![]() |
|
SHUMOT I KAMERITE |
Внеси реплика ![]() |
страница <12 |
Автор | |
Zoran K ![]() Модератор ![]() ![]() Регистриран: 17.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 3244 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eden parametar kaj digitalnite kameri koi postojano ni svrtuva vnimanie e odnosot signal/shum, koj nie skuseno si go narekuvame “shum”. Ova e sostaven del od sekoja slika i neizbezhna posledica od hardevr/softver gradbata na sekoja kamera. Ne bi navelguval sega vo detali od kade toa poteknuva i kako se reflektira vo RAW i JPEG fajlovite, bidejki na krajot od kraishtata za eden sekojdneven korisnik na ovie kameri vazhno e deka toj postoi i deka mora da se spravi so nego. Interesno e sto skoro sekoj fotograf ima svoe gledishte za ovaa rabota, no tehnologijata i iskustvoto pokazhuva deka za namaluvanje na efektot na shumot ima nekolku dobro provereni patishta. Prvoto sto treba da se znae e deka testovite na kamerite se praveni vo niven defolt seting. Znachi nema upotrebeno nikakvi custom korekcii od onie koi testiraat. So drugi zborovi, kamerata e ostavena onaka kako sto nejziniot proizvoditel smeta deka dava, opshto zemeno, najdobar rezultat za najshirok broj korisnici. Toa podrazbira deka NR (noise reduction) filterot e ostaven na NORMAL setting i deka toj samiot se vkluchuva posle nekoja vrednost na osetlivost (ASA). Poradi toa ponekogash ke zabelezhite deka iako ima skok vo osetlivosta, shumot ostanuva ist ili se zgolemuva za nekoja neznachitelna vrednost. Toa e znak deka NR filterot e vkluchen. Vtoriot vazhen element, koj e posledica od prvo kazhanoto, e deka sekoja promena na setinzite vo kamerata ke rezultira so promena na shumot. Deneshnive kameri vo sebe nosat eden mal Photoshop, pa treba sekogash da se ima vo vid deka custom menuvanjeto na parametrite definitivno ke rezultira so zgolemuvanje ili namaluvaje na shumot. Eden od glavnite parametric od koj direktno zavisi toj rezultat e ostrenjeto vo kamera. Treta rabota, koja po svojata vazhnost trebashe da stoi kako prva, e pravilnata ekspozicija. Sekoja digitalna kamera ima pravo proporcionalno relacija na shumot vo sporedba so podeksponiranjeto. Za minimiziranje na shumot potrebno e da se napravi KOREKTNA ekspozicija. I sega, tuka lezhi edna mala zamka vo koja, znam od iskustvo, se fakjaat site fotografi… Imeno, ne ednash imam slushnato kako nekoj se zhali na , spored nego, pogolem shum od kamerata iako napravil egzaktna ekspozicija. Ironijata e sto kolku i da e fotografot apsolutno vo pravo vo vrska so ekspozicijata, isto tolku e vo greshka so merenjeto na shumot. Imeno, vo zavisnost od objektot na slikanjeto, SEKOJ DEL OD SLIKATA NE E KOREKTNO EKSPONIRAN ! Ako, na primer, fotografirate model i merite od povrshinata na kozhata koja e najblizu do kamerata, togash seto onoa sto e pozadi ili vo senka ke bide PODEKSPONIRANO. Zamislite kako ke izgleda povshinata koja se naogja nekolku metri vo pozadina i ne e osvetlena kako sto treba? Ako sega toj fotograf go meri shumot vo senkite na modelot ili na pozadinata SIGURNO deka ke vidi zgolemen shum kako POSLEDICA OD PODEKSPONIRANJE na tie delovi od slikata. Potoa se chudi zoshto nekade vo slikata ima shum, a nekade nema… E sega ima ushte edna posledica od gore kazhanata relacijata na ekspozicijata vo odnos na shumot. Spored kazhanoto sledi idejata da se eksponira sto poveke na desno (se razbira dokolku e mozhno) za da se krene eksponiranosta na najtemnite delovi, so cel da se namali shumot kaj niv. Mislam deka ova e jasno i nema potreba da go doobjasnuvame. Samo bi dodal deka, spored mene, ovaa tehnika na “eksponiranje na desno”, kolku sto izgleda ednostavo, sepak sodrzhi dovolno zamki za pochetnici i jas bi ja ostavil na onie koi imaat dovolno iskustvo za korektna procenka koga mozhat toa da go napravat, spored dadeniot objekt na slikanje, znaenjeto kako potoa istoto da go koregiraat vo postprocesiranjeto i imanjeto na soodvetni pokazateli vo kamerata koi ke im ovozmozhat precizno odreduvanje na takvata preeksponiranost (RGB histogrami). Posleden sovet okolu namaluvanje na shumot na slikite bi sledel povtorno kako posledica od pogore kazhanoto. Imeno, ako promenata megju najsvetlite i najtemnite delovi na slikata dierktno vlijaat na ekspozicijata, a spored toa i na shumot na slikata, kako i faktot deka kachuvanjeto na vrednosta na prvite pozitivno vlijae na toj problem, togash senzibilnoto koristenje na aktiven D-lighting seting na Nikon kamerite (mislam deka Canon ima neshto slichno, no sega ne se sekjavam kako se vika i kolku e toa efekteno implementirano) bi bilo od znachitelna pomosh. Изменето од Zoran K - 17.Декември.2007 во 19:47 |
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <12 |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |