IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ПРОЛОГ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ПРОЛОГ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1011121314 16>
Автор
Порака Обратен редослед
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јануари.2007 во 12:19

БЕСЕДА

за раѓањето на Господа Синот Божји

Излегов од Отецот и дојдов во светот (Јн. 16:28).

Единородниот Син Божји, браќа, е роден во вечноста од Отецот без мајка, се родил во времето од мајка без татко. Првото раѓање е недостапна тајна на Светата Троица во вечноста, а второто раѓање е недостижна тајна на силата и на Божјото човекољубие во времето. Најголемата тајна во времето одговара на најголемта тајна во вечноста. Не влегувајќи со мала свеќа на нашиот разум во оваа најголема тајна, да се задоволиме, браќа, со сознанието дека нашето спасение потекнува не од човек и не од земјата, туку од највисоките височини на божествениот невидлив свет. Толкава  е милоста Божја и толкаво е човечкото достоинство, што самиот Бог Син се спуштил од вечноста во времето, од небото на земјата, од престолот на славата во пештерата на пастирите, само да ги спаси луѓето, од гревот да ги очисти и во Рајот да ги поврати. Излегов од отецот, каде што имав сe, и дојдов на светот, кој не можеше ништо да ми даде. Во пештерата се родил Господ за да покаже дека целиот свет е една темна пештера, што само единствено Он може да ја осветли. Во Витлеем се родил Господ, а Витлеем значи дом на лебот, за да покаже дека Он е единствениот леб на животот, достоен за вистинските луѓе.

О Господи Исусе, превечен Сине на Живиот Бог, и Сине на Дева Марија, осветли нe нас и нахрани нe со Тебе. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јануари.2007 во 12:18

РАСУДУВАЊЕ

На Господа Исуса Христа, роден во Витлеем, прво Му се поклониле пастирите и мудреците (ѕвездарите) од Исток, значи, најпростите и најмудрите на овој свет. И денденешен најискрено Му се поклонуваат на Господа Исуса Бога и Спасителот најпростите и најмудрите на овој свет. Расипаната простотија и полуучената мудрост отсекогаш биле непријатели на Христовото Божество и на Неговото Евангелие. Но кои биле овие мудреци од Исток? Ова прашање посебно го проучувал св. Димитриј Ростовски. Тој тврди дека тие биле цареви на некои помали области или на поедини градови во Персија, Арабија и Египет. Во исто време тие биле големи познавачи на астрономијата (ѕвездарството). Ним им се јавила онаа чудна ѕвезда што го навестувала раѓањето на Новиот Цар. Според св. Димитриј, таа ѕвезда им се јавила на нив, девет месеци пред раѓањето на Господа Исуса, т.е. во времето на зачнувањето на Пресвета Богородица. Тоа време од девет месеци тие го поминале во проучување на таа ѕвезда, во подготовки за патот и во патување. Пристигнале во Витлеем, наскоро по раѓањето на Спасителот на светот. Едниот од нив се викал Мелхиор. Тој бил стар, обелен, со долга бела коса и брада. Тој на Господа за дар му принесол злато. Вториот се викал Гаспар, со црвено лице, млад и без брада. Тој на Господа за дар му принесол ливан. Третиот се викал Валтазар, црн во лицето и многу брадест. Тој на Господа му подарил смирна. Нивните тела по нивната смрт биле пренесени во Цариград, од Цариград во Милано, а од Милано во Келн. Уште може да се додаде дека овие тројца мудреци биле претставници на трите главни човечки раси, кои произлегле од Ноевите синови: Сим, Хам и Јафет. Персијанецот ги претставувал Јафетите, Арабјанинот Семитите, а Египќанецот Хамитите. Така, може да се рече преку нив тројцата целиот човечки род Му се поклонил на овоплотениот Господ, нашиот Бог.

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да размислувам за убавината на душата на Пресвета Богородица, и тоа:

1. како нејзината душа била светла и непорочна;

2. како нејзината душа била исполнета со мир од вера и од надеж во Бога;

3. како нејзината душа била исполнета со благопријатен мирис од молитвите.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јануари.2007 во 12:17

25 ДЕКЕМВРИ

 

Рождество на Господа и Бога и Спасителот наш Исус Христос. Но кога се исполни времето, Бог Го испрати Својот  Син, Кој се роди од жена и се потчини на законот (Гал. 4:4) за да го спаси човечкиот род. И кога минале девет месеци од благата вест што $ ја јавил архангелот Гаврил на Пресветата Дева во Назарет, велејќи: Радувај се благодатна... еве ќе зачнеш и ќе родиш син, во тоа време излегла од кесарот Август заповед да се изврши попис на сиот народ во Римското Царство. Според таа заповед секој требало да си појде во својот град и таму да се запише. Затоа праведниот Јосиф дошол со Пресвета Дева во Витлеем, градот Давидов, бидејќи биле и двајцата од царското колено на Давида. Бидејќи во тој мал град се насобрало многу народ заради пописот,  Јосиф и Марија не можеле во ниедна куќа да најдат конак, заради што се засолнале во една овчарска пештера, воп која што пастирите ги затворале своите овци. Во таа пештера, во ноќта помеѓу саботата и неделата, на 25 декември, Го родила Пресвета Дева Спасителот на светот, Господ Исус Христос. И откако го родила безболно, како што и го зачнала безгрешно, од Светиот Дух а не од човек, таа самата го повила во ленени пелени, Му се поклонила како на Бог и Го положила во јаслите. Потоа пришол и праведниот Јосиф, и тој Му се поклонил како на Божествен плод од девојчинска утроба. Тогаш дошле и пастирите од полето, упатени од ангелот Божји и Му се поклониле како на Месија и на Спасител. И пастирите слушнале многу ангели Божји каде што пеат: Слава на Бога во висините, а на земјата мир и меѓу луѓето добра волја (Лк. 2). Во тоа време стигнале и тројцата мудреци од Исток, водени од чудната ѕвезда, со свои дарови: злато, ливан и смирна, и Му се поклониле како на Цар над царевите и Го дарувале со своите дарови (Мт. 2). Така дошол на светот Оној, чие што доаѓање било проречено од пророците, се родил онака како што било проречено: од Пречиста Дева, во градот Витлеем, од коленото Давидово по тело, во времето кога повеќе во Ерусалим немало цар од родот Јудин, туку царувал Ирод, туѓинец. После многу Свои праобрази и ветувања, пратеници и весници, пророци и праведници, мудреци и цареви, најпосле се појавил Он, Господарот на светот и Царот над царевите да го изврши делото на спасението на луѓето, што не можеле да го извршат неговите слуги. Нему нека Му е вечна славата и пофалбата. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2007 во 17:53
Важи orto да ја обновиме, ако некои денови едниот од нас не е во можност другиот или некој трет нека продолжи.
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2007 во 17:35
24. Децембар
 
1. Преподобна мученица Евгенија и други с њом. Ћерка Филипа, епарха целог Мисира. Рођена у Риму. У то време беху хришћани изгнани из Александрије и живљаху ван града. Девица Евгенија посећиваше хришћане и свим срцем прими веру њихову. Одбеже од својих родитеља са два верна евнуха своја, крсти се од епископа Елије и прерушена у мушко одело ступи у мушки манастир, где прими монашки чин. Толико очисти срце своје подвигом својевољним, да прими од Бога благодат исцељења болних. Тако исцели и неку богату жену Мелантију. Но после ова жена хоћаше извући Евгенију на телесни грех, и не слутећи, да је Евгенија женско. Па како би одлучно одбијена од стране Евгеније, ова зла жена из освете оде епарху и оклевета Евгенију онако исто као некад жена Пентефријева целомудреног Јосифа. Епарх нареди те све монахе оковаше и у тамницу вргоше заједно с Евгенијом. Но када би изведена на суд, света Евгенија показа се своме оцу као његова ћерка. Обрадовани Филип тада крсти се са целим домом својим. И би Филип изабран за епископа александријског. Чувши за ово, римски цар посла неког опаког војводу Теренција који, дошавши у Александрију, тајно уби Филипа. Тада се света Евгенија пресели у Рим са мајком и браћом својом. У Риму је неустрашиво и ревносно преводила незнабошце у веру праву, нарочито девојке. Тако преведе у веру и неку красну девицу Василију. Ускоро Василија би посечена за Христа, како јој Евгенија и предсказа. Тада бише посечени и оба она евнуха, Прот и Јакинт. Најзад дође мученичка кончина и светој Евгенији. Од њене близине паде храм Дијанин и разруши се. Мучитељи је бацише најпре у воду, потом у огањ, но Бог је спасе. Јави јој се сам Господ Исус у тамници и рече јој, да ће она пострадати на сам дан Његовог Рождества. Тако и би. Мачем је посекоше 25. децембра 262. године у Риму. После смрти јави се Евгенија матери својој у великој слави, и утеши је.
 
2. Преподобни Никола војвода. Неки мисле да је овај велики светитељ био балкански Словен пореклом. У време цара Никифора Никола беше војвода и заповедаше над једним делом војске, која пође у рат на Бугаре. Успут Никола заноћи у једној крчми, где имаде једно велико искушење и један чудан сан. Тај сан се потпуно обистини у рату, у коме Грци беху страшно потучени од Бугара 811. године. Никола се спасе; па из благодарности према Промислу Божјем он остави свој војнички чин и замонаши се. Дуго се подвизавао и подвигом толико усавршавао да је постао велики прозорљивац и угодник Божји. Скончао мирно у IX веку и преселио се у блажено Царство Христа Господа.
 
Евгенија славна дева
Бога познала,
На службу се своме Богу
цела предала.
Времен живот жртвовала
вечном и трајном.
Срце своје обручила
Христу бескрајном.
Трпљењем je победила
злобу вражију.
И благодат задобила Евгенијо,
чудну, Божију.
C ангелима на небеси
Сад се радује,
Са свецима вечни празник
славно празнује.
Евгенијо, красна дево,
Бог те посвети,
Ти си сада и нас грешних
пред Богом сети.
 
 
РАСУЂИВАЊЕ
Победа над искушењем — победа је над смрћу. To доказује и један чудесан доживљај св. Николе војводе. Када овај војвода иђаше у војсци цара Никифора против Бугара, деси му се те заноћи у једној путној крчми. У крчмара беше ћерка девојка, која, занесена спољашњом красотом царског војводе, поче звати овога на грех. Никола је одби једном говорећи joj, да је то дело, на које га она зове, сатанско. Но бестидна девојка дође и други па и трећи пут у војводину собу и позиваше га на нечисто дело. Војвода је одби и други и трећи пут још одсудније саветујући је да чува девичанство своје, и не предаје ђаволу и тело своје и душу. Још joj на крају рече, да је он војник, и да иде у рат, пa je и недостојно и опасно по војника прљати се таквим неделом, које he Бога прогњевити a њега у сигурну смрт одвести. И тако овај богољубиви човек победи искушење. Сутрадан крете он c војском даље. Идуће ноћи виде он овакву визију: како он стоји на неком широком пољу, и види близу себе једнога силнога човека, како седи са претуреном десном ногом преко леве. Пред њима у пољу стајаху две војске једна према другој, грчка и бугарска. Онај силни човек рече му, да добро пази шта ће се сад збити. Никола гледаше и виде следеће: докле онај силни човек држаше десну ногу преко леве, дотле грчка војска побеђиваше бугарску војску, a када он промени став и претури леву ногу преко десне, тада навалише Бугари и страховито исекоше Грке. Онда онај силни човек приведе војводу ближе поклатој војсци грчкој. Цело поље беше покривено лешевима, и то све леш до леша. Само у средини тих лешева беше једно место празно, колико би једно тело људско могло заузети. Тада рече онај човек Николи: то место беше одређено за твоје тело, но како си ти прошле ноћи три пут победио ђаволско искушење, спасао си од смрти и тело своје и душу. To што виде Никола у ноћној визији, виде он тачно тако и на јави у време борбе. Грчка војска сва изгибе на бојном пољу, a Никола се врати дому жив, али не више у касарну него у — манастир.
 
СОЗЕРЦАЊЕ
Да созерцавам сабор (лик) праотаца, пророка и праведника на небесима и то:
1. како они пре Христа испунише закон Божји;
2. како они прорекоше Христа Господа, било речју, било сликом живота свога,
3. како сада ликују у Царству Христовом.

 
БЕСЕДА
о праведном Јосифу

Јосиф муж праведан... учини како му заповједи ангел Господњи (Матеја 1,19,24)

Треба се бојати Бога више него људи, и треба слушати Бога више него људе. То је наук живота праведнога Јосифа, сродника и заштитника Свете Деве Марије. Он живљаше на прекрету између закона и благодати, и беше веран закону, док се не јави благодат; а кад се јави нова благодат Божија, он поста веран благодати. Послушан слову закона он хтеде отерати Свету Деву, кад ова заче у пречистом телу своме Спаситеља света,но кад му ангел Божији јави, да је Марија зачела од Духа светога, он се трже од своје намере, и не отера је него учини како му заповеди ангел Господњи. Он не расуђиваше ништа од себе него слушаше вољу Божију. Зато га удостоји Господ славе велике и на земљи и на небу. Тихо о тајно он послужи Богу, а Бог га прослави јавно. И не само да се он удостоји царства Божијег, него и синови и кћери. Који би отац желео нешто више него да му син буде апостол Христов? А Јосиф имаше два сина апостола. Тако Бог прославља оне, који се Њега боје и Њега слушају.
О Господе велики, Боже праведнога Јосифа, помози и нама грешнима правду твоју љубити и Тебе се јединога бојати, Теби слава и хвала вавек. Амин.
 
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2007 во 17:31

http://www.sveti-pantelejmon.com/Sveti%20Vladika%20Nikolaj%20Zicki%201.gifThe%20image%20“http://www.dverisrpske.com/images/jubileji/vladika_nikolaj4.jpg”%20cannot%20be%20displayed,%20because%20it%20contains%20errors.
ако немаш ништо против убаво е да се постира оваа тема во ОРИГИНАЛНА ВЕРЗИЈА .......Охридскиот Пролог го напишал Св. Владика Николај
Благодарно би било од наша страна оваа тема да му ја посветиме на светиот Владика

(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2007 во 17:20
Прекрасна тема sard.......мислам дека е време повторно да се обнови
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
orthodox Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Март.2006
Статус: Офлајн
Поени: 100
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orthodox Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 10.Јуни.2006 во 22:18

Гледам дека нема никаква реакција на другите теми!

Затоа, во меѓувреме, се надевам Сард нема да ми замери, би сакал да објавам дел од Прологот за денес, без житијата за да не би некој коментирал.

Ете, денес се совпадна пишуваното во Прологот со темата за размислувањето за Христос, како и православното гледање на бракот!

Поздрав!

 

RASUDUVAWE

Samo gordeliviot ~ovek e podgotven sekoga{ da go sporeduva Hrista so drugite golemi lu|e. Iako na prv pogled e jasno deka golemite lu|e se edno a Gospod Hristos  drugo, kako {to e edno tvorenieto a drugo Tvorecot. Hristos ne e samo velik, tuku On e i Tvorec, i Izvor i Vdahnuva~ na sekoja vistinska veli~ina vo ~ove~kata istorija. Napoleon, eden od minlivite velikani, vo progonstvo i vo beda na ostrovot Sveta Elena, gi izrekol ovie zborovi: 'Alek-sandar, Cezar, Hanibal, Luj XIV, so seta svoja genijalnost se ni{to`ni. Tie go osvoile svetot, no ne mo`ele da se zdobijat so nieden prijatel. A gledaj, Hristos povikuva i celi pokolenija se povrzuvaat so tesna vrska {to e posilna ot-kolku {to e krvnata vrska... Hristos go zapaluva ognot na qubovta, koj go progoltuva sekoj egoizam i ja nadminuva kakva sakate qubov".

 

SOZERCANIE

Da razmisluvam za blagodatta na Boga, Svetiot Duh vo tajnata brak, i toa:

1. kako taa blagodat pri ven~avaweto ja osvetuva zakonskata telesna vrska na dve ~ove~ki bitija zaradi ra|awe na deca;

2. kako taa ja soedinuva, ja osvetluva i ja zajaknuva vrskata preku qubov na dve du{i, ma`ot i `enata.

 

 

 

 

BESEDA

za silata na tajnata brak

Zatoa }e go ostavi ~ovekot tatkoto svoj i majkata svoja i }e se prilepi kon `enata svoja, i obata }e bidat edno telo (I Moj. 2:24).

Bo`ja volja e da se razmno`uva ~ove~kiot rod; Bo`ja umetnost e na~inot kako se razmno`uva ~ove~kiot rod; Bo`ja tajna e kako ~ovekot go ostava svojot tatko i majkata i se prilepuva kon svojata `ena. Da se ostavat roditelite ne zna~i da se napu{tat, tuku i samiot da postane{ roditel. Koga decata }e postanat roditeli, tie ne se ve}e samo deca tuku i drugari na svoite roditeli. Koga o`enetite sinovi }e ja poznaat tajnata i makata na ra|aweto, tie toga{ u{te pove}e gi po~ituvaat svoite roditeli. Nikoga{ bra~nata vrska ne go osloboduva ~ovekot od po~ituvawe i poslu{nost kon negovite roditeli. Prvobitnata Bo`ja zapoved za po~ituvawe na roditelite mora da se ispolni. No, spored prirodniot tek na rabotite, ~ovekot gi ostava svoite roditeli i samiot postanuvaj}i roditel postanuva osnova~ na nova i-dnina, dodeka negovite roditeli, zavr{uvaj}i ja svojata uloga vo svetot, zaminuvaat. Sepak, vo seto toa ne e ostavaweto na roditelite. Spored nekoja neobjasniva tajna, ~ovekot se prilepuva kon `enata i se odlepuva od roditelite. Sv. Teodorit pi{uva: 'Samiot Hristos, ostavaj}i go vi{niot Otec, se soedinil so Crkvata".

Bra}a moi, brakot e golema i ~udna tajna, edna od golemite tajni na Bo`jiot domostroj. ^istiot i ~esen brak e prepoln so vozvi{enost. ^istiot i ~esen brak, vo strav Bo`ji, e sad na blagodatta na Svetiot Duh. Koj go prezira brakot, toj go prezira Bo`jiot Duh. Koj so ne~istotija go valka brakot, toj Mu huli na Bo`jiot Duh. A koj se vozdr`uva od brakot zaradi carstvoto Bo`jo, toj mora na drug na~in sebesi da se napravi sad na Svetiot Duh i vo duhovnata oblast sebesi da se napravi plodotvoren, za da ne bide ise~en  kako besplodnata smokva.

O Bo`e, Duhu Sveti Semo}en, pomogni im na onie koi se vo brak, vo ~istota, vo strav i vo vzaemna qubov da bidat crkva Bo`ja, vo koja Ti radosno prestojuva{ i s# na dobro upravuva{. Na Tebe slava i ve~na pofalba. Amin.

 

Ви посакувам добра ноќ, и препорачувам сите да учествувавате (а не присуствувате) на Богослужбите по повод Духовденските служби, роденденот на Црквата, па кој не присуствувал на Великопосните служби, да види сега дека коленичењето не е туѓо и за православните, да не мислат мухамеданците дека само тие прават седџе!

Се за Христос, Христос ни за што!
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:37

БЕСЕДА

за исполнувањто на пророштвото

Оти Ти нема да ми ја оставиш душата моја во пеколот, ниту, пак, светецот Твој да види распаѓање (Пс. 15:10).

 

Тоа се зборови на надахнат тајновидец, светли зборови пророчки. Тоа Давид го зборува за Христа Господа, за Неговата душа и за Неговото тело, т.е. за она што е човечко во Него. Дека овие Давидови зборови се однесуваат на воскреснатиот Христос, тоа го посведочил и апостол Петар во својот прв говор веднаш по слегувањето на Светиот Дух (Д.ап. 2:27), бидејќи вели: ' Давид умре, ибеше закопан и неговиот гроб е меѓу нас до овој ден". Не може овие зборови да се однесуваат на Давида, иако тој тоа го кажува за себе, туку за некој наследник Давидов по тело. Давидовото тело иструлило, иструлеле и телата на неговите наследници. Христос е негов наследник по тело, Кој ниту остана во адот, ниту пак Неговото тело виде гнилеж. Предвидувајќи, зборува (Давид) за воскресението Христово. Навистина сјајно пророштво! Навистина чудна видовитост! Како овие зборови морало да звучат неразбирливо и се неразумни за толкувачите на псалмите, пред воскресението на Господа! Кога печатот се симнува од гробната плоча, тогаш се симнува печатот и од многу сосема темни и нејасни пророштва. Христос воскресна, а тајните постанаа јаве.Гробната плоча се дигна не само за Неговото свето тело туку и за многубројните пророчки зборови и визии. Христос воскресна и пророчките зборови воскреснаа. Со слегувањето во адот, Господ ги изведе душите на праведните отци и пророци во небесната светлина, а со Своето воскресение ги изнесе зборовите и нивните визии во светлината на разумот и вистината.

Христос воскресна и сe што е добро, праведно и вистинско, пред и по воскресното утро, воскресна.

О воскреснат Господи, вброј нe и нас во воскреснатите граѓани на Твоето бесмртно царство! На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:34

РАСУДУВАЊЕ

ивеј така како да не постоиш на овој свет и ќе имаш мир". Така му говорел св. Антониј на својот ученик. Чудна, но вистинита поука. Најмногу беда и немир навлекуваме на себе со тоа што сакаме што повеќе да се осетиме и препознаеме во овој живот. Колку повеќе еденчовек се повлекува од светот, колку почесто духовно го набљудува овој свет како да постои без него и колку посилно се задлабочува во мислата за својата непотребност на овој свет, толку повеќе ќе стои поблиску до Бога и ќе има подлабок душевен мир. Секој ден умирам, се колне св. апостол Павле (И Кор. 15:31), т.е. секој ден се чувствувам како да ме нема на овој свет. Но затоа тој со духот се чувствувал секој ден како небесни граѓанин. Кога мачителотФаустин го запрашал св. Теодула: 'Зарем не е подабар животот од лутата смрт?" Теодул одговорил: 'Навистина, и јас така знам дека е подобар животот од смртта заради што и решив да го презрам ова смртно и кратковремено живуркање на земјата за да бидам учесник на бесмртниот живот".

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да размислувам завоскресението на Господа Исуса, и тоа:

1. како земјата се затресла при Неговото враќање во телото како и при Неговото разделување од телото;

2. како ангелите се спуштиле во гробот да Му послужат Нему, како што Му служеле секогаш кога Он тоа го одобрувал.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:30

5 АПРИЛ/18 АПРИЛ

 

1. Св. мчци Агатопод и Теодул. Првиот бил ѓакон, а вториот чтец на црквата во Солун; првиот украсен со старечка побеленост, а вториот со момчешка целомудреност. Во времето на Диоклецијановата потера на христијаните, овие двајца биле повикани на суд. Со радост тие се одѕвале, и држејќи се еден со друг за рака, оделе викајќи: 'Ние сме христијани!" Сите совети на судијата да се одречат од Христа и да им се поклонат на идолите останале залудни. После подолгото самување и гладување, биле осудени на смрт и тоа со потопување во морето. Тогаш им ги врзале рацете наопаку и им обесиле по еден тежок камен за вратот и ги повеле да ги потопат. Кога сакале прво да го турнат Агатопод во длабочината, тој извикал: 'Еве, со второто крштение се измиваме од сите наши гревови и заминуваме чисти при Христа Исуса!" Нивните потопени тела морето наскоро ги исфрлило на брегот и христијаните чесно ги погребале. Св. Теодул им се јавил на своите познаници како ангел светол, во бела облека, и им наредил сиот негов заостанат имот да им го разделат на сиромасите. Овие прекрасни Христови војници чесно пострадале во времето на царот Диоклецијан и солунскиот кнез Фаустин, во 303 година.

2. Преп. Марко Трачески. Се нарекува уште и Атински оти Атина му било родното место. Кога го завршил високото образование во Атина, му умреле родителите. Тој помислил во себе дека смртта и за него е неизбежна, и дека треба да се подготвува благовремено за чесното излегување од овој свет. Раздавајќи го целиот имот на сираци, тој седнал на една штица во морето со тврда вера во Божјата помош и со молитва Бог да го одведе некаде според Неговата волја. И Бог Промислителот го сочувал и довел во Ливија (или Етиопија), во планината викана Траческа. На таа планина св. Марко се подвизувал 95 години, не видувајќи ни човек ни ѕвер. Полни 30 години водел страшна борба со лошите духови и се мачел: и со глад, и со жед, и со мраз и со жега. Јадел земја и пиел морска вода. После 30 години најжестоко страдање, победените демони избегале од него, а ангел Божји почнал секој ден да му донесува храна во вид на леб, риба и овошје. Пред самата смрт, го посетил св. Серапион, кој после и го објавил чудното житие на Марко Подвижник. Го запрашал Марко Серапиона дали сега во светот има христијани, кои кога би $ рекле на оваа гора: 'Крени се оттука и фрли се в море - така и да биде?" Во тој час се покренала планината, на која што биле, слично на морето. А Марко замавнал со раката и ја застанал. Таква чудотворна сила имал овој Божји човек. Пред смртта, се помолил за спасението на луѓето и Му ја предал својата душа на Бога. Св. Серапион видел ангели како ја зеле душата Маркова и испружена рака од небото, што ја прифатила. Поживеал св. Марко 130 години и се упокоил околу 400 година.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:24

БЕСЕДА

за црквата - тело Господово

Урнете го овој храм и за три дена ќе го подигнам (Јн. 2:19).

 

Така им велеше Господ на злобните Евреи за цркватаСвоето тело. НО како што на злобните не им е дадено ништо да разбираат, така ни Евреите не разбраа и му се потсмеваа. Господ не ги укори за тоа, но тоа што го кажа, тоа и се случи. Евреите го разурнаа Неговото тело, а Он го воспостави и воздигна во слава и во сила. Злобните Го казнија Бога со разурнување, а Бог ги укори злобните со соѕидување. На злобните им е задоволство да ја покажат својата сила со убивање, а на Бога Му е радост да ја покаже Својата сила со очистување. Ништо пократко нема од триумфот на злобата, ниту пак нешто е потрајно од триумфот на Вистината.

Урнете го овој храм. Господ Своето тело го нарекува храм. Тој храм, разурнат, бил стеснет со еден мрачен гроб, и со тежок камен $ е спречен пристапот на светлината. Но тој храм не ни имал потреба од светлина од Сонцето; Храмот имал Своја светлина, Свое Сонце на Правдата што одвнатре светело. Нежната небесна рака го тргнала каменот од гробот, а Господ станал во слава и во сила. Тоа што еднаш се случило со пречистото тело Христово, се случувало подоцна повеќепати со Црквата на светиите на земјата. Противниците бездушно ја гонеле и ја мачеле Црквата, ја разурнувале и во темница ја сохранувале. Како што Црквата на Неговото тело воскреснала, така на крајот на краиштата во полнота и совршенство ќе воскресне и Црквата на Неговите светии.

О воскреснат Господи, не предавај нe на гнилеж во вечна смрт, но воскресни нe во бесмртен живот. На Тебе слава и вечна пофалба. Амин.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:20

РАСУДУВАЊЕ

Кој Го прославува Бога, и Бог него го прославува. Тоа јасно и обилно се покажало во животот на светителите. Св. Јосиф Песнописецот навистина Го порославил Бога и со дело, и со страдање и со песна. А Бог него го прославил и во животот и по смртта. Во животот му се јавил св. отец Николај во занданите и го ослободил. А кога св. Јосиф размислувал дали да испее канон на св. апостол Вартоломеј, овој апостол му се јавил, облечен во бели одежди и му рекол на Јосифа дека е угодно на Бога тој да го испее тој канон. Кога Јосиф се упокоил, еден граѓанин од Цариград дознал за славата со која го прославил Бог својот угодник. Тој човек бил дојден во црквата на св. Теодор Фанерот да му се моли на овој светител да му јави каде се скрил еден пребегнат негов слуга, бидејќи св. Теодор бил познат кај народот како светител кој јавува, каде се наоѓа нешто изгубено или украдено, заради што и бил наречен Фанерот (Отскривач). Три дена и три ноќи се молеше човекот, па кога не добил никаков одговор од светителот, сакал да си оди. Во тој час му се јавил св. Теодор во визија и му рекол: 'Зошто се лутиш, човеку? Јосиф Песнописецот се разделуваше со душата од телото, та бевме кај него; па кога се упокои оваа ноќ, сите ние, кои нe славеше тој во песните, ја спроведовме неговата душа на небесата и пред лицето Божјо ја поставивме. Затоа задоцнив да ти се јавамтебе".

 

СОЗЕРЦАНИЕ

Да размислувам за воскресението на Господа Исуса, и тоа:

1. како Неговата душа се враќа од адот повторно во телото;

2. како Он со Својата Божествена сила, со која воскреснувал други мртовци, го воскреснува и Своето сопствено тело.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
sard Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Октомври.2005
Локација: Прилеп
Статус: Офлајн
Поени: 1440
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај sard Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Април.2006 во 22:16

4 АПРИЛ/17 АПРИЛ

 

1. Преп. Јосиф Химнограф. Роден е во Сицилија, од благочестиви и добородетелни родители, Плотин и Агатија. По смртта на родителите, преминал во Солун каде што се замонашил. Како монах им бил пример на сите во постот, крајната воздржливост, непрестајното молење, псалмопеењето, бдеењето и трудот. Солунскиот епископ го ракоположил за јеромонах. Познатиот свет отец Георгиј Декаполит, посетувајќи го Солун, го возљубил Јосифа со душата и срцето поради неговиот редок карактер, та го зел со себе во својот манастир во Цариград. Кога пак избувнал пламенот на иконоборната ерес под Лав Ерменецот, Јосиф бил упатен во Рим да го повика папата и римската црква во борба за вистинската вера. Но на патот го фатиле пирати и го довеле на Крит, каде еретиците го држеле шест години во самица. Јосиф се радувал што се удостоил да страда за Христа и непрестајно за тоа Му благодарел на Бога сметајќи ги железните вериги на себе како украси од злато. Шестата година, на Божик, наутро, лошиот цар Лав бил убиен на утрената в црква. Во истиот тој час св. Никола му се јавил на Јосифа восамицата и му рекол: 'Стани и следи ме!" Јосиф се почувствувал како кренат во воздухот и наеднаш се нашол пред Цариград. На неговото доаѓање му се израдувале сите правоверни. Им испеал канони и стихири на многумина светители. Имал дар на видовитост, поради што патријархот Фотиј го поставил за духовник и исповедник на свештенството препорачувајќи го како: 'човек Божји, ангел во тело, отец на отците". Во длабоката страрост му го предал духот свој на Господа, на Кого верно Му служел и со дело и со песна. Завршил мирно во пресрет на Велики Четврток во 883 година.

2. Св. мч. Фервута, нејзината сестра вдовица и нивната робинка. Во времето на персискиот цар Савориј бил погубен епископот св. Симеон. Фервута, сестрата на епископот, била земена во дворот по желба на царицата. Но Фервута имала необична убавина, па навалиле мнозина да ја бараат за жена, меѓу кои и вражачите и бајачите незнабожечки. Фервута сите ги одбила и со тоа предизвикала голем гнев против себе. Па бидејќи во тоа време царицата се разболела, сите вражачи му велеле на царот дека царицата е отруена од Фервута, а како лек за болната царица препорачувале: Фервута, нејзината сестра и нивната робинка, како христијанки, да се пресечат со пила, три половини на телата да се стават на една страна а три на другата, а царицата да се пренесе помеѓунив. Царот се согласил со тој крвожеден бајачки предлог. Фервута со својата сестра и робинката пострадале така за Христа во 343 година, заслужувајќи со тоа невенлив венец во бесмртното царство на својот Господ.

3. Преп. Зосим. Монах на Јорданската обител во времето на царот Теодосиј Помладиот. Тој ја пронашол, ја причестил и ја погребал св. Марија Египетска. Во својата стота година се упокоил во Господа во ВИ век.

4. Преп. мч. Никита. Словен од Албанија. Како светогорски монах отишол во Серез каде што се препирал со муслиманите за верата. Не можејќи да го побијат со аргументи, Турците го ставиле на маки, во кои светиот Никита завршил и Му ја предал својата душа на Бога во 1808 година.

„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1011121314 16>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,531 секунди.