IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Филозофија и психологиjа
  Активни теми Активни теми RSS - OШO
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

OШO

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567 17>
Автор
Порака
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Април.2010 во 15:53
Originally posted by Tor Tor напиша:

How Jesus Become Christian?

Isus nikad ne bil Hristijanin!

Izvini!

Mene me zanima poveke svesnosta kaj ovie golemi luge.Me zanima dali ovie knigi gi ima na Makedonski...

i odma da ti kazam predlog-sve sto mislam da e dobro jas davam da se prevede na Makedonski pa i na Albanski-za privatna upotreba!

Bas me zanima nekoi mislenja od ovie avtori sto gi kazuvas...ama ne razbiram angliski bas...

Pozdrav!


Pa, jasno deka Isus nikogash ne bil hristijanin, isto kako shto Buda nikogash ne bil budist.

Knigata ja prezentira istorijata na transformitranjeto na Isusovoto uchenje vo hristijanska religija.

Ne znam dali knigive postojat vo makedonski prevod.

Dovolno beshe izlaganje od temava. Da se vratime nazad ne nea.
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 24.Април.2010 во 12:08
Tema e Osho a kade e Osho tamu se i Isus i buda i site religii, politika i svasta. Osho za se dal mislenje...

Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 24.Април.2010 во 19:48
ZELBI, PARI, SLAVA…

Zelbite se neograniceni. Parite, opstestvenata polozba, slavata – nema da ve zarobi. ZELBATA za pari, opstestvena polozba, slava – toa ke ve zarobi…Koga ADREW CARNEGIE umiral, vo momentot na smrtta zarabotuval. Dva dena pred smrtta, negovata sekretarka go zaprasala:”Dali ste zadovolen? Milijarda dolari!” Toj odgovoril:”Zadovolen? Jas umiram vo golema bolka, zasto planirav da zarabotam 10 milijardi dolari?”

Bogatsvo, pari, slava ne idat bas sekogas zaedno so zdrav razum.

OSHO



Messenger: koregirani se greshkite vo pishuvanjeto i nekolku zborovi se akcentirani so crvena boja.

Изменето од Messenger - 27.Април.2010 во 00:51
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 24.Април.2010 во 23:25
Nema potreba da mislis za zivot. Ne misli-osecaj, zivej Pocni da zivees. I najsitnoto cuvstvo e PODOBRO od najgolemata filozofska konstrukcija . Bidi religiozen – filozofijata ne poseduva vrednost vo sebe. Religijata e medicina, filozofijata e teorija.

OSHO


Messenger: popraveni se greshki vo pishuvanjeto i akcentirani se zborovi so crvena boja.

Изменето од Messenger - 27.Април.2010 во 00:54
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Април.2010 во 20:30
DON ZUANITE SU NESPOSOBNI ZA LJUBOV

Psiholozite velat deka Don Zuanite, kako Bajron, na primer, ili bilo koj drug covek koj stalno gi menuva ljubavnicite – voopsto ne se sposobni za ljubov. Se tvrdi deka Bajron bil so 60et zeni vo svojot zivot, a negoviot zivot, kako sto se znae, bil dosta kratok. Nikoj vsusnost ne znae so kolku zena toj navistina bil. Go isfrlile od drustvotot zasto site se plasele od nego. A Bajron bil stvarno ubav – ali zosto togas edno takvo ludilo?
Nekoj moze da pomisli deka toj bil golem ljubovnik. Rabotata voopsto ne e vo toa. Bajron nema vrska so golem ljubovnik! Psiholozite go kazuvaat istoto. Bajron bil manijak, samo eden izopacen um. Toj ne mozel da vpotpolni niedna ljubov, I pred I da se dovrsi edna ljubov, Bajron bi vlegol vo nova vrska.
Velat deka bil prisilen da se ozeni so nekoja devojka. Sekako, bil prisilen poradi toa sto ne bil spremen. Kako bi mozel toj da se ozeni? Uste utredenta otisal vo pregratki na nekoja druga zena. Posle taa prinuda, on izleguval od crkvata – se slusnale zvonata I gostite bile okolu nego – on sleguval po skalite, drzejki ja soprugata za raka, a togas odednas zastanal. Nekoja zena bas vo toj moment ja preminuvala ulicata, a negovite oci go lsedele sekoe nejzino dvizenje. Zaradi toa sto, vo nekoj pogled, bil iskren covek, vednas I priznal na svojata zena:”Ti veke nisto ne mi znacish. Onaa tamu mi e sega se sto sakam”.

OSHO
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 26.Април.2010 во 21:14
OSHOV KOMENTAR NA 16 IZREKA OD ‘TOMINOTO EVANGELIE’ – “…ogan, mec, vojna…”

Izreka16:

.”Isus rece: Lugeto mozebi mislat deka sum dosol da frlam mir vo svetot, I tie ne znaat deka sum dosol da frlam delbi vo svetot, ogan, mec, vojna.

Od “Evangelieto po Toma”


OSHOV KOMENTAR:

.”Isus rece: Lugeto mozebi mislat deka sum dosol da frlam mir vo svetot, I tie ne znaat deka sum dosol da frlam delbi vo svetot, ogan, mec, vojna.”

Koga I da se pojavi megu lugeto covek kako Isus, svetot e avtomatski podelen: na onie koi se so nego, I na onie koi se protiv nego. Nevozmozno e da se najde licnost koja e iskreno ramnodusna. Koga ke go poglednete, koga ke gi cuete negovite zborovi, odednas ste odvnatre podeleni: ili go sledite ili ste protiv nego.

Zosto toa se slucuva? Zatoa sto Isus e krajno nevoobicaena pojava – ednostavno ne e od ovoj svet. On ni nosi nesto nepoznato. A onie koi se plasat od toa nepoznato vednas se pretvoraat vo negovi neprijateli.

Isus e takov sto ne sozdava samo nemir I haos samo vo vnatresnost na poedinecot: se doaga vo sudir, duri I drustvoto vo Celina ne moze da stoi nastrana; otpocnuva golema vojna. Od Isusovata pojava, vo ovoj svet ne bilo nit eden edinstven den bez vojna, sudiri, borbi. Inkvizicija do 18. vek spalila 500.000 zeni na lomaca. Isus stvoril religija. Vo ovoj svet vnesol nesto sto stvara neverojatna podelba, takva borba vnatre vo coveckiot um, taka sto so pravo stanal srediste na celata istorija na coveckiot rod. Zaradi toa I velime “pred Hristos”,”posle Hristos” – on stanal sredisna tocka.

So Isus, istorijata e podelena, podeleno e vremeto. On stoi na samata granica. Pred Isus…kako vremeto da bilo poinakvo; posle nego vremeto kako da go promenilo kvalitetot: Istorijata pocnuva so Isus. Koga se raga covek kako Isus, celoto covesto se raga - koga se raga covek kao Isus - se se preroduva. Gulabot pri krstavanjeto vo Jordan – gulabot ima znacenje ‘preporod’. Jovan Krstitel isceznal - na scena nastapuva Isus – nisto nema da ostane isto. Negoviot pristap na coveckiot um e potpolno poinakov od Budiniot pristap, ili pristapot na Lao Ce. Vrhovnata cel e edna edinstvena, ali Isusoviot pristap e potpolno poinakov. Toj e edinstven.

A sto veli Isus? On tvrdi deka niz vnatresen sudir se ostvaruva duhoven rast: niz borba se slucuva toj vnatresen pat; mirot cveta niz sudruvanje – vo vas mora da se znae sto e iluzija sto e vistina. Najgolema borba e onaa koja ja ostvaruvate sovladuvajki se sebesi I svoite iluzii. Vo Islamot toa e poznato po imeto ‘golem djihad’.

Ali, ne se obiduvajte Isus da go svatite bukvalno – on sekogas koristi paraboli. Isus e paradoxalen. Hristijanstvoto s'e sto rekol Isus go svatile potpolno bukvalno I go promasile od pocetok do kraj. Posle pogresnoto tolkuvanje, Hristijanite zele mac vo race I milioni luge gi lisile od zivot sosema nepotrebno I glupavo – zasto smislata na Isusovite zborovi e APSOLUTNO poinakva. Na kraj crkvata, takanarecenata Isusova crkva, zela oruzje I stanala voinstvena, krstonosna. Paranoicnata Inkvizicija gi spaluvala ‘ereticite’, katarite, spalile na lomaca pola million zeni.

Hristijanite vodele vojni so Muslimanite, Hindusite, Budistite – predizvikuvale sudiri kade sto ke stignele, ali napravile nesoglediva glupost. Isus voopsto ne zboruva za takva vojna - toj e apsolutno protiv takva vojna...

Isus zboruval za potpolno poinakov sudir, vojna. Toj ne zboruval za mec od ovoj svet, zasto go donesol ‘odozgora’. Toj mac treba da vi gi isece site iluzii vo vas. Isus vi dava nekoja vnatresna formula koja potpolno ke ve transformira, ali pred toa ke stvori borba vo vas,ogan, negovite zborovi se mecot sto ke gi isece site vasi iluzii.Teolozite ne moze da vi go dadat toa - teologijata e smestena vo glavata – taa ne dopira do srceto. A Hristijanstvoto stvorilo stvarno golemi teolozi. Na primer, poglednete gi ‘Summa Theologica” od Toma Akvinski – se raboti za tomovi teologija. No, duri I toj go promasil Isus, zasto Isus ne e vo glavata, ne e teologija – toj e religija . I zaradi tie nekoi teolozi koi se upateni samo na glavata, umot, misticite koi bile za srceto se isfrleni od crkvata – samo zatoa sto otisle nesto podlaboko. Majtor Ekhart, Sveti Franjo Asiski, tie se smetani za budali, mislele deka se ludaci, ili eretici – zasto govorele so jazikot na srceto, zboruvale za ljubovta.

A Isus go promasile I teolozite I misticite…Isus ne e usmeren ni na glavata, ni na srceto. Vo sutina, Isus ne e usmeren na nisto. Isus veli ednostavno bidete ‘sovrseni ‘,’vo vas e Kralstvoto Bozje’…Isus stava vrata pred vas a vie turkate... teolozite turkaat.a na vratata pisuva ‘Povleci’.

Koga doagate kaj nekoj kako Isus, vie doagate zatoa sto vi e potreben mir. Lazniot ucitel e uteha – toj e kako apche za spenje. Vie doagate do nego I toj ve tesi. No, koga doagate kaj vistinski ucitel kako Isus: kakov mir da imate, on ke bide uniste, a i seta lagodnost, istotaka. Isus ke sozdade vo vas uste pogolem nemir, uste pogolem sudir – sudir so vasite iluzii i vie samite. On nema namera da ve tesi, zasto ako toa go pravi, togas vi e neprijatel. Site utehi se otrovi i nisto drugo.

Utehata ne e celta, lazniot mir ne e celta. Utehata e laga I nisto drugo.

Isus vi nosi ogan, mec, vojna – vo vnatresna smisla .Negovite zborovi se sredstvo za vojna so samite sebe, so vasite iluzii-toa e sveta vojna, vnatresna vojna.I nikakva druga !

Izvod od knigata ”NEBESKO SEME – Oshovi komentari na Evangelieto po Toma”

OSHO: The Mustard Seed


Изменето од Messenger - 27.Април.2010 во 01:08
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Април.2010 во 23:27
SINTEZA NA SPROTIVNOSTITE – SPOJ NA ISTOKOT I ZAPADOT


PRASANJE:

Osho, zosto seuste ne sme sposobni da sozdademe drustvo koje vnatre vo sebe ke gi povrzuva dvete sprotivnosti – I filozofijata I poezijata, I naukata I religijata?
Moze lid a se sretnat sprotivnostite na naukata I religijata?
Dali e Zapadot spremen da zacekori vo mudrosta, I kako toa Istokot e antifilozofski?

ODGOVOR:

Do ovoj cas, ovaa godina recimo-1972, bese nevozmozno da se stvori drustvo koe vo sebe go spojuva dvete sprotivnosti – I naukata I religijata, I logikata I poezijata. Toa bilo nevozmozno, zasto sintezata e mozna tek koga dvete sprotivnosti ke se pokazat – kako potpolno promasuvanje.. Sega, ZA PRV PAT VO ISTORIJATA NA LJUDSKATA SVESNOST. Nie sme pred momentot koga niedna alternative ne nudi resenie – dvete sprotivnosti promasile cel. Zemena sama za sebe, I ednata I drugata sprotivnost ne se nisto drugo osven cisti promasuvanja. Znaci, naseto doba e mnogu znacajno, zatoa sto ljudskiot um ke tezi da go nadmine stariot sudir I toj star system na sprotivnosti.

ISTOKOT se obiduval so edna alternative – ja izbral religijata na steta na naukata. ZAPADOT izvel krajno sprotiven poteg – ja izbral naukata a ja otfrlil religijata.;’Verata’ ne e nauka nir religija-tek sueverie, a tnr., vernici se sueverni, bez iskustvo na prosvetlenie I sluzat na atesiticka I surova nauka. Istokot dosol do ostvaruvanje na vnatresnosta, iako e toa slucaj so nekolku poedinci. Zapadot, od svoja strana uspeal da stvori napredno I bogato drustvo, vo koe dominiraat mesozderite, zloupotreb ana zivotni, zloupotreba na zeni itn. Istokot ekonomski propadnal, tehnoloski istotaka: ostanal siromasen.( ova Osho go govori 1972 godina). Zapadot propadnal vo duhoven smisol: odvnatre ostanal prazen. Znaci – vistinsko vreme e da se izvrsi SINTEZA.

Samo nekolku luge od Zapadot I Istokot bile vo sostojba da go pojmat ovoj fakt. Tie mozele da ja sogledaat idninata. Zaradi toa se I poznati kako proroci – zasto znaele za toa sto ke dojde. Ali, na tie proroci ne im veruvale dodeka bile zivi, zasto gledale predaleku. Nie ne sme mozele da gi sledime zatoa sto ne sme bile svesni za toa – Sto se slucuva vo niv. Ne sme im veruvale, ne sme stanale nivni sledbenici. Tek naknadno sme svatile deka bile vo pravo.

TAA SINTEZA mnogu pati e izlozuvana. Na primer, kako vo slucajot so Krishna. On bil najgolemiot predstavnik na taa sinteza. Bhagvad Gita od pamtivek site ja obozavale, nea ja citale I iscituvale, ali nikoj ne ja razbral. I navistina, prorocite se sekogas rodeni pred svoeto vreme. Luge, koi bi gi razbrale ovie proroci, seuste nema takvi – tuka se samo onie sto nisto ne svakaat. Vo toa e rabotata…

Tek vo nekolku slucai ostvarena e sinteza. Gi imalo nekolku – nekolku luge bile I edno I drugo: I nauka I religija, I poezija I logika. Ali, taa sinteza bila taka suptilen sklad, I vo minatoto taa sinteza mozela da ja ostvari samo –GENIJ. Na primer, Mikelangelo, ili Gete, ili, vo 20 vek, Albert Ajnstajn: oni mozele vo sopstvenata individualnost da ja ostvarat sintezata. Ali togas nivnoto dostignuvanje stanalo vistinska zagatka za site nas – zaradi toa sto tie vesto se dvizele pomegu tie sprotivnosti pa na nas deluvale kako luge koi ne se dosledni. Ajnstajn tvrdel da mozat da go razberat samo 5 luge. I povtorno naukata: go izucuva mozokot na Ajnstajn-negovoto telo e zakopano, mozokot e ostaven na naucnicite da go proucuvaat. Izucuvaat mozok koj koristel tek nesto 15% od svojot kapacitet-obicnite luge koristat edvaj 10%. Ajnstajn naglasuval da ;fantazijata e povazna od znaenjeto’.

Ako nekoj vo sebe gi soedinuva dvete sprotivnosti, ako nekoj naucnik e istovremeno I poet, togas toj nema da izgleda kako dvostruka licnost: kako da e dve a nee den edinstven. Koga vleguva vo laboratorija, toj covek vo potpolnost ja zaborava poezijata. On svoeto bitie so lesnotija go preobrazuva vo naucnicko, ili vo poetsko. On pocnuva da misli vo celosno drugi kategorii. Koga izleguva od laboratorija, on se preobratuva vo ona bitie koe pred nekoj cas bilo zapostaveno. Toa drugo bitie e daleku od sekoja matematika – ne e experimentalno. Toa drugo bitie podseca poveke na nekoj son otkolku na nesto naucno.

Toa e mnogu tesko dostignuvanje, ali, bilo kako bilo, nekolku poedinci uspeale da gi soedinat krajnostite. Mikelangelo ne bil samo odlicen matematicar, tuku I golem umetnik. Gete ne bil samo poet, tuku I vrven logicar, redok mislitel. Ajnstajn vo sustina bil matematicar, fizicar, no sepak bil svesen I vo dlabok odnos so tainstvenoto. Ali, se se toa moznosti za samo nekolku poedinci. Sega toa mora da stane izbor za daleku pogolem broj na luge.Segasniot moment e odlicen, a ke dojde moment koga lugeto n eke imaat potreba da mislat vo terminite na sprotivnostite.Vsusnost, nisto nema da bide protivrecno – se ke se nadopolnuva.

Ali toj UVID vo minatoto bil recisi nevozmozen. Mnogumina se obidele isklucivo so edna alternative – zasto e toa naizgled najlesno. Ti lesno mozes da bides religiozen, ili samo naucno orientiran – ali da bi stanal I edno I drugo, potrebno e da se ostvari mnogu osteliva ramnoteza, a za dvizenje od edna sprotivnost vo druga neophoden e visoko razvien um.

A poglednete gi nasite umovi! Koga od doma odis na rabota, domot sekogas se naoga vo tvojata glava. Koga zavrsuva rabotata I koga trgnuvas doma – ti I ponatamu go vleces rabotnoto mesto so sebe. Fizickoto dvizenje e mnogu lesno I ednostavno, no mentalniot e poveke od tezok…Koga nekoj pocne da misli vo termini na matematicar, toa e celosno poinakov pristap kon zivotot vo odnos na razmisluvanjeto vo terminate na poezijata. Toa e kako da si otisol od edna planeta na druga.

Istokot experimentiral so ednata alternative a Zapadot so drugata. Na kraj, I zapadniot I istocniot obid imale za posledica totalno promasuvanje. SEVKUPNATA ISTORIJA NA COVECKIOT ROD se sostoi samo od dvete promasuvanja: od istocnoto I zapadnoto. Vo denesnoto doba dvete greski moze da se proucat, I sega mozeme da gi vidime sopstvenite greski, greskite na istorijata I gluposta na prozivenite perspektivi. Sega mozes bez teskotii da osetis deka e mozen nov svet so nov stav – so sinteticki stav.

Potpolno e ocigledno deka svetot ne moze da bide istocen ili zapaden. Mislenje samo na Istocen I samo na Zapaden e mislenje vo starite kategorii. Ako Istokot I Zapadot vo celost promasile, togas ova e navistina vistinski moment do kraj da se otfrli taa glupost: da bides Istok, ili Zapad, religija ili nauka. Sega se raga celovitoto covestvo, a toa ne e ni istocno ni zapadno. Toa e ednostavno LJUDSKO, I celata planeta Zemja se pretvora vo edno malo selo.

Vcelovitosta na zemjata, covestvoto e mozna. Ali covestvoto, do den denesen, ni bilo celovito ni eden edinstven moment. Sega, za prvpat, se trgaat granicite. Sega covekot ne smee da pripaga na niedna zemja/drzava, na niedna kultura,na niedna civilizacija, na niedna religija. Sega, za prvpat, covekot treba da I pripaga isklucivo na planetata Zemja, na celata Zemja, vo Celina.

Osnovnite mislenja, vo terminate na Istokot I Zapadot, se stvra na minatoto. Za vo idnina, za idninata, takvoto nest one samo deka e glupavo, tuku e I stetno. Ali kako da se izvede toa? Na 3ri nacini. Prvo, umot ne smee da se poducuva na nieden od istocnite I zapadnite stavovi. Na deteto ne smee dam u se prenesuva isklucivo logika, somnez I nauka, nit smee da se jakne isklucivo samo negovata religiozna osetlivost. Decata mora da imaat ednovremeno uvid vo dvete ucenja.Umot mora da se nauci da se somneva – naucno da se somneva, no istotaka mora da se nauci I na t – do-verba vo zivotot. Doverba za religijata, za ljubovta I zivotot- tuka naucnata somnitelnost ne e potrebna.Isus rekol:”Kucata na mojot otec ima mnogu prostorii”, mnogu dimenzii.
Dvizenjeto e zivot. I sto e dvizenjeto posuptilno, toa e zivotot pobogat. Znaci, kako sredstva koristi gi somnevanjeto I doverrenieto, celosnot predavanje so srce.

Koga resavas problemi bidi naucnik, human naucnik; koga uzivas vo zivotot stvori od nego poezija.

Od knigata VRHOVNA ALHEMIJA,Osho,1972


NAPOMENA: Textot nema da bide preveden na Angliski...
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Април.2010 во 20:52
NASILSTVO I NENASILSTVO –Kshatrii I Bramini

Nie mislime deka e nekoj ljubezen I poln so ljubov, pa vednas kazuvame:”Kako moze on nekogo da mrzi?” Ili ako e nekoj poln so omraza:”Kako on moze da saka?” No ako tvojata ljubov ne e takva da ne si vo sostojba da mrazis, togas taa ke bide bez nikakva vrednost: bez zivotna, potolno nemokna. Ako ne mozes da mrazis, tvojata ljubov ne moze da kipti od zivot. A ako mozes samo da mrazis ama ne I da sakas, togas tvojata omraza ke bide samo fasada.( Omrazata e ljubov koja ne e raspolozena)

Opozicijata e ona sto go sozdava zivotot. Tvojata ljubov sigurno ke bide pobogata – ako mozes I da mrazis. Nema potreba da mrazis bilo kogo, ali ako mozes, tvojata ljubov ke ima poinakov kvalitet, pogolema dlabocina.Sprotivnosta von as sekogas ni dava dopolnitelna sila. Ako e nekoj ljubezen I nisto drugo, ako ne moize da se razluti, togas negovata ljubeznost e sosema plitka, krajno povrsna…

Nema potreba da se bide lut, toa voopsto ne e neophodno – ali moznost za takvo nesto TREBA da postoi.Duri I mudrec kakov bil Isus mozel da se naluti, ali negovata lutina ne e kako kaj obicnite luge. Isus gi rasteral so stap tie sto go skvernavele hramot vo Erusalim…

A vidi go ova: SITE GOLEMI MUDRECI KOI SE ZALAGALE ZA NENASILSTVO im pripagale na Kshatriite – na voenata kasta. Mahavir, Buda, 24te Djainski Tirtankari – site tie se Kshatrii, voini. Toa izgleda potpolno apsurdno. Bi bilo podobro koga Braminite bi ucele za ‘ahimsa’-nenasilstvo – ali nieden Bramin toa nikogas ne go propovedal. Nieden Bramin dosega ne go ni spomnuval nenasilstvoto vo svoite govori. Za toa govorele samo Kshatriite. Zosto? I zosto Mahavir I Buda bili skloni na nenasilstvo? Zaradi toa sto bile sposobni za golemi nasilstva. Bile vo sostojba da se dvizat pomegu krajnostite. Tie navistina pripagale na mnogu agresivna zaednica, I samiot nivni um bil mnogu nasilen. Oni se rodeni vo takva sredina ( Isus I Muhammed istotaka; I samite bile progonuvani od lugeto koi ne mozele da gi svatat), a potoa se upatile kon druga krajnost. Toa e ona sto stvorilo dlabocina vnatre vo niv.

A toe e mnogu cudno: ako se obides da najdes nekoj koj e krajno sprotiven na Mahavir I Buda, ke naletas na Parashuram – Bramin koj ubil iljadnici I iljadnici Kshatrii. Se zbori deka namerata mu bila da gi sramne os zemja site Kshatrii na ovoj svet. Navistina, negoviot um bil vistinski vrv na sekoe nasilstvo, a dosol od kasta koja voopsto ne e agresivna. Braman bil. Pa otkade togas toa? Nieden Kshatrij ne mozel so nego da se meri po kolicestvoto na nasilstvo. Svetot ne videl pogolem ubiec od Parashurama. Mahavir I Buda, oni bile Kshatrii; bile pripadnici na voenata kasta.

Od knigata VRHOVNA ALHEMIJA,Osho,1972
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Април.2010 во 23:09
Me asocira ova na film koj go gledav 1988,'Poslednoto Hristovo Iskusenie'. Na edno mesto Isus, spored svakanja na avtorot, izviknuva 'milosrdie' a vo um mu bile negativni misli...otprilika taka nesto bese, ne sum go gleal filmot ottogas...Osho tvrdi da Isus bil so transcendentalna svest, pa ottamu, ne mozel da ima negativni misli, duri ni nikakvi...Osho vika na edno mesto da Isus mnogu malku govorel ali teolozi vmetnale mnogu nesta...

Za prvpat gledav snimka od Osho pred nekoj den, tek 10 sekundi - ne mi ostava vpecatok da bil nesto prosvetlen...

Ajnstajn mozda koristel 15% od svoj umstven potencijal; Osho mozda nekoi 20% - nevozmozno e od 'prva' da ima takvi govori vo tek od 35 godini period. Cudesno nesto: toa sto govorel e zabelezano vo 500 knigi-toj ne napisal nisto!

Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Април.2010 во 21:27
MUDRI 'BUDALI’

Ti verojatno si gi cul anegdotite za golemite luge, za mudrecite koi se odnesuvaat kako posledni budali, ili se odnesuvat detinesto. Nieden glupak ne bi bil vo sostojba da se odnesuva kako tit nr., mudreci. Nie na toa se smeeme I velime deka tie luge se ednostavno odsutni so umot, deka se rasejani.

Imanuel Kant, posle sekojdnevnata prosetka, so cadorort, zaboravil sto e sto: go stavil cadorot vo krevet I go pokril so kebeto, a toj samiot cucnal vo coshot – mesto kade trebalo da go stavi cadorot. Nautro, koga slugata dosol, Kant svatl deka nekade postoi greska. Cela nok precucal vo coshot, spiejki, namesto da bide vo krevet. Koga slugata zacukal na vratata, Kant poglednal vo krevetot I silno se zacudil:”Zosto ne mu otvoram?” – taka, konecno svatil kade pogresil.
Ajnstajn bil povikan na gosti kaj svoj kolega. Cela vecer pominala a Ajnstajn bil zanesen vo nesto. Domakinot, konecno , go prasal dali ne misli deka e vreme da si odat doma. Ajnstajn mu rekol:”Slobodno mozete da si odite doma, jas ke ostanam ovde”.

Poznato ni e deka site golemi luge se gubat odvreme navreme. Ali zosto? Samo Kant, Ajnstajn I na niv slicni moze da se odnesuvaat kako budali. Oni doprele do onoj prviot extreme na inteligencija, pa zatoa I onoj drugiot stanal dostapen I ostvarliv. Znaci, potpolno e nepoznato deka nekoj glupak napravil nesto pametno ili genijalno, sto e svojstveno na golemite luge – toa go pravat samo inteligentni luge, no ne I glupacite.

Ponekogas se slucuva I ona sprotivnotot: Mnogu glupav covek, vistinski idiot, vo sostojba e ponekogas da ti dade zastrasuvacki mudar sovet, sovet koj ne moze da ti go dade ni najgolemiot svetski mudrec. I niz istorijata znaeme deka vo dvorot na sekoj kral obavezno bil prisuten I dvorskata buddhala. Kraj site mozni mudreci, sekogas imalo mesto I za dvorskiot ludak.

I cesto se slucuvalo na mudrecot da ne mu pagala niedna pametna stvar na pamet, I togas, vo toj moment, dvorskata budala bi predlozila nesto. Zosto? Zaradi toa sto ponekogas mudrecite se tolku mudri sto stanuvat neprakticni, neupotreblivi. Samata nivna mudrost se pretvora vo prepreka. Dvorskiot shut ne oseca nikakov strav: on ne se plasi od toa sto e budala, I zatoa moze da zboruva za bilo sto. Morame da go ucime idniot um da bide sposoben da gi dopre dvete krajnosti ili sprotivnosti. Ne smeeme da ucime nekogo da bide isklucivo mudar: morame dam u dozvolime povremeno da ispadne budala, no ne na steta na drugite.

Zasto? Ako ne si dovolno blesav, nema da mozes da uzivas vo zivotot. Ke stanes mracen, tazen I seriozen. Se ona sto e ubavo vo zivotot ti stanuva dostapno samo ako si dovolno neseriozen I sloboden da bides I budala, ako sakas. Mudriot ima izbor da bide I budala; budaliot nema izbor da bide I mudar. Ako si strog I namrsten, namcor, uzivanjeto e nevozmozno. Znaci, sto si pomudar, toa ke bides pobudalest vo zivotot.

Koga mislime napr., za sinteza megu naucniuot I religiozniot um, toa ne e problem. Ali koga ke kazeme deka e potrebna I sinteza pomegu mudrecot I budalata, toa ni e potesko da go pojmime. Umot ke te sovetuva:”Izberi ja mudrosta; nemoj ni slucajno da go izberes idiotizmot”. Budalestoto odnesuvanje bez da povredis nekogo ne mora da se osuduva. Decata se taka prekrasni bas zaradi toa sto ponekogas se odnesuvaat sosema budalasto a vistinskite mudreci se nalik na niv. Zivotnite deluvaat krajno nevino bas zaradi toa sto povremeno licit na idioti. A poglednete gi site tie ucenici koi gi sledat svoite gurui: oni se taka mudri, ozbilni I tazni, sto toa navistina lici na cista patologija, na nesto apsolutno bolesno, nezdravo. A da ne zboruvame za verskite fanatici…

Taa dlaboka sinteza megu site sprotivnosti moze da stane nova nauka, a toa ke bide I vistinska vezaba za UMOT NA IDNINATA. Ali religiozniot covek ne moze da se smee I da igra, pa togas e necelovit. A onoj koj ne e vo sostojba toad a go izvede, ne moze da bide vistinski svetec. Sevkupnosta e svetost.

Na toj nacin, Zen Budizmot dostignal edna retko dlaboka sinteza. Svetcite I mudrecite vo Zenot cesto se odnesuvaat budalasto, I toa samo ja pokazuva dlabocinata na nivnata mudrost. Ako nemozes ponekogas da si dozvolis da se odnesuvas kako idiot, toa samo zboruva deka se plasis nekoj da net e dozivee kako budala. Tvojot strav pokazuva samo deka seuste ne si dovolno mudar. Mudrecot moze da se dvizi od edna sprotivnost vo druga. Cesto go spomenuvam Mula Nasredin zaradi toa sto toj e I edno I drugo, I mudrec I budala – dlaboka sinteza. On moze da se odnesubva kako idiot, I navistina e retkost da se naide na takov mudrec.

Ednas se razvel od svojata zena: toj imal 87 a zena mu 78 godini. Go presale zosto se raveduva koga vo brak se 50 godini veke a toj rekol:”Sto e mnogu, mnogu e!” I posle samo 7 dena od razvodot, po seloto se proculo deka toj resil povtorno da se zeni I to so – 18 godisna devojka. A Nasrudin imal sinovi koi bile do 50et godisna vozrast, imal vnuci, pa duri I pravnuci. Najstariot sin, mu rekol:”Tatko, navistina ova sto sakas da go napravis e glupavo, I cello selo e protiv toa, a sto e najvazno, ti si veke okolu 90 godini, pa taa vrska so moze da se pokaze loso po zdravjeto…”
“Ne grizi se sine”, mu odgovoril Nasrudin,”ako devojkata umre, jas povtorno ke se ozenam”.

Vo druga prilika site cekale da se pojavi Mula Nsrudin I da odrzi govor pred celoto selo zasto bil mnajmudar od site. Site dosle da go docekaat, a toj od svojata kuca se pojavil kacen na magare – so liceto svrteno kon opaskata na magareto…

(Isus koga vleguval vo Erusalim bil kacen na magare…)

Mula Nasrudin izgleda lud, ali e mudar. Ali, taa mudrost e tesko da se pronajde zasto e zadskriena so blesavi dela, postapki. Zivotot e paradoxalna pojava. Moras da bides vo sostojba da odis od krajnost vo krajnost, no sepak da bides NAD niv.

Mnogu ucenici na G.I.Gurdijev svedocele deka on, iznenadno, potpolno neocekuvano, bi pocnal da se odnesuva krajno budalasto. Bi sozdaval takvi situacii vo koi site ucenici odednas bi se osetoile strasno nelagodno. Zosto? Zatoa sto on bil e den od najmudrite luge. Seuste nekoi negovi sledbenici veruvaat deka se hrana za mesecinata; koga Gurdijev bi znael da veruvat vo toa bi poginal od smeenje.Ednas ucenici mu dogovorile intervju so poznati novinari koi rabotele za nekoj vazen dneven vesnik I bile polni so ego. Gurdijev go prasal edniot novinar:”Koj den e denes?”. Novinarka mu odgovorila deka e denes sabota. A Gurijev silno se zacudil:”Pa kako e toa mozno? Vcera bese petok. Kako toa denes e veke sabota? A vcera mi rekovte deka e petok”.
Novinarka se nalutila I si zaminala. Stom novinarot ja zatvoril vratata, Gurdijev glasno se nasmeal. Megutoa,ucenicite ne se smeele I im bilo neprijatno, zasto ovoj novinar ke pise deka site tie se ludaci zatoa sto im e vodacot kreten.
Ali samo Gurdijev e vo sostojba taka da se odnesuva. Ne sakal preku nego drugite da go jaknat svoeto ego, pa duri I da go smeta za budala.

Znaci, nie morame da go izvezbame sitetickiot um koj ke bide sposoben da ja nadmine dualnosta, um koj ke moze da uziva, da bide I razigran I seriozen, um koj moze da bide I mudar I blesav, no ne na tuga steta, se razbira. Mudrecite nikomu ne pravat steta…

Ima mudreci koi se detinesti, a ima budali koi mislat deka se mudri, a samo prvite se I mudreci I budali.

Od knigata VRHOVNA ALHEMIJA,1972,Osho
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Мај.2010 во 23:23
ZA ZIVOTNITE I COVEKOT

Koga bi mozel da se vratis nanazad I POVTORNO da stanes zivotno, sto e sosema nevozmozno, togas bi bil vcelovit, a so toa I zdrav. A toa e cuden fakt: zivotnite ne se boilesni vo svojata prirodna sostojba, ali samo smesti gi vo zooloska gradina I oni ke pocnat da gi odrazuvaat site ljudski bolesti. Niedno zivotno ne e homosexualno vo svoeto prirodno okruzuvanje, vo svojata vistinska sredina, ali samo strpaj gi vo kafez I oni ke pocnat da se odnesuvaat apsurdno – kako pederi! Niedno zivotno prirodno ne poluduva, ali vo zooloska gradina site po red oni otkacuvaat.

( Shimpanzo Cita na Tarzan boleduva od dijebetes. Nekoi velat, zivotni bilo dobro da se cuvaat doma, kako na pr., kucinja ili macki, dobro bilo za zdravjeto…Patoloska stvar e da bidete pacient na svojot milenik)

Nikogas ne se slucilo nekoe zivotno da izvrsi samoubistvo, ali vo kafezite I toa se slucuva. Toa e neobicno, ali ne dokraj neobicno, zaradi toa sto covekot e toj sto im ja nametnuva novata sredina, a so samoto toa, gi deli na dva dela. Stom e stvorena podelbata, vcelovitosta isceznala, a I zdravjeto zaedno so toa.( ako ne im davate hrana, zivotni kao svinji na farma, ke pocnat da se jadat megu sebe: a svinjite se sposobni da dozivuvaat orgazam od 30 minuti)

ZIVOTNITE CUSTVUVAAT - Zivotnite ne mozat da patat – samo covekot moze.( Osho ova go zboruva 1972 – ottogas rabotite se promenile: zivotnite naucija da patat) Dodusa, zivotnite dozivuvaat bolka, ali bolkata ne e patenje.

ZIVOTNITE MISLAT – Naucnicite posmatrale I voocile deka gluvcite imaat 4minuten raspon na mislenje – oni moze da mislat samo 4 minuti vo idninata, I istotaka, samo 4 minuti vo minatoto. Zad tie 4ri minuti za niv nisto ne postoi, nema nisto.Nivniot raspon na mislenje e ednostavno tolkav. Nekoi drugi cicaci imaat raspon na mislenje od 12et casovi. Majmunite, recimo, imaat raspon na mislenje od 24 casa. Znaci, svetot koj im bil pred oci pred 25 casovi prosto potpolno isceznuva, a istotaka, svetot koj ke se pojavi za toa vreme – uste ne postoi, za niv. Granicite na nivnite umovi se 24 casa, pa ni majmunite ne moze da otidat milsovno stvarno dlaboko.

Covekot dozivuva dlaboka patnja, zasto ljudskiot um podednakvo se dvizi I vo minatoto I vo idninata. I ne samo toa: coveckiot um moze da go pseti patenjeto I na nekoj drug. Zivotnite tesko ili retko moze da osetat takvo nesto. Porazvienite zivotinski vidovi toa go mozat, moze da doziveat iskricki na prepoznavanje na tugoto stradanje. Kaj ponisko razvienite zivotinski vidovi, ako clenot na grupata odednas umre, site zaboravaat na nego – zivotnite ke prodolzat da se dvizat kako nisto da ne se slucilo. Smrtta za niv ne e nikakov problem. Oni ne mozat da ja pojmat ni sopstvenata smrt, nit moze da svatat deka nesto mu se slucilo na eden od clenovite na nivnata grupa.

DARWIN: Koga Darvin za prvpat objavil deka covekot nastanal od odredeni zivotinski vidovi se soocil so straiten otpor, zasto lugeto odsekogas mislele za sebe kako za bitija od Bog isprateni na Zemjata – mislele deka se tek nesto na ponizok stepen od angelite. A da se prigati toa – deka majmunot e coveckiot tatko e navistina tesko – duri, nevozmozno. ( ako covek tvrdi deka e ispraten od Boga-od kogo se pa zivotnite isprateni tuka?). Bog e sega simnat od prestolot; sega e majmunot na nego – I majmunot stanal sega tatko na coveckiot rod I toa oficijalnata nauka gi ucat decata vo skolite. Bog bil tatkoto, I Darvin so svojata TEORIJA neocekuvano ja promenil celata rabota. Duri I on samiot osecal krivica zasto toj bil mnogu religiozen covek, a izjavil deka toa bilo samo teorija koja lugeto siroko ja prifatile. Bilo toa negova zla sreka – deka faktite govorat deka covekot se iznedril od zivotinskata evolucija, taka sto covekot e samo del od zivotinskoto carstvo I deka nema nekoi golemi I pobitni razliki pomegu majmunot I covekot.

( podocna, vo nekoi knigi, posle 1972, se pisuva deka covekot vo majcinata utroba ima opaska koja ponatamu se gubi, ima mrezi megu prstite kako kaj nekoi gusteri, I tie ponatamu se gubat itn-se hrani so krv, preku krvta na majkata, sto e odlika na zivotnite-mesozderi)

Adam, prviot covek, osetil sram, a sramot dosol zasto sega mozel da se sporedi so zivotnite. Vo nekoja smisla, on od zivotnite I bil poinakov zatoa sto bil svesen. Covekot se oblekuva samo za da podvlece razlika pomegu sebe I animalniot ostatok, ali vo sexot toj e potpolno animalen, osobeno koga siluva zeni I deca i-togas e celosno zver, ne e covek.Toj covek e cista patologija, nezdrava licnost, mentalno poremetena I duhovno padnata, krajno bolesna pojava… Nie sekogas custvuvame sramota vo vrska so nesto sto podsetuva na zivotnite, a togas obicno ke receme:”Sto pravis? Pa zar si ti zivotno?” Nie se mozeme da osudime ako dokazeme deka toa ne pripaga na coveckiot, tuku na zivotinskiot rod. Sexot e animalen – zatoa I go osuduvame. Se sto bilo na bilo koj nacin povrzano so zivotnite, pred ili podocna, ke dozivee osuda od strana na covekot, a samo covekot e taka bolesen da siluva I zivotni a taa patologija se narekuva zoofilija.

Coveckoto telo e animalno, covekot e cicac. Covek e zivotno. On toa moze da go nadmine , ali toa e druga stvar. Edno e sigurno – telesno mu pripaga na zivotinskoto carstvo; on toa moze da go nadmine, ali ne moze da porekne deka ne poteknal od zivotnite. Covekot e zivotno! Eden den ne mora toad a bide, ke se transformira vo nesto povisoko, ali zivotinskoto nasledstvo ne moze da go pobie duri ni posle nadminuvanjeto.Sekoj covek e dvostruk.Ona osnovnoto, stvarnoto, ostanuva zivotno, a intelektot, se ona sto e cerebralno, prodolzuva da umisluva – deka e Bog. Znaci, poistoveten si samo so eden del od umot, so edna moznost, a glavnoto e osporeno.

Od kniga VRHOVNA ALHEMIJA,Osho,1972



KOMENTAR: Osho bil vegetarijanec I site negovi sledbenici se vegetarijanci. Dali covekot nastanal od zivotnite? Spored nekoi duhovnici, padot na covekot zapocnal koga pocnal da jade meso, da jade zivotni. Od HareKrishna pokretot tvrdat da mesoto e nisto drugo osven krv, pa ottamu jadenjeto meso e jadenje krv, a zaneme da religiite zabranuvaat jadenje krv. Posledici na ishrana so zivotinska krv, meso, e taa animalna konstitucija I mentalitet: covekot genetski mutira, usite mu se smaluvaat I stanuvaat nagore dignati kako kaj zivotnite, nekogas se ragaat bebinja so opaski, nekoj se odnesuva poloso od bilo koj zver vo prirodata itn. Seto toa e posledica od ishranata so zivotni, krv ili meso, seedno. Buda, Isus, Krishna I drugi visokosvesni luge, ne jadele zivotni, ne jadele meso. Vo ponovo vreme, Gandhi ne jadel meso, Steven Seagal I Brizit Bardo ne jadat meso a vo 21 vek ima milioni koi ne jadat meso od razlicni pricini. Duri I se pojavija vegansexualci-eden vid moderni katari, ili moderni tantristi.


“Sto poveke stanuvas meditativen, prestanuvas da jades meso”,Osho

“Koga zivotnite bi pisuvale knigi za lugeto, bi nasle von iv deka covekot e neizleciv”, Osho

“Zivotnite ne vodat nuklearni vojni, nit pa sozdale nekakvo oruzje ili atomska bomba-toa go pravi samo covekot”,Osho
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Мај.2010 во 22:27
'Da gi zapoznaeme zivotnite, i da go zapoznaeme zivotinskoto vo sebe'

Zanimlivo mi mene ova:

So nulta krvna grupata, kako najprimitivna i najstara a e posledica bi se reklo, na ishrana so krv, odnosno meso, a nejzini prestavnici se i dene denes nekako borbeni!

Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Мај.2010 во 22:29
SVESNOSTA I KVALITETOT NA KELIITE VO COVEKOTVOTO TELO

Covekot e podelen, izgubena e vcelovitosta a so toa I zdravjeto. Moze da se kaze deka e on I roden takov. Pa – sto da se pravi? Kako da se osvesti sekoja kelija vo teloto, I kako da se dovede svesnosta vo sekoj del od bitieto, I sto znaci toa? Toa voedno e I OSNOVNIOT PROBLEM NA SITE RELIGII, na site mozni Yogi, na site postoecki sistemi na prosvetlenie: kako da se iznedri svesnosta I vcelovitosta na bitieto, taka da NISTO ne preostane nesvesno vo covekot.

Mnogu metodi se proveruvani, mnogu metodi se mozni I postojat takvi metodi koi se usmereni na toad a ja osvestat sekoja kelija na teloto. Se dodeka celokupnosta na tvoeto bitie ne stane svesna, ti nema da go iskusis vnatresniot mir nit blzenstvoto-sat chit ananda. Se dodeka taa svesnost ne se ostvari, ke prodolzis da zivees vo ludnica.

SEKOJA KELIJA na tvoeto telo vlijae na tebe. Sekoja od niv ima svoj sopstven system na rabota, svoi nacini na ucenje, I svoi uslovuvanja.( coveckiot genom e desifrirana tek vo pocetokot na 21 vek).Ali koga ednas na tvoite kelii ke im dopustis da napravat nesto, toa ke bide izvedeno na nivniot, ne na tvojot nacin. Zaradi seto toa, nekoi naucnici – osobeno ruskite – pocnale da mislat deka ne mozeme da go promenime covekot dodeka ne gi promenime negovite kelii. Preku ishrana, disenje, meditacija, molitva – keliite mozat da dobijat poinkov kvalitet.

BIHEJVIORISTI: Postoi edna skola vo psihologijata, bihejvioristickata skola, koja misli deka e Buda lazen, deka e Isus lazen, I taka natamu I taka natamu. Nema nisto neobicno vo toa zasto bez promena vo samata struktura, vo hemiskata struktura na teloto, nisto ne moze da se promeni. Znaci, teloto I duhot, ili prosvetlenosta se povrzani.

Bihejvioristite – Votson, Pavlov, Skiner – site oni mislat deka, ako e Buda tivok, toa znaci deka negovata hemiska gradba e poinkva od nasata, I to e se. Ako e tivok I miren, ako go natkriluva spokojstvoto, ako nikogas ne e voznemiren, nikogas lut, toa samo govori deka nemu mu nedostasuvaat bas onie supstancii koi predizvikuvaat, recimo, lutina I vozbuda. Znaci, Skiner vika:”Pred ili podocna ke bideme vo sostojba da stvorime Buda po hemiski pat. Nema potreba za nikakva meditacija, nema potreba covekot da nastojuva da ja zgolemi svesnosta. Dovolno e da se promeni hemijata, I toa e se – poveke od dovolno.”

Vo nekoja smisla on e vo pravo: na primer, ti si maz, I se odnesuvas kako maz, no toa vsusnost taka se odnesuvaat hormonite vo tebe. Ako vo teloto ti se dadat zenski hormone, ke pocnes da se odnesuvas kako najzenstvena zena. Znaci, vo sustina toa I ne e tvoe odnesuvanje. Stanuva zbor za hormonalno odnesuvanje. Ne si, znaci ti lut, tuku tamu nekoja hemija. Ti ne si ni meditativno raspolozen – mora da e nekoj hormone vo prasanje. (vo 21 vek naucnici najavuvaat deka ke se prodavaat apcinja za vljubuvanje I sreka – otkrile deka toa e se proizvod na nekoja hemija vo covekot)

Skiner, so drugi zborovi, veli:”Buda e prevarant poradi slednovo: on naglasuva nesta koi se beznacajni. Ti mu veils na nekoj’Nemoj da se lutis’, ali on e ispolnet so site mozni hemikalii I hormone koi ja proizveduvaat taa sostojba na svest”.

Ako imas temperature od 40 stepeni, a ti mu zboris:’Bidi blazen, tivok, meditativen – ne bidi groznicav’. Toa izgleda apsurdno.Dodeka ne promenis nesto vo teloto, groznicata nema da prestane; stvorena e so odreden virus, I se dodeka toa ne se promeni, se dodeka ne se otstrani, covekot ke ostane kakov sto bil.I –znaci nema potreba od pozitivna energija, predlaganje ili zboruvanje. Toa e potpolno apsurdno.

LJUBOV I SEX I KELII: Skiner I Pavlov na ist nacin gi objasnuvaat ljubovta I sexot. Ti prodolzuvas da zboruvas za celibatot – a teloto e ispolneto so sexualna energija, so sexualni kelii. Taa sexualna energija ne zavisi od tebe; ti zavisis od nea poveke. Znaci, ti prodolzuvas da zboruvas za celibatot, ali nisto ne se menuva so tie tvoi propovedi. Bihejvioristite se vo pravo na nekoj nacin, ali sepak, samo na izvesen nacin. Vo pravo se koga tvrdat deka, ako hemijata se promeni, ako od tvoeto telo se isfrlat site sexualni hormone, nema da bides sexualen. Ali toa ne znaci deka, so samoto toa, ke stanes Buda. Namesto Budstvo, ke ja iskusis impotencijata, nesposobnosta. Nesto ke ti nedostiga.

Na Buda nisto ne mu nedostasuva. Bi mozelo da se rece deka preku nego nesto novo stapilo vo zivotot. Toa ne znaci deka on nema sexualni hormoni – gi ima, kako I sekoj drug. Ali sto togas mu se slucilo nemu? Negovata svesnost stanal podlaboka, I dosol do momentot koga svesta gi ispolnila duri I sexualnite kelii. Znaci, tie se I ponatamu von ego, ali poveke ne mozat da se odnesuvaat svoevolno, nezavisno – tie sega se prosvetleni I del se od bitieto n Buda.

Vo edna krajno impotentna licnost sexualnite kelii recisi I da gi nema. Vo Buda oni se I ponatamu prisutni, duri I mnogu poizrazeni otkolku kaj prosecniot covek – mnogu se posilni, I poradi toa sto nikogas ne se koristeni. Energijata se sobirala von iv, se transformirale, I sega von iv e I cistata svesnost vnatre vo niv. So drugi zborovi, sega svesnosta e gospodar.

Religijata ja naglasuva preobrazbata na svesta, I prvoto nesto e da stvori pojaka budnost koja ke pomogne vo sirenje na svesta – od obicna kon kosmicka. Da se sluci vnatresnata alhemija: ‘kamenot da se pretvori vo zlato’, sexualnata energija da se transformira vo kosmicka svest, vo povisoka svesnost.

Kako sonceto koe ozivuva se na Zemjata, taka I prosvetlenosta nosi svetlina vo sekoja nasa kelija. Koga ke ja ostvaris taa vnatresna,centralna svesnost, taa pocnuva da prodira vo sekoja pora, I vo najmalata kelija. A ti vo ova malo telo imas preku 70et milioni kelii. Ti si golem grad; kako nekoja ogromna nacija. 70et milioni kelii, a ako ne si prosvetlen, site tie se nesvesni. Ako ne gi dopre tvojata svesnsot, tie ke bidat bez kontrola, a vo tebe ke se odviva vistinska graganska vojna, svetska vojna. Kelii na boleta kancer se teroristi, okupatori, a antitumorskite kelii se – antiteroristi.

Rasti vo svesnosta I sekoja kelija ke bide preporodena. Preku svesnosta, kelijata biva poinakva; se menuva nejziniot kvalitet, se ozivotvoruva. Nesto novo se slucuva. Zivotnosta, moznosta za rast I cvetanje, vo duhovna smisla – toa e ona sto se slucilo.

Istata pojava se slucuva vo vnatresnosta na sekoja kelija na Budinoto telo. Pojavata e poznata kako – teloto na Buda, teloto na prosvetlenoto bitie. Toa e sega sosema novo telo. Toa ne e ona sto si go imal, duri ni ona Gautaminoto, Sidartinoto telo pred da stane Buda.

Sto znaci toa? TVOETO telo moze da stane Buda-telo. Koga svesnosta ke prodre vo sekoja kelija, samiot nivni kvalitet istovremeno se menuva zasto sekoja kelija vednas ozivuva ili ‘voskresnuva’, stanuva svesna, prosvetlena. I togas – nema ropstvo, si stanal gospodar na sopstvenoto telo. Si stanal gospodar stanuvajki svesen centar, prosvetlen.

“Da se bide zacvrsten vo sonceto na budnosta e edinstvenata svetilka”. Zosto togas upotrebuvas obicna svetilka koga trgnuvas vo nekoj hram ili svetiliste? Zemi ja vnatresnata svetilka! Zosto palis sveki na oltarot? – Oni ne se od nikakva posmos. Zapali ja vnatresnata sveka! Stani Buda-telo! Neka sekoja kelija od tvoeto telo stane sovrseno svesna; ne dopustaj nieden del od tvoeto telo da ostane vo mrakot na nesvesnoto. ‘Neka bide svetlina’. Ajnstajn rekol deka temninata e odsustvo na svetlinata; deka studot e odsustvo na toplina a zloto postoi kade Bog seuste ne doprel – vo coveckite srca.A covekovata svesnost e najsvetlata tocka vo univerzumot.

Budistite do den denes zacuvale nekoi od Budinite koski. Lugeto mislat deka e toa sueverie. Megutoa, toa ne e ona sto izgleda deka e, zatoa sto tie ne se obicni koski. Keliite na tie koski, site negovi delovi, elktronite, spoznale nesto sto inace jako retko se spoznava. Vo Kashmir, vo edna dzamija, socuvale edno Muhammedovo vlakno. Toa ne e tek glupo sueverie. Toa vlakno navistina nesto osoznalo.Muhamedovoto vlakno bil na covek koj go spoznal vnatresnoto sonce. Toa vlakno se izbanjalo vo nesto tainstveno, vo nesto sto navistina retko se slucuva. So drugi zborovi, da se bide zacvrsten vo toa vnatresno iskustvo, vo taa vnatresna svetlina e edinstvenata svetilka koja e vredna za postavuvanje na oltarot. Se ostanato e krajno beskorisno.

Kako da se ostvrai toa srediste?

Buda go koristel metodot na disenje. Disenjeto prodira vo krvta, vo samite kelii – zaradi toa sto sekoja kelija ima potreba od kislorod zasto, sekoja kelija dise – zapamti, SEKOJA KELIJA! Denes, naucnicite dosle do toa otkritie deka I planetata zemja dise, istotaka. I zaradi Ajnstajnoviot concept za univerzumot koj se shiri, denes naucnicite koi se bavat so teorija velat deka I kosmosot, istotaka – dise. ’Kako gore, taka I dole’.

Koga vdisuvas, tvoite beli drobovi se sirat, a koga izdisuvas, se sobiraat. A naucnicite vo densno vreme potvrduvaat deka I univerzumot vo Celina dise kako I covekot. Kosmosot se siri koga vdisuva, a se sobira koga izdisuva.

Od kniga VRHOVNA ALHEMIJA,Osho,1972


KOMENTAR: Osho bil dijabeticar, pa ottamu moze da se vidi deka ne bil prosvetlen, ili deka e sovremen Buda. Moze da se kaze deka bil poveke nesto kako sovremen Sokrat.
Кон врв
Tor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 25.Март.2010
Статус: Офлајн
Поени: 628
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Мај.2010 во 23:08
RELIGII NA UMOT I RELIGII NA SRCETO

VISTINATA E EDNA, ali do nea moze da se dojde preku mnogu patista: do vrvot na planinata mozete da stignete na mnogu nacini. Vistinata e edna, ali moe da se izrazi na mnogu nacini.
Dva patista se osnovni.Na vistinata I se pristapuva ili so um, ili so srce. Znaci, vo svetot postojat dva vida na religija – dvete vistiniti, dvete znacajni, ali I dvete sprotivni edna na druga – religija na umot I religija na srceto.

RELIGIJATA NA UMOT veruva deka vistinata se dostiga koga ke ostanes bez misli, koga se otfrla umot. Umot e prepreka; ne-umot ke bide glavna kapija. Budizmot, Djainizmot, Taoizmot – toa se religii na umot. Toa se religii na dlaboka analiza,na
religijska dlaboka svesnost, religii na prosvetluvanje.Toa se religii na meditacijata.Koga Gautama Buda postignal konecna prosvetlenost, sostojba na ne-um, svetot go spoznal patot na analizata; umot e zacaran krug, mandala.Umot ja iskrivuva stvarnosta I mora da se zapre. Umot e falsifikator,iluzionist, proektor na liuzijata; mora da se zapre.Mora da se oslobodite a dopirot so vistinata ke ve oslobodi.Veruvanjeto nema da ve oslobodi; molitvite se sostaveni od zborovi, um , misli a religijata e iskustvo.Isusovoto ucenje e Vedanta I zatoa toj veli:’Vistinata ke ve oslobodi’, a Isus meditiral vo pustinata, a do svoja 29 godina bil ne bil so svoite 12 sledbenici.
Covekot moze da bide duhoven bez nikakov Bog. Buda nikogas ne veruval vo Bog, zboruval deka nema ni dusa, pa opet bil izuzetno duhoven.

Potoa postojat I RELIGII NA SRCETO: Judaizmot, Hristijanstvoto,Islamot, Hunduizmot. Ovie religii deka patot void preku srceto, deka srceto mora da se istopi vo sakaniot, vo Bozestvoto.Vo ovie religii patot e molitvata koj ne analizira; ne se obiduva da bide ispolnet so svesnost ili budnost. Na patot na molitvata, ljubovta, univerzalnata ljubov e celta. Treba da sakate; treba da bidete taka polni so ljubov da egoto treba da se rastvori vo ljubov, da se istopi vo vasata ljubov. ‘Ako ljubov nemam, nisto nemam’. Na patot na molitvata, Bog e nuznost, ali ne e potreben na patot na meditacijata. Ako ste vo dlaboka ljubov kon Bog,vaseto ego isceznuva, a koga go nema egoto doagate do spoznajata sto e vistinata.

SITE RELIGII vo osnova, vo sustina, vodat kon istata cel. Duri I koga izgledaat sosema sprotivni, tie vodat kon istata cel.

Koga Zapadniot svet za prvpat stanal svesen za Budizmot, Djainizmot, Taozimot, ne mozele da poveruvaat vo toa. Kakvi se toa religii? Vo niv nema nikakov Bog. Ne mozele da veruvaat deka religijata moze da postoi bez bilo kakov pojam za Bog; Bog sekogas bil srediste na religijata. Ottamu smetale deka toa mora da se samo moralni kodeksi. Ne se. Toa e potpolno poinakov vid religija. A Indija, vo vremeto na Buda I Mahavir, pred 25et vekovi, go dosegnala ISTIOT naucen pristap koj Zapadniot svet go dostiga denes. Pred 25et vekovi, Indija spoznala – ili, barem Buda I Mahavir bile mnogu, mnogu inteligentni, bleskavi, budni – oni spoznale deka stariot Bog e mrtov. Spoznale deka Bogot na molitvata e mrtov. Ne svateno bukvalno, toa znacelo ednostavno deka covekotvoto srce umrelo. Bog e mrtov na ovoj nacin- gledate vo drvjata I gledate samo drvja I nikakov Bog koj tamu se krie, gledate vo neboto I gledate samo nebo, a ne I Bozjoto beskonecno prisustvo – togas Budizmot ke bide vasiot pat do vistinata. Buda I Mahavir stvorile nova religija – religija na meditacija. Religija bez nikakov Bog, bez nikakov concept za Bog, bez molitva, bez veruvanje. Od vas se bara samo istrazuvacki, ispituvacki um; se mora da se iskusi,vistinata treba da se iskusi izvorno, ne da se veruva vo nea.

UMOT I VISTINATA NIKOGAS NE SE SREKAVAAT – Vistinata e sekogas nova, a umot sekogas star. Zaradi toa umot I vistinata nikogas ne se srekavaat. Umot e sekogas vo minatoto, toj e dreven, star – vistinata e sekogas vo segasnosta. I zatoa umot I vistinata ne moze nikogas da se sretnat.

Ima edna stara izreka koja veli,’Nema nisto novo pod kapata nebeska”. Ako mislite na umot, izrekata e tocna. Ali, ako mislite na vistinata, izrekata e potpolno pogresna. Potoa, postoi I druga izreka – koja e vistinita –I glasi,”Nema nisto staro pod kapata nebeska”. Se e apsolutno svezo I novo – kako nov list koj se raga na drvoto. Zatoa Isus im veli na svoite ucenici.”Ako ne stanete kako malite deca, nema da mozete da vlezete vo Kralstvoto Bozje.”

Umot e mnogu dosetliv, promislen, ‘lucifer’,vistinski ‘gavol’, luciden - ali ne e inteligenten.Umot e sekogas dobar sluga ali los gospodar. INTELIGENCIJATA e osobona na svesnosta, a dosetlivosta, promislenosta samo se zamena za inteligencijata. Taka umot prodolzuva da izvodi promisleni trikovi, spekulacii, lagi I so samoto toa stanuva zaroben. Koj ima takov um ne e sloboden. Promislenosta ne mora da bide znak na inteligencija. Duri I glupavite luge moze da bidat promisleni, nauceni. Takviot um e nalik na kompjuterot koj sobira znaeneje ama nema sopstvena inteligencija.Inteligencijata nema nikakva vrska so iskustvoto, taa e povrzana so svesnosta. Promilsenosta doaga od iskustvoto, od povtoruvanjeto na nestata mnogu pati za da se naucat, za da se ‘programirete’.Inteligencijata doaga od svesnosta. Zatoa starite luge stanuvaat mnogu promisleni, akademski umovi…a hipicite se vo pravo koga velat deka nikogas ne treba da mu se veruva na covek koj e postar od 30 godini. Zasto do taa vozrast covekot stanuva promislen, ke gi nauci trikovite I metodite na ovoj svet. Politicarite I tvorcite na obrazovniot system I nivnite profesori spagaat vo taa grupa promisleni umovi, bez vistinska inteligencija I svesnost. Vo edno opstestvo, univerzitetite se glavata a so nea gospodari promisleniot um, zatoa vo tie skoli ne moze da naucite nisto za vistinata. A umot ke vi bide nabildan so sekakvi fakti, pretpostavki, cela istorija ke ja znaete I nisto nema da stanete svesni I inteligentni; tek programiran um, robot, gramofonska ploca,’ispran’ mozok.

Ali deteto e inteligentno zasto deteto e pobudno. Posmatajte samo kako deteto nesto gleda,kako gleda vo ikona, na primer. Ili, ako gleda polzav, samo posmatrajte – kolku e budno, kako e sosema vneseno vo momentot. Kako da se pretvorilo samo vo oci; celoto bitie mu se izleva preku ocite. Deteto e inteligentno, a starecot stanuva promislen. Logicar. Deteto nema nikakvo iskustvo I ne moze da go koristi minatoto. Mora da se sooci so – segasnosta. Isus kako dete bil pomudar od starite rabini – bil pointeligenten, pobuden.Umot e samo naziv za nasobiranoto minato, istorija, filozofija,teologija,teorija. A edinstveno samo inteligencijata moze da ja spoznae vistinata, a toa e cisto srekavanje so stvarnosta I tuka nema mesto za doktrina, nema filozofija, nema svesti spisi – samo cista svesnost.Direktno srekavanje so stvarnosta. A umot prodolzuva da se tesi so sozdavanje filozofii. Umot sozdava filozofii, znaenje I vi dava iluzija na znaenje. Direktno iskustvo so vistinata ne e filozofija, toa e iskustvo, avantura, zivot.Spoznavanje vo segasnosta, sega I ovde, direktno. Toa e direktna transmisija.

Diplomatskiot um sozdavac na problemi. Igrac. Saka da filozofira I da se igra so resavanje na problemi.

Nekoj diplomat go zaprasal francuskiot drzavnik Klemonso sto misli za diplomatite.
Klemonso mu odgovoril,”DIPLOMATITE se luge koi gi resavaat problemite koi gi stvorile drugite diplomati.”

Koga se raboti za svesnosta, za duhovniot rast, znaenjeto ne e mok, diplomatite, politicarite, svestenicite, akademskite imovi – se von igra.Diplomatite, politicarite, sozdavaat lazni problemi koi se obiduvaat da gi resat. I sozdavaat resenija. Problemot e lazen, pa kako togas mozete da najdete vistinsko resenie za lazniot problem? Resenieto e istotaka lazno. I potoa resenieto proizveduva 10et novi problemi i toa se prodolzuva. Ali koga se raboti za iskustvoto na vistinata, za duhovnosta, za rastenje vo svesnosta – tuka nema izmisleni problemi.Ili si prosvetlen ili ne si; nema tuka politika I diplomatija I filozofija I teorija.Ne pomaga nisto od toa.

Bidi meditativen – ke ja spoznaes vistinata, a vistinata ke te oslobodi, a tvojot zovot ke stane neprekidna molitva. Molitvata e nacin na zivot.


Od knigata DANG DANG DOKO DANG, Osho
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567 17>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,172 секунди.