![]() |
|
Социјализам или капитализам? |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 7891011 61> |
Автор | |||||||||||||||||||
Platenik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Капиталистичкото општество ќе трансформира по еволутивен пат. Тоа што некој сакал да го направи во минатот по револуционерен пат, се покажа дека можел да има релативен кус на траење.
Со оглед дека социјализмот на скалата на разитокот на општествените системи стои на повисоко скалило, барем според општо прифатената методологија, тогаш може слободно да се каже дека капиталистичкото општество ќе се трансформира по еволутивен пат во социјалистичко. Пак ќе повторам, не онај социјализам кој ние го познававме или го познаваме од книгите, туку некое посовремено, порамноправно социјалистичко општество. Општество во кое човечките права и слободи ќе бидат загарантирани. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
brza ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
....ne te mrzeshe?
![]() |
|||||||||||||||||||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
![]() |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Бидејќи и самиот кажа дека ова се однесува на Римокатоличката Црква и дека во Православната Црква нештата биле поинакви, тогаш мислам дека и самиот можеш да го најдеш одговорот за таквото делење. Самиот факт што огромен дел од европските монарси застануваат во одбрана на Протсестантизмот, говори многу. Сите тие монарси се приклониле кон Протестантизмот, не поради тоа што верувале во тие догми, туку поради тоа што таму ја немала моќта на Папата, кој може да им ја загрози власта и да им создаде немири во државата по пат екскомуникации, интердикти, ослободување на поданиците од заклетва. Не случајно и голем дел од тие Цркви задржаа огромен дел од католичките нешта, со единствена разлика што монарсите застанаа на чело на Црквите, а не Папата.
Не би се сложил со ова, особено за некои деноминации. Но, сепак, ова не е подфорумот каде што треба тие догми да ги разгледуваме.
Не сите вредности ги прифати Црквата. Говорам секако, не за мали заедници, каде се и сешто е дозволено, туку за Православието и Римокатолицизмот и поголемите протестантски заедници.
Ова што го кажа е така, но во мошне мал дел од заедниците.
Не би се сложил дека една без друга не можеле. За тоа пример е световната власт на Папата. Нему воопшто не му требал некој световен владетел за да ја применува својата власт и моќ.
Се согласувам и јас со тебе дека денес нормално е секуларното општество и еднаквоста на сите пред законите.
Има многу развиени земји каде што Црквата сеуште има големо влијание врз политичката власт, а кои се развиени, како што се Италија, Грција, а донекаде и во делови од Германија.
Постулатот дека сите се еднакви пред Бога, не значи дека сите мора и материјално еднакви да бидеме. Не кажа ли Христос на Бога да Му го дадеме Божјото, а на Царот царевото? Пак ќе кажам, ниту Христос, ниту св.Павле не говорат за материјална еднаквост, особено не за присилна. Да, говорат за љубов кон ближниот, прошката, милоста, помошта на сиромашните, па дури и кога говорат за совршенството, говорат и за давање на се што се поседува, како што и сториле светците, но не говорат на начин на кој говори социјализмот. Дали повикуваат Христос и св.Павле на бунт против власта? Дури кога Христијанството беше признаено, па дури и кога св.Константин го прими истото, тој воопшто не го стори тоа по револуционерен пат и не создаде присилна еднаквост.
Да, овие нешта се во согласност со Христијанството.
Ако социјализмот би бил онака како што ти велиш дека би бил, тогаш, верувам дека никој не би се противел на такво нешто. Но, за жал, не е. Toa за што ти говориш е идеализам. Сметам сите социјалисти, вклучително и Маркс грешат кога сметаат дека социјализтичкото учење може да се базира и на Евангелието или религијата. Не би набројувал цитати од Евангелијата и Посланијата на св.Апостол Павле кои се во спротивност со она за што говори Маркс.
Platenik, јас не негирам дека се случуваат овие нешта, но пак и не може да говориме дека се случуваат секаде и секогаш. Зарем сите крадат? Сите ли лажат и вршат финансиски проневери? Не заборавај дека токму капиталистичките држави имаат мошне моќна регулатива која сите овие појави ги санкционира, притоа мошне ефективно. Зарем не постои чесна заработка? Зарем не постојат луѓе кои чесно заработиле? Заработката, односно профитот, не се лоши сами по себе, лоша е алчноста и себичноста. Поседувањето многу профит за некого може да значи и зголемено помагање на ближниот.
Сакаш да ми кажеш дека марксизмот и социјализмот беа нешто морално? Не би сакал сега да го цитирам Светото Писмо за бракот, па да го споредиме напишаното со она што го кажал Маркс, затоа што мислам дека нема потреба, веднаш ќе се досетиш кон што целам. Да не говорам пак за одземањето на средствата за производство.
Проблемот со криминалот и незаконските активности не може целосно да се реши, независно какви закони и да бидат донесени.
Platenik, доколку некој пуши дома, односно со тоа не го загрозува здравјето на другиот, зошто државата да му го забрани тоа? Се додека секој самиот управува со своите постапки и последиците од тие постапки не засегаат друг, никој ниту смее, ниту може да забрани нешто. Секој е господар на својот живот. Дури ако сака, слободно може и да си го одземе. На таквиот може да му се укаже, објасни, но како ќе му се забрани? И пиењето алкохол е штетно по здравјето, исто како можеби и кафето донекаде, но, со тоа не се засегнува некој друг, туку самата личност која решила да пуши и пие. Не случајно се забранува насекаде во светот пушење на јавно место. Дури и бранот поскапувања на цигарите, се должи токму дел од парите кои се трошат за набавка на цигари да се наменат за фондовите за здравствено осигурување, за да не се оптоварат прекумерно истите доколку подоцна се зголеми бројот на заболени од канцери, а и со тоа да има можност државата да обезбеди бесплатна хемотерапија, радиотерапија, цитостатици за оние болести чие лекување целосно го покрива.
Јас пак мислам дека тој кој крадел, убивал или нешто слично, нема ниту потреба од прошка, ниту потреба од свештеници, Црква или нешто слично, затоа што самиот нема да го бара тоа. Точно е дека односот на политичарите кон Црквата е лицемерен, мошне често, целосно се сложувам, но тоа зависи од самата личност. Можеби политичарот не верува во ништо, но секако, се обидува да земе политички поени со тоа што ќе биде виден в недела на богослужба, на празници истотака. Тоа не е верник, далеку е од верник. Патем, простувањето не е онака како што мислиш, дури и свештениците одговараат пред некого, а знаеш добро дека грешките во Црквата некого можат да го чинат уништување на сета кариера и разрешување од свештеник.
Секако дека грабежот во ниту еден случај не е оправдан, како што не е ниту продавањето индулгенции и измамувањето на народот.
Пријателе, во секој систем, како што вели нашиот народ, доколку некој си ја пружа ногата подолго од чергата, треба да очекува санкции. Доколку не е така, тогаш сиот систем ќе пропадне. Сведоци бевме на кризата во 2008 токму поради давањето кредити без покритие од страна на некои банки. Неможноста да ги наплатат, резултираше со нивно пропаѓање, што со себе повлече оргомен број банки и претпријатија.
Другите земји, бидејќи немаат можност да се развијат како што имаат и развиените капиталистички држави, постои можност да се развијат по пат на странски инвецтиции и создавање поволна клима за бизнис, како што е создавање здрав правен систем, инвестирање во образованието, технологијата. Сетоа тоа може да помогне да се развие определена држава. Секако, не очекуваме развој како оној на САД, но, постои можност за создавање функционална држава. И како што кажав во претходниот пост, потребна е и нормална политичка состојба, како на внатрешен, така и на надворешен план. Пример за тоа е Ирак, која поседува огромни природни богатства, но, поради политичката ситуација, од една од најбогатите земји во тој крај на светот стана најсиромашна.
Доколку се случи ова за кое говориш, не очекуваат трагедии, кои нема никогаш да можеме да ги заборавиме. Доколку ни се случат пак диктатури на пролетаријатот, знаеме што ќе биде следното. Постојаната реформа на капитализмот е потребна и е нешто кое треба да се спроведува, но, доколку тоа доведе до појава на социјализам и диктатура на пролетаријатот, подобро е воопшто да не го менуваме. Вака барем слободата на личноста, човековите права, слободата на мисла, уверување и верување не ни се загрозени. А слободата доколку ја изгубиме, нема да ни бидат потребни ниту еднаквост, ниту рамномерна распределба на профитот. Изменето од Македон - 23.Јануари.2011 во 00:18 |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Platenik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Не се разбираме Македоне. Кога зборуваме за црквата, без разлика за која деноминација станува збор, таа во глобала секогаш била покрај власта. Се разбира дека секогаш имало бунтовници, протестанти, еретици кои не се сложувале со догмите кои ги проповедала црквата. Не е случајно што истата Исусова црква подоцна ќе се раздели, а де не зборуваме за делбите кои ќе следат на англикани, методисти, јеховисти, преспетирјанци, адвентисти, баптисти, мормони, одново родени христијани, протестанти.......
Сите тие во основа го имаат христовото учење кои ради икс причини ги имаат отфрлено рестриктивните догми на двете водечки христијански религии, православието и римокатолицизмот. Нејсе, како што се развивале општествата, така требало да се трансформира и црквата се со цел да им излезе во пресрет на новите вредносни системи кои пак се резултат од промените во општеството. Сигурно дека денес црквата не е на исто рамниште на кое биле пред 1000 или 2000 години, нејзиниот фокус е многу поголем. Ако било табу тема да се зборува за абортус, разводи, сексуално образование или сексуално пренесливи болести... тоа денес не е. Ако во минатото машкиот пол имал ексклузивно право на таа професија, денеска тоа не е, се разбира во некои од христијанските цркви. За црквата да си го продолжи својот век на траење или излезе во пресрет на новите потреби на врениците, таа била принудена да се прилагодува на истите. Да се послужам со марксова теминологија, духовната и политчката власт биле единство на спротивности. Едни бездруги неможеле, а честопати си работеле зад грб. Ако во минатото имало јака меѓусебно взаемна врска меѓу духовната и земската власт, денес во современиот свет не е така. Современите држави се секуларни, а функциите на едната од другата власт се прецизно дефинрани и разделени. Според мене оправдано. Исклучок на ова се некои земји каде црковната власт сеуште има силно влијание врз политчката власт, што само го покажува степенот на кој се наоѓа таа земја. Сега кога се погоре споменато ќе се апстрахира, ќе се соголи до коска и анализраат основните постулати или заповеди, ако сакаш, во било која религија, тогаш ќе дојдеме до основното учење на ралигијата. Споделувај, помагај, сите сме исти чеда Господови, простувај.....и ќе ги споредиме со основните критериуми врз кои, теоретски, се заснова социјализмот ќе видиме дека двете учења се многу блиски. Значи, рамноправност, рамномерна дситрибуција на стекнатото богатство, бесплатно образование, здравство, социјална заштита, почитување на човековите и националните права, грижа за стари, болни, нејаќи, грижа за околината...... Грешиш кога концентрираш на аномалиите, од типот на кодошење, поткажување, шпиунирање, монтирани процеси, Гулази или Голи отоци.... кои се дело на ѓаволот или оние кои си давале свое толкување на тоа како треба да се спроведува социјалистичкот учење. Сметам дека социјализмот е општество кое допрва треба да дојде, а не општество кое изумре. Сталин, Чаушеску или Мао не се синоним за социјализам, туку се синоним за некаков квази социјализам. Да се навратам сега на капитализмот. Капитализмот е општество кое е во контрадикција со религиските учења. Ако рековме во религјата важи споделувај, помагај, не лажи, не кради, не убивај во капитализмот основниот мотив е профитот. Со самиот факт дека до профитот не се доѓа толку лесно, тогаш разбирливо е да има и експлоатација, нелојална конк*ренција, крадење, затајување, лажење, финасиски проневери, па богами и бранење на деловните интереси со оружје. Значи целта ги оправдува средствата, а тоа подразбира и кршење на сите морални норми. Тговија со дрога, оружје, проституција... за се си има пазар, за се си има понуда и побарувачка. За да не излезе ова надвор од контрола на помош ве викаат вас правниците кои законски ги регулирате односите. Не го решавате проблемот туку го минимизирате. Сеуште постојат незконски активности од кои некој профитира, а некој страда. Се се сведува на менаџирање на ризикот и колку ќе се наполни буџетот. Би те запрашал, ако е општо познато дека пушењето е штетно по здравје, зошто не се најде некоја влада кој ќе ја уништи тутнската индустија? Нема интерес, нели? Ако една кутија цигари чини 10 доалри, тоа значи дека една цигара чини 50 центи. Од овие 50 центи на призводителот и трговецот ќе пу припадна 20% или 10 центи. Владата на име даноци ќе прибере 40центи од цигара. За да се докаже дека владата има општествена свест и се грижи за здравјето на луѓето ќе потроши 10центи (ако потроши толку) на кампањи против пушењето. Мора да се сложиш, хипократија без преседан. А уште колку такви штетни индустрии има по здравјето на луѓето. Таков хипокритчен однос се има и према црквата, каде најголемите криминалци и узурпатори на власта се оддадени верници, чии гревови ќе им ги прости во името на Господа некој нивен поп. Кога во недела ќе се покајат, а гревовите бидат опростени, од понеделник пак ќе можат да си ги прават истите гревови. Црквата во одредени моменти била најголемиот узурпатор на власта, водена по капиталистичките принципи, зборувам за католичката црква. Научена да зема, а не да дава. Во правослваните цркви состојбите биле малку поразлични. Во името на Бога преку своите мисионери уништени се милиони луѓе, одземени се огроми богатства. Погледни го само Ватикан. Целиот мермер е изваден од Колосумот и оденсен за да биде изграден Ватика. Таквиот вандалски и нецивилизиран однос нема никаква врска со хрситовото учење, како што нема ни сталиновиот однос со социјалситчкото учење. Во капитализмот непостои баланс меѓу потребите и желбите или ако тоа постои тоа зависи само од индивидуата. Во еден комерцијализиран свет иднивидуата е жртва која секојденвно е бомбардирана со маркетинг кампањи. Едноставно неговите желби катаден се надразнуваат, кое пак резултира во трошење над можностите. Финансиските обврски го надминуваат приливот. Кога тоа ќе се екстраполира на ниво на стопански субјекти и понатаму на државно ниво, тогаш е многу јасно дека секој еден живее на вересија и се надева дека луњата ќе го помине. Жртва на овај систем не се само 1% од населението, кои се разбира имаат толку ресурси на располагање со кои можат да си купат експертски совети, од правници, економисти, банкари и на тој начин ги заштитат своите интереси. Прекумерното задоволувањето на сопствените материјални страсти, неспорно е дека доведува до неминовен колапс. Кога зборуваме за американскиот капитализам и неговата спосбност за опоравување, несмееме да заборавиме на моќат на таа земја која ја има од секој еден аспект, воен, финсиски, индустриски, људски, прирдони ресусри.......ролјата која ја има САД во светот, можноста да нејзината валута е светско платжно средство кое немора да има покритие ниту во злато, ниту во стока, а нејзината вредност да се базира само на понудата и побарувачката за таа валута..... тогаш сигурен сум дека САД имаат шанси да ја надминат оваа криза или благо речено да ја пролонгираат агонијата на системот во кој живеат, чим не се спремни да го променат. Сега кога ја знаеме моќта на САД, јас ќе те прашам каква шанса имаат другите капиталисктички земји кои се во подредена положба и не им стојат на располагање сите оние погоре споменати бенефактори, за да веруваат дека ќе преживеат. Со која економија, со кој финансиски систем, со кое стопанство ќе конк*рираат? Со пазајмените пари што за нив некој друг е благословен да ги печати (додуша денес немора ни да ги печати се штеди на хартија и боја и електронски легнуваат на сметка)кои незнаат каде и во што да ги инвестираат и оплодат?! Капиталистичкот општество е на заминување, ова што денес се случува во светот е само почеток на крајот. Системот мора да се трансформира и да воведува се поголема регулатива преку која порамномерно ќе се распределува заработеното, се регулира банкарскиот систем, фокусир на потребите, а не на желбите, да се спроведат сите придобивки онака како што се зацртани во теоретските турдови на социјалистичкото учење. Дали тој систем ќе го наречеш социјализам, диктатура на пролетријатот, народна демократија, социокапитализам или ќе му се измисли некое друго име, нерави разлика, капитализмот каков го познаваме денес мора да замине во историјата. Не се секирај, се додека ресурсите се лимитирани, а желбите негораничени се дотогаш ќе има потреба од економските и правните науки. Некој мора да ги менаџира ресурсите, некој мора да ги регулира односите. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Joshua_Tree ![]() Сениор ![]() Регистриран: 27.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 6477 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
za nas samo doktrinata na Tito,zlatna formula za prosperitet
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
“Talk, talk, talk: the utter and heartbreaking stupidity of words.”
― William Faulkner, Mosquitoes |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Како ли само оженет римокатолички свештеник, се обидува да ги осуди другите, а притоа самиот не ги почитува правилата? Ова е како некој разбојник да бара друг разбојник да биде осуден, а самиот оправдан. Jaс дури и се сомневам дека е во заедница со Рим овој свештеник.
Со ова се сложувам целосно, точно е дека има грешки и проблеми за кои мора да се бара решение. Ниту еден систем не е безгршен, или како што и самиот велиш, секој систем содржи и црни дамки.
На крајот на краиштата зборуваме за два система, Ниту едниот е толку црн, ниту пак другиот е толку бел.
Јас би кажал со огромни исклучоци. Во Византија Црквата често се судирала со Императорот. Пример за тоа е екскомуникацијата на Теодосиј Велики, ревносен Христијанин, кој го забранил паганизмот и го прогласил за казнено дело, казниво со смрт. Тој, облечен во партали, морал да моли прошка од Амвросиј, епископот на Милано, кој го екскомуницирал. Познат е и примерот на св.Кирил Александриски, кој, откако Императорот направил своевидно признание на собор кој не бил канонски, наредил на еден мошне влијателен монах да го возбунтува народот во Цариград и да ја нападне палатата на Императорот, со што тој бил принуден да ги повлече своите одлуки. Познат е и примерот на св.Јован Златоуст, кој се судрил со Императорот и Императорката токму поради тие социјални прашања во Империјата, повикувањето за помош на сиромашните и слично. Тој кажал и едни мошне, според мене ,пророчки зборови во однос на недостатоците на социјализмот, кои се однесуваат токму на социјалната редистрибуција на добрата: „Треба ли да ги гледаме кралевите и принцовите за да ги видиме разликите помеѓу богатите и сиромашните? Треба ли да бараме војници да појдат и да го земат златото на богатите и да го поделат помеѓу сиромашните соседи? Треба ли да го молиме императорот да наметне давачки на богатите, толку големи што ќе го доведе нив до нивото на сиромашните, а потоа да ги подели добивките од давачките на сите? Еднаквост наметната со сила нема да постигне ништо, а ќе направи многу штета. Оние кои што имаат сурови срца и остри умови наскоро повторно ќе најдат начини за да се обогатат. Уште полошо, богатите чие што злато било одземено ќе се чувствуваат огорчени и навредени; додека пак сиромашните кој го добиле златото од рацете на војниците нема да чувствуваат благодарност, затоа што немало дарежливост која што го поттикнала подарокот. Далеку од тоа да донесе морални придобивки за општеството, всушност ќе донесе морална штета. Материјалната правда не може да се постигне со принуда, нема да следи промена во срцата. Единствен начин да се постигне вистинска правда и превенствено да се променат човечките срца- потоа тие радосно ќе го делат нивното богатство.“ Постои уште еден обид за државен удар во Византија, но историчарите само се сомневаат дека Црквата го организирала ударот, ама бидејќи тој Император паднал болен, па веќе не можел да раководи со Империјата, а подоцна и починал, нема никакви докази за тоа дека Црквата е виновна. Постојат уште безброј примери во Византија за вакви судири. Кај Римокатолиците пак, речиси сиот среден век е одбележан од борбата меѓу Папата и Императорите. Голем е бројот на екскомуникации дадени на Кралевите, молбите за прошки до Папата, а најпознат е случајот со Императорот Хенри IV, кој неколку денови, бос во снегот стоел пред замокот молејќи го Папата Грегориј VII за прошка и враќање во Црквата. Не помалку познат е и интердиктот на Инокентиј III на сета Англија и екскомуникацијата на Кралот Јован, кога овој Крал немајќи друг избор, откако бунтови избиле насекаде поради немањето црковни служби по заповед на Папата, се прогласил за вазал на Папата и му ја предал Англија. Има и многу други такви примери.
Врз основа на што се многу поблиски до социјализмот? Врз основа на насилството врз другиот? Врз основа на земањето на туѓото? Лажното сведочење на безбројните судски процеси? Уништувањето на храмовите и безброј мачеништва?
Индија не ја споменав, ги споменав само земјите од Јужна Америка и Авганистан, а не и Индија и Нигерија. Авганистан и земјите од Јужна Америка ги споменав, бидејќи знаеме дека беа жртви на политиките на големите сили. Во Индија и Нигерија точно е дека капиталистичките односи не се покажуваат како носители на просперитет и тука нема спор. Но, која би била алтернативата на овие земји? Феудализмот знаеме што и донесе на Индија, а знаеме и дека истата, при непостоење на демократијата, лесно може да се претвори во заробеник на кастинскиот систем.
Американскиот капитализам има свои маани, точно е дека во него социјалниот елемент е сведен на минимум, но од друга страна пак, покрај сето тоа, успеваше долг период на населението да му обезбеди еден од највисоките стандарди на светот. Секако, почнаа проблеми, но, со квалитетни и системски решенија, тие можат да бидат надминати. Да не заборавиме дека САД во својата историја биле во многу поочајна положба, па ја надминале и станале најпросперитетна земја на светот. |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Platenik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
И католичките попови не се она што биле некогаш
Слободен пазар или? Дали капитализмот е антихристијански На крајот на краиштата зборуваме за два система, Ниту едниот е толку црн, ниту пак другиот е толку бел. А за поповите и клерот, само да незборавиме дека секогаш биле покрај власта, таму каде што била моќта и парите, со мали исклучоци. Читањето на евнгелието, светите книги и пропишаните норми биле само декалративни или применливи за широките маси. На ројалистите, аристократијата и елитата како да им се гледало низ прсти, па за нив постоеле други правила. Ова било поизразено кај римокатолиците. Но, ако се апстрахираат овие аномалии, религиозните учења во основа се многу поблиски до социјализмот. ПС Кога зборуваме за социјализмот и капитализмот како системски уредувања, треба да даваме примери и коментираме за сите, а не само за најдобрите. Капитализам има и во Јужна Америка и во Индија и во Бангладеж и во Нигерија, без разлика кој под какви политчки влијанија бил. Само до пред извесно време сите се крстевме во САД како најголема, нјабогата и најразвиена капиталистичка земја. Што сега, американскиот капитализам нема да го анализираме затоа што се покажува како недостоен?! Изменето од Platenik - 19.Јануари.2011 во 05:07 |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Свештеникот не е Римокатолик, затоа што е женет, а римокатоличките свештеници не се женат. Еве го и неговиот блог. Другиот навистина бил римокатолички свештеник, а во однос на епископот нема да коментирам, доволно е незадоволството на Рим околу некои негови погледи. Прочитај за него повеќе овде. А во Католичката Црква, Ватикан ја одредува политиката на Црквата, односно Папата. Неговиот збор е оној кој е последен за сите нешта, независно дали кардиналите се согласуваат со тоа или не. А Папите, јасно покажаа што мислат за социјализмот, почнувајќи од Пиј XII. Точно е дека религијата се залага за хуманост, меѓусебна поддршка, братство, но никаде не присилува да постојат урамниловки и сите да бидат целосно еднакви. Впрочем, зарем Бог ќе ги поддржуваше Царевите ако требаше да не постојат тие? Секако дека совршен е оној кој целосно се предава на Бога и се предава и на ближниот свој или споделува со него, за тоа нема спор, но не е целосен грешник ниту оној кој не се одлучува на таков живот. Секој не е подготвен, ниту има сили за таков живот. Затоа и не сите луѓе се светци. Се сложувам со многу моменти од филмот, да, сурово е, не е се хумано, но, јас сега би ги споменал банките во социјалистичка Југославија, ако воопшто и може да се наречат банки. Тие беа сервис на трудот, земаа кредити во името на претпријатијата, кои ниту ги враќаа, ниту можеа да ги вратат, а граѓаните штедеа во истите. Што се случи? Банките не можеа да ги наплатат кредитите, граѓаните ги загубија влоговите, државата мораше да интервенира и да ја ликвидира Југобанка, а за да успее да ги врати парите на граѓаните и да продолжи со работа тогашната Стопанска банка, државата мораше да издаде еврообврзница и да се задолжи. Спореди го ова со она од филмот. Таму семејства ги губат домовите, овде сиот народ се задолжува и го жртвува стандардот на сето население за да поправи глупост креирана од системот. Инаку се додека постои демократијата, плутономијата ќе има соперник и кочничар токму во лицето на таа демократија, затоа што гласовите на сите луѓе се еднакви, односно еден човек носи еден глас. Капитализмот никогаш не може крајно да се вулгаризира додека постои демократијата, затоа што сеуште власта се избира по демократски пат. Патем, тој филм се однесува за американскиот капитализам, не за оној во Европа, или пак Австралија, Канада. Таму не е онака како што е во Америка. Самиот Мајкл во филмот Sicko тоа го признава. Јас никаде не велам дека и во тие системи нема проблеми, но, да се споредуваат тие проблеми со она што му се случи на социјализмот едноставно не е возможно. Тие проблеми се јавуваат, но за разлика од оние на социјализмот, не го погодуваат толку многу општеството, па затоа и не доведуваат до дисфункционалност на сиот систем и распаѓање. Флексибилноста на капиталистичкиот систем, што е негова особина, помага во постојаното решавање на тие проблеми, па и не се толку забележливи и толку тешки како оние на социјалистичкиот. Јужноамериканските земји нема да ги коментирам, затоа што таму огромно влијание игра и политиката, па истите станаа заложници на Студената војна, а голем дел од нив и ба диктатури, а не демократски земји. Нивната ситуација е исто како онаа во Авганистан, каде беше наметнат социјализам од СССР, па капитализам од САД, а во пракса ниту капитализам постои сега таму, а ниту социјализам во времето на СССР, а пак наметнатиот режим на Талибанците не успеа, или не сакаше да најде излез од сето тоа. Изменето од Македон - 19.Јануари.2011 во 01:57 |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Курчи ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Јануари.2011 Статус: Офлајн Поени: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
комунизам
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Zlatnik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 23.Август.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Аман човече! ![]() ![]() Зарем не го прочита погорниот пост, посебно тој дел со сините букви?! ![]() Не сум проверил, но судејќи според досегашното, не би ме изненадило и во подфорумите за љубов, секс, формула 1, патување ... да го спомнеш ДПМНЕ! ![]() Дај барем еднаш дади некој твој коментар, некое твое размислување по однос на темата, а не само осврт на денешната состојба во МК. Па има теми за тоа. Никој не ти брани таму да пишуваш. Овде само ја разводнуваш (да не речам расипуваш) темата!
Да! ![]() |
|||||||||||||||||||
Неоттуѓиво е правото на секој поединец да живее во својата заблуда!
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
marsovec ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 18.Април.2010 Статус: Офлајн Поени: 3378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Пристапот на ДПМНЕ во племенското организирање и тоа е факт...како што е факт и дека не сме доволно освестени за либералниот капитализам...и тешко ќе можеме да го развиваме...за социјализам ич муабет да не правиме...сега имаме диктатура...тогаш би била и полоша и понемилосрдна...
Значи до кефалото е...
![]() |
|||||||||||||||||||
СЕ Е КОНЕЧНО САМО ГЛУПОСТА Е БЕСКОНЕЧНА - САМО КАЈ НАС
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Zlatnik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 23.Август.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
![]() ![]()
Сега сигурно ќе се најде некој кој ќе рече: „не, власта се однесуваше како да сме племенски уредени (сдсм)...“ И, нема да згреши. Но, со тоа приземно меѓупартиско препукување, веќе ќе „отиде“ темата! Поентата на оваа темата не е за состојбата кај нас (нешто што помалку или повеќе провејува во сите теми), туку за споредба на два општествени система гледани од поширок, глобален, историски аспект.
И не само во САД. Во сите земји, помалку или повеќе има/ше кризи. Развојот на секое општествено уредување е проследено со кризи или ако сакате застранувања од „нормалниот“ тек (овде пред се мислам на појавата на „социјалистичката“ револуција), со појавување на одредени девијации, независно дали се од политички, идеолошки, религиозен или некој друг карактер. Но, којзнае што е нормално?! Можеби токму тие појави се еден вид еволутивен катализатор.
Така е. Секако, како што е невозможно одеднаш да се стигне од капитализам до социјализам (или комунизам), илузорно би било да очекуваме такво хумано општество да се воспостави во сите земји наеднаш (истовремено). Токму поради тој нивен (поранешен, сегашен и иден) развој на свеста. |
|||||||||||||||||||
Неоттуѓиво е правото на секој поединец да живее во својата заблуда!
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
marsovec ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 18.Април.2010 Статус: Офлајн Поени: 3378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Луѓе...па кај нас, власта се однесува како да сме племенски уредени (дпмне)...па како може да зборуваме за свест потребна за либералниот капитализам а пак недај боже за социјализам...или комунизам...Па се кај нас последно е од она што се случува во светот...Единствено кубурата прва ни паѓа....
![]() |
|||||||||||||||||||
СЕ Е КОНЕЧНО САМО ГЛУПОСТА Е БЕСКОНЕЧНА - САМО КАЈ НАС
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Platenik ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
Попот е христијанин, од римокатоличка веросиповест. Погледни го целиот филм, има неколку попови кои зборуваат во името на други хрситијански деноминации. Поимот Плутономија првпат е воведен во еден меморандум на СИТИ Банката некаде во 2004/2005 година. Имено банката им се обраќа на најбогатите луѓе/инвеститори и им дава проекција за состојбите во општеството, политката, економијата. Состојбите од кои може да се изродат несакани последици по однос на нивната благосостојба. Со други зборови демократијата е само форма додека плутономијата е реалност. Државите се раководат во интерес на 1% од населението кое пак поседува 90%+ целокупносто богатство. Религијата не е против богатството, но религијата е за хуманост, рамноправност, прдршка, морална и материјална помош, споделување.... Ти знаеш дека во Австралија, Шведска, Норвешка нема системски проблеми или само си мислиш дека е така? Добро што станува со останатите капиталситички змеји како Шпанија, Португалија, Грција, Ирска.... а цела Јужна Америка и бразилските сламови. На крајот на краиштата зборуваме за капиталистичкиот систем како политичко-економско уредување. Изменето од Platenik - 09.Јануари.2011 во 22:16 |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 7891011 61> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |