IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - РАСКАЗИ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

РАСКАЗИ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <12
Автор
Порака
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Октомври.2007 во 12:59

енешното свето евангелие, на досега ненадминат начин, ја објаснува тајната на основното егзистенцијално прашање за слободата на личноста. Библиската експликација на слободата како дар Божји не се дави во антропоцентричните, од гревот и смртта контаминирани води на американската фразеологија за слободата и правата на човекот, олицетворена во типично виолентната и империјална флоскула: „стап или морков“. Библиската теологија не познава вистинска слобода што не сака да падне ничкум пред Господа. Во денешното свето евангелие чувме како Христос ги избра апостолите, своите свети ученици. Начинот на кој го прави изборот и повикот претставуваат типичен израз на евангелското поимање на слободата на личноста. Чувме дека тој им пристапи на Петар и Андреј, на Јаков и Јован, со зборовите: „Ако сакаш, тргни по мене“. Ако сакаш е плод на најдлабокото поимање на слободата на личноста. Рибарите го слушнаа повикот и, вистински слободни во Господа, ги оставија мрежите и тргнаа по него, а синовите на стариот Зеведеј го оставија татко си и тргнаа по Христос, не штедејќи се во намерата да му служат нему, изворот на животот. И Црквата Божја, возљубени мои, како жив организам на телото на историски откриениот Христос, постои како чуварка и гарант на дарот на животот и слободата на личноста. Ако сакаш се зборови што денес особено силно одекнуваат во светот на тотализмите. Верувам дека со иста сила одекнаа и во овој свет храм. Верувам дека ги слушнавте и ги примивте со сето срце и со сиот ум. Зашто, дали ќе ги примите, зависи од вашето ако сакам. Црквата не знае за насилство врз личноста. Евангелската логика на срцето не ја исклучува логиката на умот, но ја превозмогнува. Слободата поскоро ќе се согласи да биде распната отколку да распнува други. Слободата што распнува се претвора во своја спротивност, во тиранија. Вистинската слобода не знае за насилство. Таа никогаш не ја губи свеста дека до доброто се доаѓа со добри методи. Апсурдно е доаѓањето до добро со примена на насилнички, лукави и малигни методи. Да се посега по методологијата на цивилниот свет и притоа да се живее во Црквата, е – најблаго речено – противприродно. Црквата Божја го изблувува од метаболизмот на нејзиниот богочовечки организам препознаеното туѓо тело.

Еден од луѓето што знаеше да го почитува дарот на слободата и да го чуе повикот Божји, е бележитиот ововековен светител на православието, митрополитот егински Нектариј. Живеејќи во Христа, на мајката Божја и’ испеа химна со радосниот и покаен јазик на великиот псалт, цар и пророк Давид. Таа химна претставува резиме на сето поетско искуство на Црквата. Оваа поетско-литургиска творба свети Нектариј Егински ја испеал во согласност со древниот монашки принцип: дај крв – прими дух! Замислете си со какво чувство на слобода химнопеел. Има ли поголема слобода од слободата на светите маченици, во крв заради Христа? „Света Дево“ е песна преведена на сите светски јазици, песна пеена и воспевана од срцата на сите православни народи. И ние имаме среќа да ја пееме песната во превод на македонски јазик. Преводот е адаптиран според музичкиот терк на древното црковно, византиско-словенско музичко наследство. И ние Македонците ја славиме Богородица мајка со таа химна на свети Нектариј. Но, за жал, не без опструкции, кои се предизвикани од најодговорната личност во манастирот – игуманијата, и покрај тоа што станува збор за песна што има моќ да го утеши и да го орадости модерниот човек, раскинат од животните проблеми што му ги носи духовно опустошениов свет. Химната има сила да охрабри, да подигне и да стане импулс за нов живот во Христа. Ве молам, браќа и сестри, да ја научите и во вашите домови да ја пеете со сиот огин на Светиот Дух.

„Ако некој сака да тргне по мене, нека се откаже од себе, нека го земе крстот свој и нека тргне по мене!“

 

Амин.
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Октомври.2007 во 17:38

МУВАТА И БОЖЈИОТ СУВЕРЕНИТЕТ!

 

„Ете, Јас сум Господ Бог на секое суштество; има ли нешто тешко за Мене?“ Езекиел 32:27.

 

Човекот не може да ја расипе Божјата суверена намера. Без­бож­ните народи се обидуваа да го уништат Израел, народот пре­ку кој требаше да дојде Откупителот, но Господ интервенираше за да го заштити Својот народ. Понекогаш, Тој го правеше тоа со дра­матична објава на Својата сила, како разделување на Цр­ве­но­то Море, или отворањето на земјата, која ги проголта израелските неп­ријатели (5 Мој. 11:26). Другпат, Тој употреби мали при­род­ни нешта, како трубите во Исус Навин 24:12. И во двата случаја, Не­говата волја беше извршена.

Џон Весли одржувал евангелизација во еден мал град. На сос­танокот дошол и еден безбожен човек, кој многу ја сакал му­зи­ката. Дошол со намера да го слуша само „доброто пеење“, а ко­га Весли ќе почне да проповеда, планирал да престане да слуша. Чо­векот си седел мирно сè додека траело пеењето. Штом Весли поч­нал да проповеда, тој со рацете си ги затнал ушите. Одеднаш, ед­на мува му слетала на носот. Тој се обидел да ја избрка, но без ус­пех. Мувата почнала толку да го лути, што морал да си ја тргне ед­ната рака од увото за да ја избрка мувата. Токму во тој миг Вес­ли ги цитирал Исусовите зборови: „Кој има уши нека слуша!“ За­чу­ден, неверникот продолжил да слуша и тој ден, преку пораката на Евангелието се обратил. Бог употребил една мува да обрати еден закоравен, бунтовен грешник.

Пријателе, дали имаш некој ближен, кој има тврдо срце кон гла­сот на Светиот Дух? Или, пак, некоја околност, која наизглед ја расипува Божјата волја? Не очајувај! Продолжи да се молиш со до­верба. Ништо не е претешко за суверениот Бог!

Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Октомври.2007 во 13:22

идете благословени вие што денеска, не штедејќи се и не жалејќи го времето од својот живот, дојдовте да му се поклоните на светиот, чесен и животворен крст Господов. Денешниот празник светата Црква торжествено го празнува. Денеска, сите застанавме пред светиот чесен и животворен крст и радосно, со сето срце свое, пеевме: „На крстот твој му се поклонуваме, владико, и светото твое воскресение го славиме“. Како што гледате, браќа и сестри, крстот и воскресението се неразделни, бидејќи нема воскресение без смрт. На крстот не умре Христос и човекот не умира во смртта, туку смртта умре во смртта Христова, како што гревот умира во смртта човечка. Затоа крстот е непобедливо оружје во рацете на христијаните. Тој ни е даден како симбол на победата и мирот, бидејќи преку него, според пеењето на една литургиска химна, радоста на светов му дојде. И таа радост, денеска, нас сите, овде нè собра.

Но, радоста наша надумна, возљубени, не без голема тага ви соопштувам, не остана неначната токму денеска. Таа е нецелосна, бидејќи е страдална, маченичка. Денес, крстот на кој е победена смртта, знакот и символот на мирот во светов, во православна Македонија е заменет со пагански разбраниот оган, увезен од Ватикан. Денеска имаме впечаток дека се откажавме од крстот Господов и го возљубивме огнот што ги изгоре телата на христијанските маченици во римскиот колосеум. Значи ли тоа дека му се случи безумство на римскиот патријарх – папата? Го отфрли ли крстот и ја прифати ли паганската логика на мислење, својствена за човекобожечките култури и цивилизации? Им се враќаме ли на егзотичните волшепства на Египет, Иран и древна Грција и на модерните неопагански култови и обредољубија, никнати како печурки по дожд на планетава!? Отфрлајќи го крстот Господов, и’ се причислуваме и и’ се уподобуваме на логиката на световниот свет, на цивилниот свет. Таа логика е логиката на францускиот гроф Пјер де Кубертен (Pierre de Coubertin), исчадие на масонските ложи на Западна Европа. Тој огнот го афирмира и го обоготворува истоветно со древна Елада, во која се организирале олимписки игри во чест на врховниот бог Зевс. Истото тоа се случувало во Рим, во чест на Јупитер, Август, римскиот цезар. Денеска, пак, папата од Рим ни го испраќа истиот тој оган во Скопје, Охрид и Струга, предизвикувајќи печал и несреќа поради забележаното присуство на наши архијереи во култот на огнот. Потем, ќе му се врати нему во Рим. Достоевски во Великиот инквизитор ја разгатнува загатката на папата. Тој, vicarius-от на Христа, вели дека во светов нема место за двајцата: „Или ти, или јас“. А ние, слепци, обескоренети и обезбожени, ја примивме паганската логика, сметајќи дека огнот и моќта на оној што го испраќа огнот ќе ни ја спасат Македонија. Каква заблуда, драги мои! Христос е оној што ќе ја спаси Македонија! Христос и крстот негов ќе нè спасат сите нас. Без Христа и крстот сме ништо. И бесмислено е да постоиме и тогаш кога постоиме. Ве молам, драги мои, не учествувајте во паганскиот култ. Не присуствувајте во празнувањето на големата заблуда на еден човек со апетит да нè проголта и да нè одвои од Христа Бога. Македонија е единствената православна земја што ја прифати магијата на огнот. Ниту една помесна православна црква не прифати огнот да помине по светите земји православни. Останувајќи осамени, да размислиме што ни се случува. Се коцкаме ли со нашата судбина? Да покажеме доблест и мажевност, да покажеме дека му сме достојни на Христа Бога. По мерата од нашето достоинство, Христос ќе ни стане  благословен чадор за заштита од сите овосветски неволји, од сите закани овосветски, од заканите на сите моќници на овој свет, зашто Господ, не заборавете, силата своја ја покажува во немоќта наша.

 

Амин.
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Октомври.2007 во 13:08

о благослов Божји и по љубовта негова, коработ на Црквата вплови во петтата седмица од големиот пасхален пост. Оваа седмица светата Црква Христова и’ ја посветува на необично светата жена, преподобна Марија Египетска. Таа е жена од Светиот Дух образувана и просветена. Нејзината хагиографија зборува дека светиот дел од животот го поминала пустиножителски во срцето на сахарската пустина. Животот на преподобна Марија Египетска нe богати со многу полезни совети за нашиот духовен живот и за нашиот историски опстанок во времето и просторот на овој свет.

Покрај животописот на преподобна Марија Египетска, импулс за нов духовен живот и за нов начин на постоење ни станува и Светото писмо, денес од нас читано. Петтата седмица од великиот пост и хагиографијата на преподобната мајка наша египетска Марија ни соочуваат со заклучоци за животот и со животни искуства без чие познавање би останале осиромашени и опустошени до степен на раслабено битие што е онеспособено да го продолжи историскиот ôд.

Еванагелието што денес го прочитавме, кое говори за жената грешница што дошла во куќата на фарисејот, потполно се совпаѓа со животот на преподобна Марија Египетска. За жената од евангелието се вели дека донесе алабастерен сад со миро, застана при нозете Исусови и, плачејќи, ги миеше нозете негови со солзи и ги триеше со косата своја. Потем ги целиваше и ги миросуваше со миро. Симон, домаќинот на куќата и ученик Христов, се соблазни и се посомнева во учителот свој, бидејќи сиот град знаеше колкава грешница е таа. Срцеведецот му ја раскажа на Симон параболата за двајцата должници. Едниот од должниците на заемодавецот му должел 500 пенези, а другиот 50. Бидејќи и двајцата не можеле да го вратат долгот, тој им го простил. Симон беше запрашан кој од двајцата повеќе ќе го милува господарот. Симон одговори правилно, кога рече: „Оној кому повеќе му простил“. Потоа се заврте Христос кон грешницата и му рече на Симона: „Ја гледаш ли оваа жена? Влегов во твојот дом, ти ни вода за нозете не ми даде, а таа со солзи ги целива нозете мои. Ти со миро не ја помаза главата моја, а таа со миро ги помаза нозете мои. Затоа ти велам: нејзе и’ се простуваат многу гревови, оти ме возљуби многу; а кому малку му се проштава, мала љубов има“. На жената, пак, и’ рече: „Верата твоја те спаси, оди си со мир“.

И преподобна Марија Египетска, пред да се оддалечи во сахарската пустина, живееше во мегалополисот Александрија. Живееше така што монструозно и ненаситно му се предаваше на демонот на блудот. Нејзиниот живот беше живот на проститутка. Животите на двете жени за кои денес зборуваме целосно се совпаѓаат. Затоа, зборовите што Христос му ги упати на Симон за грешната жена, целосно важат и за големата преумница од Египет, Марија. Откако во преподобна Марија Египетска се пробуди совеста и свеста за ничкосаноста на нејзината природа, и за обезличеноста на нејзината личност, за таа икона Божја нагрдена од блудот, за ропството свое во гревот, за ропскиот однос свој спрема демонот на блудот, таа се откажа од својот стар човек и од стариот живот. И’ се случи салто мортале со умот во срцето. Го позна вистинскиот светотроичен Бог и себеси во него и од него. Обновената, просветена и повторно родена за нов живот и за нов начин на постоење Марија – ја позна и се причести со сета смисла на животот – со Христос. Одлучи да се оддалечи од градот, од урбаната пустина, и да се насели во срцето на природната пустина. Стана жител на антиградот, на суровите пространства сахарски, на безводните и безживотни пустински предели, без храна, без облека, изложена на жестоки жештини дење и неподносливи студови ноќе, шибана од пустинските ветрови и од прашините на пустинските песочни дини. Целосно на Бога предадена, како човек што решил со остатокот на својот живот да го спаси целиот свој живот. Беспоштедно, молитвено, посно и преумно, Богу се предаваше. И се украси со невидено смирение. Го изгоре страсното тело свое во благодатниот оган на Светиот Дух, и си ја врати непорочноста и целомудреноста на телото и душата своја. Со Духот ги избистри и ги просветли затемнетите од гревот инструменти за познание на вистината: срцето, умот, очите, устата, носот... Марија, светата бестрасница, се претвори во несогорлива капина на Светиот Дух. Се удостои ангел Господов да ја причестува со спасителното тело и крв Христова. Самата, во тешките, за умот немислени, човечки, пустински подвизи, телото свое го замесуваше во просфора, во богоугодно тело на спасителот, и крвта своја ја претвораше во вино, во богоугодна крв на спасителот, па со нив се причествуваше од рака ангелска, сама со Бога во пустината. Ама, за да потврди дека е соборно битие, битие создадено за живот во заедница со Бога и ближните, во заедница со живите и конкретни личности, т.е. во Црквата Божја собрана околу Христа, таа беше удостоена со сретение со старецот Зосима, еден од великаните на подвижничкиот и монашки Египет. Но и ава Зосима беше од Бога удостоен да го најде овој животворен источник и раскошен цвет на пустината, преподобната Марија Египетска, и да ја причести со светите и животворни дарови, со телото и крвта на нашиот Господ и спасител Исус Христос. Возљубени мои, таа немаше облека. Беше сосема гола пред Господа, бидејќи ја постигна чистотата и бестрастието на првородителите Адам и Ева пред падот. Човекот ја крие својата гревовна и смртна нечистота зад рувото ткаено од текстил, но напати и зад самата кожа од телото свое. Разголувањето на нечистиот претставува откривање на нечистотата, а разголувањето на чистиот претставува откривање на чистотата пред Господа и луѓето. Голиот, во непорочноста и бестрастието, не го погодуваат очите на похотните и страсните. Смирението на благодатните голтари е плод на јуродивото поимање на слободата на човекот, која радосно паѓа ничкум пред оној што не е слободен, туку самиот е самата, сушта слобода. Христијаните, свештенството и монаштвото се задолжени да живеат со такво смирение. Христијаните, презвитерите и монасите што живеат со умови инфицирани од гордоста, ја изневеруваат вокацијата Божја само затоа што се сметаат повисоки од другите. Да не заборавиме дека сите живееме во пустина. Возљубени мои, овој свет станува посурова пустина од пустината во која живеела преподобната мајка наша Марија Египетска. Затоа еднодушно и едномислено да го повикаме семилостивиот и човекољубив Бог и спасител наш Господ Исус Христос да ни го испрати животворниот и сесвет Дух, да нe освети и да нe просвети, да ја осветли темнината наша однатре и да ја зазеленее нашата сопствена пустина, подигајќи нe нему на служба и нему во слава, во сето смирение, по примерот на преподобната мајка наша Марија Египетска.

 

Амин.

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Октомври.2007 во 11:06

 Христос воскресна – Навистина воскресна

Христос воскресна – Навистина воскресна

Христос воскресна – Навистина воскресна

 

о благослов Божји, во радост пасхална, ја поминуваме и шестата седмица од великата Педесетница. Во овој ден Црквата Божја нè соочува со животната судбина на чудесниот евангелски јунак – слепородениот. Неговата судбина е судба со која секој од нас ќе може да се идентификува.

Овој човек, слеп од раѓање, го немал дарот да ја гледа виделината на денот, прекрасните бои и раскошната убавина со која Господ го украсил создадениот свет. Но она што тој го немал е само еден од многуте органи на телесниот организам. Одземеното око на телото било надоместено со нешто што го имал внатре, во себе. Во најдлабоката внатрешност своја го поседувал бистрото око на верата. Окото на духот му овозможило опит на верата. Тој човек знаел дека постои во слава на живиот светотроичен Бог. Оваа надеж негова, оваа бескрајна љубов негова, неговото егзистенцијално ожидание на живиот Бог, Христос го слушна, го виде и го благослови. Го благослови така што му го врати одземеното од раѓање – очите на телото.

Возљубени браќа и сестри, откако Христос, по силата на својот божествен логос, со плунка замеси кал и со калта му ги облепи очите, слепородениот прогледа во слава на Бог Троица. Чудото ги ологоси срцата на сведоците на овој прекрасен евангелски настан. Но потем се случи полемика. Се поставуваа прашања од доменот на човечката логика. Дали човекот беше слеп поради сопствените гревови или беше слеп поради гревовите на неговите родители? Се случуваше ли тоа по аналогија на евангелската парабола за татковците што јадат кисело грозје и за децата нивни што имаат расипани заби? Кажувањето има сила да нè алармира нас родителите и добро да нè замисли за одговорноста наша кон децата наши. Во случајот на слепородениот ниту едно од двете прашања не беше соодветно. За него важеше една збунувачка алтернатива. Да го чуеме неочекуваниот одговор. Слепиот бил слеп не поради гревовите на родителите негови, ниту поради неговиот сопствен грев, туку за да се покаже преку него силата на живиот светотроичен Бог и за да го прослават, заедно со слепородениот, сите човечки поколенија. Зашто, не заборавајте дека за она што не видовме, чувме денеска. Оној што има уво да чуе, нека чуе. А што значи да се чуе, возљубени мои? Тоа значи чуеното да се прими со сето срце наше и да се примени во животот наш, т. е. логосот на евангелието да ни стане живот, онака како што верата на слепиот однапред го беше примила спасителот и дарителот на животот. Затоа и ние, благочестиви христијани, подобно на слепородениот, да го живееме животот со вера непоколеблива, со љубов несебична и со надеж нескршлива. Зашто, не е сè во окото на телото. Повеќето од луѓето при очи не гледаат. Слепи се за Бога и за опасностите што во светов ги демнат. Но, има меѓу луѓето многу слепи, а со изострено око на духот. Тие гледаат бистро и продорно во духовниот свет. При очи слепите не го гледаат гледаното од јасновидците без очи. Господ милостивиот и човекољубив нека ги осветли и нека ги просвети нашите духовни и телесни очи. Нека нè дарува со дарот на благодатните несоздадени енергии Божји, та со нив докрај да го осветиме и да го просветиме нашето духовно око. Зашто, окото е значаен гносеолошки инструмент за познавање на вистината. По мерата од неговото осветување, да продреме во сетајната на богочовекот Христос.

 

Амин.

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Октомври.2007 во 11:32

СТРАВОТ – ЗАМКА И ОСЛОБОДУВАЊЕ!

 

Стравот од човек поставува примка, а кој има доверба во Господ, ќе биде сочуван“. Изреки Соломонови 29:25.

 

Стравот од тоа што другите ќе мислат за нас, може да игра важ­на улога во нашето однесување. Индијанците добро ја поз­на­ва­ле оваа вистина. Тие ги употребувале презирот и потсмевот ка­ко педагошки средства за одржување на редот во своето опш­тес­тво. Така, на пример, во племето Лисиус, кога старешината ги по­у­чувал децата за моралните и неморалните постапки, тој не ги мо­тивирал со некое апстрактно правило или моралност, ниту, пак, им се заканувал со казнување на земјата или на небото. На­мес­то тоа, тој им велел: „Луѓето во селото ќе ве озборуваат!“

Додека Индијанците го ползувале да ги мотивираат луѓето на добро однесување, Господ го предупредува својот народ из­ра­ел­ски, дека, „срамот и стравот од луѓето“ може да ја предизвика нив­ната пропаст. Да објасниме. Нивната загриженост за тоа што мис­лат другите за нив, може да ги натера да склучуваат несвети со­ју­зи со луѓе и да прават со нив компромиси. Наместо тоа, тие беа повикани да имаат доверба во Господ и да го бараат Неговото одоб­рување.

Тоа е добар совет и за нас, бидејќи „стравот од луѓето“ им ста­нал смртоносна замка на многу христијани. Ако своето од­не­су­вање го управуваме според одобрувањето или неодобрувањето на луѓето, тогаш ќе доживееме многу растројства со болно чувст­во на несигурност. Многу подобро е да наоѓаме задоволство во вр­шењето на Божјата волја. Тогаш, стравот од тоа што мислат дру­гите за нас, кој духовно нè осакатува, ќе му го препушти мес­то­то на довербата и здравото стравопочитување кон Бог, кој нè ос­лободува да живееме за Неговото одобрување!

  

„САМО СТРАВОТ БОЖЈИ МОЖЕ ДА НÈ ОСЛОБОДИ

ОД СТРАВОТ ОД ЧОВЕКОТ!“

Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Ноември.2007 во 09:13

 

ека ни е честит и благословен сесветиот празник на пресвета Троица, празник на наитието на Светиот Дух врз светите апостоли и роденден на едната, света, соборна и апостолска Црква Христова. На денешен ден се роди Црквата Божја. Христос, во денот на вознесението, ги утеши своите ученици со ветувањето дека ќе им го испрати сесветиот и животворен Дух. Десет дена подоцна, во Ерусалим, на денешен ден, третата ипостас на пресвета Троица, Господ Свети Дух, наита врз апостолите во вид на огнени јазици и им ги осени умовите за да го разберат она што со свои очи го беа гледале и со свои уши го беа слушале. Денес апостолите станаа епископи и Црквата се роди. Денес Христос, архијерејот по чинот Мелхиседеков, беше докрај познаен. Неговата богочовечка тајна беше осветлена и видена како златозарен исон на теофаниските собитија и зборови од евангелието. И токму поради видовитото гледање во тајните Божји и поради украсеноста со дарот на глосолалија, апостолите почнаа на сите јазици да го слават спасителот и да го прославуваат низ тогашниот грчко-римски свет својот сакан равуни, богочовекот Христос. Од денот кога Логосот Божји се вотелови и се вочовечи и се роди од Марија Дева за спасение на човекот и светот, Христос стана и остана камен на сопнување за сите што не можеа и немаа сили да го признаат него, вистинскиот Бог наш. Не можеа да ги прифатат критериумите што тој ги постави во нашиот живот за наше спасение, па почнаа богоборно и дрско своите личности и идеи да ни ги подметнуваат како месијански и супериорни. За да не им пречи, верниците на религијата на секуларизмот одат дотаму што го распнуваат на крст и го убиваат и погребуваат секогаш одново и со надеж дека свирепо се пресметуваат со оној чија кроткост и смирение до денеска им пречи. Зборувам за синдромот на Јуда, генетски содржан во еден дел од луѓето низ сите векови. И денес постојат луѓе што за триесет сребреници го продаваат Христос, неговата вистина и правда, неговиот мир. Трансферот за пари јудоимените го извршуваат најпрво во срцата свои, а потем дрско го изнесуваат на срамните тезги од европскиот и светскиот пазар. Тие се одемонети и опеколени човечки разобличја со здив на смртта. Новиот Вавилон претставува своевиден пандемониум и пантеон што собира идоли пробисветски. Како и да е, Христос повторно се распнува заради нас и нашето спасение, но и ние му се сораспнуваме секогаш кога неподелено и моќно го љубиме. Жандармите светски се нашите џелати. Тие нe’ ставаат на крст, како што него го ставија. Ќе нe’ убиваат, сметајќи дека му принесуваат служба на Бога. Цена за смртта на христијаните ќе бидат: парите, моќта и славата. Обоготворителите на државата и народот, или Унијата на Европејците, или новиот светски поредок и new age-от, нас христијаните нe’ сметаат за ѓубриште, за ништо, секогаш кога краткото паметење ги стига и галопирачката амнезија ги исфрла во гробната депонија на светот без Христа. Затоа, возљубени мои, потресната содржина на Василиевите молитви од нас денес читани, нека нe’ научи овде собраните, молитвено, кротко и смерно да го носиме крстот што ни е благословен од Бога. Со целиот живот свој, без остаток, него, живиот наш Бог, да го славиме низ сите вечности.

 

Амин.
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Декември.2007 во 10:51

овештвото е заедница на личности и етноси. Тие се повикани да станат еден, голем и свет народ на живиот Бог. Народот Божји ги фокусира: секоја личност посебно, секое семејство посебно и секој етнос посебно. Чувајќи им го идентитетот, соборно ги воипостасува (оличноснува). Во историскиот ôд на старозаветниот и новозаветниот избран народ Божји, честопати се случувале големи и трагични отуѓувања од источникот на вистината и животот, оттуѓувања од причинителот на нашиот живот, од дарителот на нашиот живот, од триипостасниот Бог. Тие отуѓувања на човекот од Бога и на човештвото од Бога сме ги доживувале и ги доживуваме како катаклизми, трајно меморирани во умот на Црквата. Тие се предизвикани од тектонските поместувања на внатрешните, духовни простори на хипостазираните природи на човекот и човештвото. А потем, како рефлексија и како последица на она што се случило внатре во човекот, во светот се случуваат војни, земјотреси, поплави, пожари, револуции, проследени со болести, глад, помор и еколошки катастрофи. И сето тоа поради одбивањето на човекот да се соочи со вистинската причина што ги предизвикува големите несреќи во историјата на човештвото. Но, еве, денешново свето евангелие нè соочи со суштиот одговор на егзистенцијалните прашања и предизвици, својствени за модерниот човек, но и за сите човечки генерации од сите времиња и епохи. Пред да ја разгледаме содржината на светото евангелие, сакаме да укажеме на уште една голема катастрофа. Човекот на рационалната, схоластичка култура неа ја произведе во лабораторијата на интелектот. Во мугрите на нововековието беше произведена схизмата меѓу религијата и природата, но не без помош на философијата и науката. Како последица на тоа, во нашиов век философијата и науката доживеаја радикален раскол. Нивното учество во првата схизма им се врати како бумеранг. Ја доживеаја судбината на својата жртва. Жртвата ја принесуваат жреците на новиот паганизам. Паганите опогануваат сè што е свето. Откако Бога го прогласија за мртов, сè им е дозволено. Подигнати се многу жртвеници и се принесуваат многу крвни жртви. Од култ кон Бога, културата ја ничкосаа во култ на сатаната. Светот – ѓубриште е веќе претесен за да ги собере златните телиња ракотворени од човекобоговите. Quo vadis homo!? Но, зошто сето тоа го кажавме? Модерниот човек продолжува да се потпира на силите од својата природа. Нејзините енергиски, благодатни капацитети не се непотрошливи. Технократската цивилизација навлекува маска. Трошејќи се неповратно, без возобнова и уможување на силите, се истрошува. Зад маската на невидениот прогрес на машинската технологија, на експанзијата на големите економски и банкарски системи и на сега веќе исклучиво од нив условените политички, идеолошки и философски системи, се крие анемичниот и немоќен човекобог, со атомска бомба во рацете. Сè што прави за да си го олесни животот и со леснотијата на животот да го усреќи човекот, му стана неподнослив товар. Негова хипотека станаа никогаш нереализираните ветувања да нема војни, да нема гладни, да нема боси, да нема болни, да нема смрт и сите да бидат среќни. Се случува спротивното. На прагот на XXI век, војните, гладта, болестите, смртта и несреќите се умножиле повеќе од кога и да е. Чувствуваат ли срам богатите, т. н. развиени земји, поради милионите луѓе што умираат од глад? О безумство! Цената на производите им е поважна од животите на луѓето. За таа цел се истураат тони храна во амбисните утроби на океаните. Поради „мртвиот Бог“ и безблагодатноста, некогашниот економски моќен Советски Сојуз, и покрај тоа што беше најголема светска житница, беше и остана најгладната земја на светот. Зошто е така? Од каде овој парадокс? Што му се случило на човекот? При една моја посета на Војводина, еден умен, стар и искусен земјоделец ми го кажа следново: „Оче Стефан, тогаш кога ги оравме нивите со коњи, успевавме сета земја да ја изораме и богатиот род да го ожнееме, а сега, пак, кога имаме трактори и најмодерна механизација за обработување на земјата, не стигнуваме да ја изораме целата земја и да го собереме родот што Бог ни го дава“. Но, зошто? Одговорот ми го даде самиот селанец: „Тогаш кога оравме со коњи, нашиот свештеник ја благословуваше земјата и молитвено испросуваше благослов од живиот наш Бог за изобилие на плодовите земни. И Господ ни даваше сили и мудрост да го собереме богатиот род и да го прибереме во амбари негнилежни за да ги насити нашите тела и души“. Токму поентата на нашиот чудесен селанец од Војводина е поентата на денешното евангелие. Го заборавивме Бога, браќа мои, и се прогласивме за богови. Градиме идолопоклонички однос кон себеси и кон сè што е дело на рацете наши. „Горд човеку, смири се!“ Ќе можеме ли без Бога да го продолжиме нашиот историски ôд до есхатонот? Со силата на мускулите и без да се искршат коските на умот, сигурно е дека не ќе можеме!

А денес, возљубени христијани, видовме како добриот и човекољубив Бог ги нахрани петте илјади мажи, не броејќи ги жените и децата. Се сноќи и останаа гладни. Зборовите и близината на спасителот им беа послатки од мед. Апостолите се загрижија за собраниот народ. Ги наваса дилемата: дали да ги отпуштат да си отидат во градот и таму да се нахранат? Телата им беа гладни, исцрпени, цел ден го следеа Христос и духовно се хранеа од устата негова божествена, со спасителните, оживотворувачки зборови. А Христос ги праша учениците дали имаат нешто за јадење. Само две риби и пет леба. Им заповеда да ги донесат. Христос го зеде лебот, го благослови и го прекрши, потем и рибите, па и им заповеда на апостолите да им ги разделат на народот. И народот јадеше, се вели во светото евангелие, и се насити, и потем четиринаесет кошеви со остатоци од храната беа собрани. Ете, тоа значи благословот Божји. Та нашите стари не беа безумни што не легнуваа без благослов, крст и молитва, ниту стануваа од кревет без благослов, молитва и крст, ниту почнуваа работа без благослов Божји, без молитва и крст. Елате и вие, возљубени мои, вратете му се на Бога, на живиот дијалог и комуникација со Бога. Да испросиме богат и изобилен благослов за почеток и исполнување на секое добро дело во животот наш. 

 

Амин.

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Декември.2007 во 09:53

енешното свето евангелие суштински го разоткрива карактерот и менталитетот на паднатиот човек. Во прекрасната парабола што Христос им ја раскажал на учениците, се зборува за еден моќен и славен цар што посакал да ги расчисти сметките со своите слуги. Штом почнал да ги расчистува сметките со должниците свои, му донеле еден слуга што му должел 10 000 таланти. Бидејќи тој немал со што да плати, царот наредил да го продадат него, жена му, децата негови и сиот имот негов. Во Светото писмо е речено дека слугата паднал ничкум пред царот и го молел да биде трпелив кон него до денот кога ќе го исплати долгот. Господарот, пак, трогнат од постапката на слугата свој, го ослободил и му го простил долгот. О колку се радосни плодовите на милосрдието и човекољубието! Но, што се случило со оправданиот слуга потоа? Излегол и сретнал еден од другарите свои што му должел 100 пенези. И – о безумство! – го фатил, па го давел и го присилувал да му го исплати долгот. Тогаш другарот паднал пред нозете негови и го молел да го почека уште малку. Но, тој не сакал и го фрлил во затвор до исплаќањето на долгот. Другарите, очевидци на случката, огорчени и згрозени од постапката на нивниот пријател, отишле и го известиле господарот. Тогаш господарот го повикал лукавиот слуга и остро го прекорил: „Ти го простив сиот долг, зашто ми се молеше. Не требаше ли и ти да се смилуваш над својот слуга, како што се смилував и јас над тебе?“ Потем, господарот се разгневил, та го предал на мачители сè дури не му ги исплатил долговите. Така ќе постапи со вас мојот Отец небесен ако секој од вас не му ги прости од срце грешките на братот свој, заклучил Христос на крајот од повеста за царот и неговите слуги – должници. Така ќе бидат третирани од царот на славата оние што не ќе смогнат сили на љубов за да им ги простат гревовите на браќата свои. Пораката е исклучително моќна, и го потресува нашето битие до дното на срцето, и ја буди свеста и совеста христијанска за квалитетот на односите со браќата во Христа. Сме создале ли добра клима во срцето свое, клима на крепка надеж и тврда доверба спрема секој свој брат, заради Бога? Имаме ли сили да ја исполниме пораката што Христос ни ја благовестеше во светото евангелие? Дали сме подготвени да му простиме на секој наш брат и да побараме прошка од секој наш брат за секое наше прегрешение? Зашто, само така ќе си подготвиме жилиште во градот небесен, нашата вечна татковина.

Драги родители и мили мои деца, утре е почетокот на новата школска година. Како свештеник и како родител, заедно со вас принесов молитви кон Господа да ни ги благослови нашите деца за добар почеток на школската година и да ги дарува со крепка духовна и интелектуална сила, та да можат да одговорат на обврските и одговорностите што школото им ги дава, како и на очекувањата на родителите. Но, исто така, го молам Бога срцата и умчињата на нашите деца со љубов и мудрост да ги огради од злото на бесмислата, дрогата, алкохолот, блудот и бесцелното ноќно живеење во кафулињата и ноќните клубови. Господ да ги спаси од безбожието на нашиот школски систем, кој до денес не престана да го убива Христа Бога во срцата нивни. Станува збор за школски систем што од нашите деца произведува своевидни јаничари, деца какви што не сакаме да ги „произведува“ нашето училиште. Ние, родителите христијани, сакаме нашето дете да го љуби Бога, знаејќи дека само оној што знае да го љуби Бога ќе знае вистински да го засака ближниот и самиот себе. Молете му се на Бога да ги вразуми нашите државници и одговорните за нашиот школски систем, та да престанат да го убиваат Бога во срцата на нашите деца.

 

Амин.

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 22.Декември.2007 во 10:19

енешното свето евангелие нe’ соочува со чудесниот дијалог меѓу еден млад човек и великиот, вистински учител на сите, животодавецот наш, богочовекот Христос. Момчето, очигледно – убаво воспитано и богоцентрично насочено, му пристапи на Христос со зборовите: „Учителе благи, какво добро треба да направам за да имам живот вечен?“. Христос беше восхитен од мудроста на момчето. Што требаше тоа да направи за да се спаси? Христос праша: „Зошто ме викаш благ?“. Освен едниот Бог, никој не е благ. Како услов за влегување во вечниот живот му го постави чувањето и исполнувањето на законот. Исполнувањето на етичките принципи на живеење во Бога, примени на синајската гора од светиот пророк Мојсеј, приведува пред дверите на божествената парусија. За да го обнови паметењето на момчето, Христос ги наброи: не убивај, не прељубодејствувај, не кради, не сведочи лажно, почитувај ги татко си и мајка си, сакај ги ближните свои како себеси. Момчето го слушна сето она што од младини го исполнувал. Затоа го праша Христа: ќе треба ли уште нешто да се исполни? И тогаш Христос апофатички го изведе од старозаветниот закон и го воведе во законот на Новиот завет: „Ако сакаш да бидеш совршен, оди, продај го имотот свој и раздели го на сиромаси, и ќе имаш сокровиште на небото, па дојди и врви по мене“. Евангелскиот максималистички став го натажи момчето, бидејќи тоа имаше голем имот.

Евангелскиот максимализам ги става на проверка вистинските можности на човекот. Та чувме: богатството и зависноста од земниот имот го онеспособија момчето за совршен живот во Бога. Но, она што се случи со момчето од евангелието се случува со човекот воопшто. Човекот се врзува за овој свет преку предметите, преку парите, преку славата, преку моќта, преку стравот од смртта и надворешната естетика. Меѓутоа, поради минливоста на нештата што нe’ врзуваат за светов, тагата на човекот се продлабочува без можност да се исцели. Христос нe’ соочува со границите и рокот на траење на сето она што го носи печатот на овој свет. Црвот на смртта и ништотноста го гризе и го изедува, минливо е и менливо, гнилежно и смрдливо. Но, ние патолошки сме се врзале за смртното. Го игнорираме прашањето за нашето вечно постоење во Бога. Вчера се случи погребение на една принцеза. Во лондонската катедрала „Свети Павле“, архиепископот кентербериски во погребната беседа ниту еднаш не ги спомна поимите вечност и вечен живот. Сe’ беше сведено на гол морализам и етикеција, гламур и атракција. Смртта беше скриена зад раскошот на елитата и меѓу четирите ѕидови на пантеонот на бесмртните мртовци. Атмосферата беше типична и својствена за дворските кулоари, политичките и културните елити и џетсетови на филмските и музичките мегаѕвезди на естрадата, опседнати од самите себе, од својата сопствена убавина и слава. Егоистите и нарцисите го допуштаат постоењето на Бога само толку и само дотаму колку што и до каде што ќе остане отсутен од животот на светот и од историјата на човекот. За нивните човекобожечки величества да останат суверени господари на светов, или го убиваат Бога или измислуваат богови ракотворени и мртви. Христа Бога повторно го распнуваат, го плукаат и го исмејуваат. Бог што сака и знае да влезе во историјата на човештвото, Бог што сака и знае да сострадува со страдањата на човекот, Бог распнат и воскреснат, кој ја споделува судбината на човекот и светот, – таков Бог им е непотребен, бидејќи „премногу се меша во човечките работи“. Затоа, и ако постои, нека постои одандестрана на светов. Нели Сартр, нивниот учител, ги научи дека ако Бог постои, човекот не е слободен? Слободата без Бога е слобода без огради и одговорности. Чиста анархија. Им треба живот без морални скрупули: да се биде слободен за да се има и да се исполни сe’ што ќе се посака. Затоа и ние, како и момчето од евангелието, кога ќе ги чуеме зборовите „оди си дома, продај сe’, подели им го на сиромашните и тргни по мене“, силно се натажуваме. Христијанството е „интересно“ сe’ додека е умствено спекулирано, а христијанската теологија сe’ додека е технологија и инфлација на зборови. Но, теологијата што нема никакво значење за животот – станува митологија. Се живее и се бара волшебна формула за лесен живот, а тешко ни паѓа влогот што го опфаќа целиот живот на човекот, без остаток. Дали ни е блиско откажувањето од самите нас страсни, откажувањето од самите нас самозаљубени, така што нашиот личен живот да биде животот на нашиот брат? Нe’ учи ли некој така да постапуваме во животот? Престанале ли дома да нe’ учат на тоа? Можеби улицата нe’ учи на тоа? Дали институциите на државата, задолжени за тоа, нe’ учат на тоа? Не, драги мои! Се живее во длабока амнезија или со кратко паметење, „и веќе, уште живи, мртви сме“. Живи мртовци сме, варосани гробови, однадвор глатки, мазни, украсени, а однатре празни и јадни, мртви сме и мртовци оплакуваме. Затоа, повикот што денес го чувме во светото евангелие нека биде повик упатен до сите нас да се познаеме себеси однатре, по силата на видовитото око на духот. Тоа треба да биде изострено, чисто, осветено и преобразено преку постот и молитвата, исповедта и покајанието, и преку приоѓањето наше кон светиот путир, од кој го примаме Христос, распнатиот заради нас и заради нашето спасение и за живот на светот. Да му возвратиме така што ќе се сораспнеме на неговото распетие и ќе крстоносиме со секој наш распнат ближен насекаде по светов.

 

Амин.

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <12
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,219 секунди.