![]() |
|
Кој бил најсаканиот Исусов ученик? |
Внеси реплика ![]() |
страница 123 4> |
Автор | ||
DDarko ![]() Сениор ![]() ![]() Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Испратена: 15.Мај.2009 во 13:18 |
|
Јован...
|
||
![]() |
||
Marko sk ![]() Сениор ![]() Регистриран: 08.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mnogu pretpazlivo napishano okolu hristijanska gnosa ( shto e ok)....no zashto taka uvieno( kako da ima nekoj tabu) koga i vo biblijata, evangelie spored Marko se spoemnuva soodvetna ezoterija - imanentna za hr. gnosisti. Neznam dali ti se poznati citatite, kako i stavot na Origen, na Kliment Aleksandriski, na Psevdo Dionisij koi svedochat za 'realnite sostojbi' vo ranata crkva koja bila zafatena so gnosata i so ezoterichni uchenja.... Opshto poznato e deka vo samite pochetoci na Crkavata se razlikuvaat tri stepeni na 'inicijaciska' obuka: Pochetnici, Napredni i Sovrsheni. Spored Origen, Evangelistite go chuvale sokrieno objasnuvanjeto shto Isus go dal za povekjeto paraboli (potvrda na ovoj negov stav mozhe da se vidi kaj Marko 4,10; 7,17; 10,10) .... i drugi misterii koi bile 'otkrieni' samo za Sovrshenite, t.e. preku usno predanie se prenesuvalo na odreden broj na apostoli dostojni da bidat upateni vo gnopsata i t.n.. Pa ovie raboti gi pishuva vo sekoja seriozna 'istorija na crkvata', 'istorija na religiite'... Ok, malku sme off topic, no sepak tuka sme - okolu gnosta....nishto strasno. Tuku, kako pretpazlivo pochnavte da pishuvate, demek so aptekarska preciznos se merat zborovite, sluchano da ne se predozira nekoj so transcendentna navreda ili pak, nedaj Bozhe, so chuvstvo na verska netrpelivost... Изменето од Marko sk - 20.Април.2009 во 00:42 |
||
![]() |
||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ahmar1, izvinuvajeto e prifateno, iako ne mislam deka si mnogu nadvor od temata, koja sakale ili ne, nekako prirodno se nadovrza na Jovanovoto evangelie.
![]() Oficijalniot stav na katolichko/pravoslavnata hristijanska teologija e onaa koja ja pretstavi ti - deka gnosticite go zloupotrebile toa evangelie (iako toa e koristeno bez nekakvi promeni kaj niv, pa jas lichno ne gledam nikakva zloupotreba), dodeka gnosticite smetaat deka nivno evangelie e zloupotrebeno od drugite (povtorno jas ne gledam deka e napraveno neshto takvo) . Bez da navleguvam so moi pogledi na ovaa tema, samo kje posocham deka sekoj sto go chital Noviot Zavet mozhe da sogleda golema razlika megju Jovanovoto evangelie i onie drugi tri. Dodeka drugite nikogash ne bile smetani vredni za vnimanie od gnosticharite, Jovanovoto pretstavuva edeno od nivnite glavni pisanija. Inaku, kako sto rekov, gnostichkiot pogled na svetot poteknuva mnogu, mnogu porano pred Hristovoto pojavuvanje, a so hristijanstvoto dobiva samo edna nova perspektiva. Gnosticizmot so hristijanstvoto dobiva evolutivna nadgradba, dodeka katolicizmot/ pravoslavieto se zachnuva so pojavata na Hristijanstvoto i pretstavuva eden nov verski pogled za togashniot chovek. So ova samo gi posochuvam istorijskite fakti, a ne polemiziram koj verski pogled e ispraven, a koj ne. ![]() |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
![]() |
||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Краток оф топик коментар во врска со:
Eвангелието по Јован било многу користено од страна на Црквите во Азија(денешна Турција)што и е логично бидејќи таму и ја вршел апостолската мисија апостолот Јован. "Проблемот" со ова евенгелие за составувачите на новозаветниот канон било што било истотака користено од страна на гностиците.Затоа и имало мало колебање, и тоа од стана на црквата во Рим, дали да се стави во канонот на новиот завет. Но тоа не било поради самото евангелие туку поради неговата ЗЛОУПОТРЕБА од страна на гностиците.Но бидејќи црквата во азија го посведочила како вистинско и автентично немало потреба заради злоупотребата да се отфрли и самото евангелие. И ја да се извинам ко месинџер за малце офф топик коментаров.no hard felings ![]() |
||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
||
![]() |
||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Мислам дека тука настана недоразбирањето. Не постојат апсолутни докази со кои недвосмислено се докажува дека љубениот ученик не е Јован.
Таа варијанта, останува како една од можностите. Друга работа е дали е веројатна, логична и разумска. Истото мора да се постави како теза и за Марија Магдалена, иако кај неа постои подобра дискфаливиказија, бидејќи се појавува во иста сцена со „љубениот ученик“ и му се обраќа. Не зборувала ваљда сама со себе? Но никој од нас не бил таму и се треба да гледаме низ призмата на литературните докази, кои не даваат за право да ги апосолутизираме нашите (несовршени) заклучоци. |
||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
||
![]() |
||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@ Pravoslaven
Sega gledam deka, bez obzir na prilozhente argumetni i fakti, nachinot na koj replicirav na tvojot komentar ne beshe najdobar. Se izvinuvam. @ EvAngelos Donesuvanje zakluchok spored navedeni argumenti i fakti ne e dogma. Dogma e neshto sosem drugo i toa i ti dobro go znaesh, pa navistina se chudam zoshto prokomentira taka... Ako nekoj reche deka dve jabolki i dve jabolki se vkupno chetiri, toa ne e dogma. ![]() |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
![]() |
||
blagorodna ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 16.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Свите што го следа му са омилени.
|
||
![]() |
||
Majkl ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 3019 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Najmili mu bile onie koi bile najbliski preku ostvaruvanjeto na negovite pouki. Ne site apostoli, ucenicki i ucenici Isusovi uspeaa istovremeno da gi sprovedat negovite pouki vo celost. Spored Hristovite objavi vo Univerzalen Zivot, Marija Magdalena bila zena koja napravila drasticen pozitiven presvrt vo svojot zivot, nejzinoto bitie bilo mosne blisko do ona na Isusovoto. |
||
![]() |
||
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Messenger, нели ти беше против догмите?
![]() |
||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||
![]() |
||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Јас воопшто не зборував за тоа кој е ученикот и дали сум бил таму.
Ти излезе со една констатација (догма) дека (цитирам) „ДЕФИНИТИВНО НЕ Е ЈОВАН“. Од кај ти тебе вакво сознание? Дефинитивно си бил таму или не? значи не ги извртувај тезите. Не е чесно. Јас, за разлика од тебе, се бавев со дел од про-гностичките аргументи во врска со Марија Магдалена и со непоклопувањето што тие го имаат со самото Ев. по Јован. Дури ни тогаш не реков „ДЕФИНИТИВНО НЕ Е МАРИЈА МАГДАЛЕНА“, туку едноставно заклучив дека според Ев. по Јован, не е таа. На друго место говорев и за тоа дека евангелистите и апостолите, немале мотив да ја лажираат биографијата на Исус, ако тој навистина бил во врска со Марија Магдалена. Значи цело време зборувам за аргументи, а наместо спротивни аргументи ми се спротивставува аргумент „ти не си запознаен, ти не знаеш, ти не си упатен“ и останати обиди за лична дискредитација. И покрај тоа што никој од овде реално, не знае дали и колку сум јас упатен. Точно е дека гностицизмот не се јавил со христијанството. Затоа, слично како и Исламот, користи своеволни извадоци од Евангелијата кои им одговараат, отфрлајќи други - со единствениот критериум „така ни одговара“. Изменето од Pravoslaven - 19.Април.2009 во 01:08 |
||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
||
![]() |
||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Pravoslaven, smiri se malu choveku.
Da ne si bil ti lichno prisuten tamu, pa da znaesh koj bil najljubeniot Isusov uchenik? ![]() Ako nekoj poagja od dogmi toa si ti... ![]() Jas ne rekov deka toa e Marija Magdalena, tuku mu odgovoriv na KINGDAVID deka ne znam, a bidejki toj me prasha za gnostichkite tekstovi mu odgovoriv oti spored niv najomileniot apostol na Isus mu bila Marija. I toa ne e poradi toa sto navedauvash ti, tuku poradi drugi neshta, a najsilnata e deka vo tie pisanija stoi oti Isus ja baknuval Marija Magdalena vo... I sto tebe tolku te pogagja ovoj podatok ili razlichnoto mislenje od usvoenata dogma? ![]() P.S. Patem, zboruvash za neshta za shto ne si najdobro zapoznaen.
Kakov klasicehn dobro utvrden metod na lazhiranje, kakvo seckanje na Noviot Zavet , kakvo dobro uvezhbuvanje na gnosticite, kakvi bakrachi... ![]() ![]() No da ne shirime nepotrebno i da ne izlagame nadvor od temata. ![]() Изменето од Messenger - 19.Април.2009 во 00:35 |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
![]() |
||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Оние кои сметаат дека се работи за Марија Магдалена, тоа го тврдат врз основа на подоцнежните гностички евангелија. Како поткрепа за нивното тврдење, во Ев. по Јован, често го цитираат следниот текст (Јован 19:25-26) 25 Покрај крстот Исусов стоеја мајка Му Негова и сестрата на мајка Му, Марија Клеопова, и Марија Магдалена. 26 А Исус, штом ја виде мајка Си, и ученикот кого посебно го љубеше, како стои, и рече на мајка Си: „Жено, ете ти син!”Во 25 стих не се спомнува ученикот кој Исус го љубеше, а во 26 се спомнува. Според нив, тоа е доказ дека љубимецот е Марија Магдалена. Но оваа теорија има две алтернативни можности: 1) љубимецот не е спомнат, иако бил присутен таму во 25, туку е спомнат во 26 стих (ова е традиционалното толкување, или 2) љубимецот да биде Маирја Клеопова (сестрата на мајката на Исус) Што значи од овде може да се даде само претпоставка со 1/3 сигурност. Но други делови од Ев. по Јован, дефинитивно ја дисквалификуваат Марија Магдалена како љубимецот на Исус. Само неколку стихови подолу (Јован 20), се случува следното: 1 Во првиот ден од седмицата Марија Магдалена дојде на гробот рано, уште додека беше темно, и виде дека каменот од гробот е поместен. 2 Тогаш отрча и дојде кај Симон Петар и кај другиот ученик, кого Исус го љубеше, и им рече: „Го дигнале Господ од гробот и не знам каде Го положиле.” Што значи овде постои јасна дистинкција меѓу Марија Магдалена и ученикот (постојано во машки род) кој Исус го љубеше. Значи овде имаме еден класичен, веќе добро утврден метод на лажирање на евангелијата, какво што всушност гностиците добро и увежбале, а потоа ги следеле и други (како муслиманите на пример) кои го сецкаат Новиот завет на толку микроскопски делови, од кои го конзумираат исклучиво тоа што им одговара, отфрлајќи го сето она што не им одговара. Не е страшно тоа да се направи - страшното е што тоа се прави без било каква утврдена методологија зошто нешто се прифаќа, а друго се отфрла, освен методологијата - така ни одговара.
Многу е погрешно кога ќе настапи некој со веќе утврдени догми, кои не се поместиви со никакви аргументи. Да се каже дека тоа дефинитивно не е Јован, е еден блатантен пример. |
||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
||
![]() |
||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tochno e deka Isus gi sakal site svoi apostoli, no tochno e i deka nekoi mu bile pomilii od drugite, sto e sosema normalno. Spored novozavetnite evangelija se dobiva vpechatok deka od apostolite namil mu bil Jovan. Ako se gledaat gnostichkite evangelija, togash najmil apostol e Marija Magdalena. Prashanjeto vo temata ne beshe koj apostol mu bil najmil, tuku koj e onoj najsakan, "ljuben uchenik"? Toa dete definitivno ne e Jovan. ![]() Изменето од Messenger - 18.Април.2009 во 05:17 |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
![]() |
||
KINGDAVID ![]() Сениор ![]() ![]() Solomon's father Регистриран: 09.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 9425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ne znam sto pisuva vo gnostickite tekstovi. Jas mislam deka ISUS gi sakase site svoi ucenici podednakvo, no apostol Jovan e opisan kako vozljubeniot apostol, dali zaradi karakterot ili vernosta, ne znam.Taka pisuva vo Biblijata. |
||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница 123 4> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |