Испечати | Затвори го прозорот

ЗА ГОРДЕЛИВОСТА

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: Право на личен избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=11393
Датум на принтање: 17.Јуни.2024 во 11:58
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: ЗА ГОРДЕЛИВОСТА
Постирано од: maria_magdalena
Наслов: ЗА ГОРДЕЛИВОСТА
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 00:45
„Секој што се воздига, ке биде понизен, а кој се понизува, ќе биде воздигнат“ (Лука 18,14)
 
Во животот главно постојат два пата: едниот е широк и удобен, тој води нагоре и го мами човекот кон вртоглави височини. Но ако тргнеш по него и самиот нема да почувствуваш како ќе паднеш во длабоките пеколни бездни. Тоа е патот на гордоста.
 
Другиот пат е тесен, неудобен и трнлив. Тој слегува се подолу и подолу, минувајќи низ многу жалости и понижувања. Но ако го избереш овој пат, колку повеќе слегуваш надолу толку повеќе се издигаш со Божја помош, се додека неусетно не се искачиш до рајските височини...
 
Тоа е патот на-СМИРЕНИЕТО.
 
Кој пат да го одбереме?


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.



Коментари:
Постирано од: blue666
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:04
сега секој по "автоматизам" ќе одговори 2, меѓутоа колку можеш да бидеш сигурен дека вистински си го одбрал вистинскиот пат (2) од причина што кај нас се изместени многу работи, вредностите не се повеќе тоа што биле


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:06
Ne se soglasuvam so tezata deka ima samo dva pata i deka patot na smirenosta vodi samo nadolu. Shto ako odish po svojot pat, ispolnet so smirenie, poniznost, dobrina kon drugite, rabotish usileno i gradish, sozdavash i toj pat te vodi se pogore i pogore (i materijalno i duhovno)? Dali toa ne e istotaka "pravilen" pat?


Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:14
Можеш и со обични смртнички зборови тоа да го кажеш - Кој високо лета, тој ниско паѓа, кој гледа пред себе - нема да удри во дрво!

Библијата е вистинска ризница на мудрости - важно е да ги всадиш во срцето, а не да ги учиш напамет, госпогице со библиско име.

-------------
БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:22

Мајсторче, ај оди на филозофија и психологија и види кај тема гордост, читни ги последните постови и откриј зошто иста тема отворивме овде.среќа

И аман више за името, незнам колку само ЛП добив со разноразни прашања или приговори...можно ли е бе луѓе еден обичен ник да ви смета толку? А плус ТАКА СЕ ВИКАААААААААААААААМ!
Како што некој се вика Јован, Илија, Аврам, Јосиф, Лука.....па не е светец...а ако веќе правите градација на светци, па кој е посвет, Марија-Богородица или Марија Магдалена?
Ама кумот ми е починат веќе па....


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:34
Marija Magdalena, ne mi odgovori na moeto prashanje...   


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:45
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Ne se soglasuvam so tezata deka ima samo dva pata i deka patot na smirenosta vodi samo nadolu. Shto ako odish po svojot pat, ispolnet so smirenie, poniznost, dobrina kon drugite, rabotish usileno i gradish, sozdavash i toj pat te vodi se pogore i pogore (i materijalno i duhovno)? Dali toa ne e istotaka "pravilen" pat?
 
 
Зидарски, па во твоето прашање и лежи одговорот.
Велиш, си одиш по пат исполнет со смирение, понизност, добрина, работиш и градиш усилено...зошто да не е тоа правилен пат?Бидејќи под широк и удобен пат кој води до стрмоглави висини-се мисли токму на живот исполнет со се-само не и со Бога.
Богатството (материјално) не е грев-ако не си горд и ако умно располагаш.
Зашто се што правиме-треба да го правиме како за Господ, да се стремиме кон совршенство...но ако при тоа не се изгубиш, не се возгордееш-сигурно дека си на правилен пат.
 
 


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: zidarski
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 01:56
Ok...
Bidejki mnogu pati ima pogreshen pogled na ova prashanje - se smeta deka ne mozhe chovek da e bogat, uspeshen, "vo visochinite", a da bide Bogougoden i da bide vistinski vernik. Osobeno toa se vrzuva so materijalnoto.
Od edna strana, sosema razbirliv e ovoj stav vo Makedonija, zatoa shto sme svedoci na nechisti lugje koi dostignaa nevideni visochini i toa stana sinonim za materijalen uspeh i voedno gi postavi duhovnoto i materijalnoto na sprotivstaveni strani.
Tuka, kade shto zhiveam, sum svedok na sosema druga tendencija - lugje koi sosema chesno, so trud, so silna volja, postignale mnogu vo zhivotot, no pri toa ne zaboravile na ostanatite. Ednash, vo eden razgovor so takov uspeshen chovek, toj samiot mi reche - "Kako kje bidam vo sostojba da pomagam na drugite ako samiot jas ne sum bogat i uspeshen? Kolku rabotni mesta se otvoreni od bedni lugje? Kolku crkvi se izgradeni od bedni lugje? Kolku donacii, stipendii i slichno se dadeni od bedni lugje, a kolku od bogati?". I e sosema vo pravo.
Treba da se stimulira toj rast, toj razvoj, da se stimulira zbogatuvanjeto, osobeno kaj nas, i da se nadmine stavot deka "ako si bogat i uspeshen, mora da si rasipan" i da se potencira deka pri iskachuvanjeto na toj pat, mora da se zachuva dushata...


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 02:05
Епа мудро ти кажал човекот, "Kako kje bidam vo sostojba da pomagam na drugite ako samiot jas ne sum bogat i uspeshen? Kolku rabotni mesta se otvoreni od bedni lugje? Kolku crkvi se izgradeni od bedni lugje? Kolku donacii, stipendii i slichno se dadeni od bedni lugje, a kolku od bogati?". I e sosema vo pravo.
и ако се држи до тоа-алал да му е.
Затоа Исус рекол “Полесно камила ќе влезе низ иглени уши отколку богат во царството небесно“.
Токму тоа го мислел, трнлив е патот на богатиот-ако правилно не располага со богатсвото...многу е лесно да се возгордее и да заборави на Бога. Ете на тоа се мисли.
Замка е тоа голема, веројатно е тешко да си истовремено многу богат-и да не заборавиш на Бог.
Но има такви луѓе.
 


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 02:12
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Мајсторче, ај оди на филозофија и психологија и види кај тема гордост, читни ги последните постови и откриј зошто иста тема отворивме овде.среќа


И аман више за името, незнам колку само ЛП добив со разноразни прашања или приговори...можно ли е бе луѓе еден обичен ник да ви смета толку? А плус ТАКА СЕ ВИКАААААААААААААААМ!

Како што некој се вика Јован, Илија, Аврам, Јосиф, Лука.....па не е светец...а ако веќе правите градација на светци, па кој е посвет, Марија-Богородица или Марија Магдалена?

Ама кумот ми е починат веќе па....


Чедо Исусово, каков тоа пат на смирение пропагираш, а гласот ти трепери од голема лутина гнев ??????????????????????????????????????????????????

ДВЕ ПРЕДАМНОМ СТАЗЕ СТОЈЕ
ЈЕДНА С ЦВЕЌЕМ, ДРУГА С ТРЊЕМ,
ГВОЗДЕНЕ СУ НОГЕ МОЈЕ
ИДЕМ ТРЊУ ДА СЕ ВРНЕМ...
Ѓ ЈАКШИЌ - СТАЗЕ

зНАЧИ, ДА АПСОЛВИРАМЕ И ПОВЕЌЕ НЕ ТИ СЕ ВКЛУЧУВАМ ВО ПОСТОТ - ЗБОРОТ БОЖЈИ, КОГА ВЕЌЕ ТОЛКУ МАВТАШ СО НЕГО (ЈАС НЕ ВЕРУВАМ ВО БОГА, ПОВЕЌЕ ПАТИ СЕ ДЕКЛАРИРАВ КАКО АТЕИСТ, НО НЕ КАКО БОГОМРЗЕЦ, БИДЕЈЌИ НЕ МОЖЕМ ДА МРАЗАМ НЕШТО ВО КОЕШТО НЕ ВЕРУВАМ) НОСИ ГО СЕКОГАШ ВО СРЦЕТО И ЧУВСТВУВАЈ ГО БЛИЗОК, А НЕ ВО УСТАТА КАДЕШТО МНОГУ ЛЕСНО МОЖЕ ДА СТАНЕ ГНАСЕН!

-------------
БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 02:22
Каде виде лутина освен објаснение зошто истата тема ја поставивме кај вероисповед?збунетост И објаснение за никот кое не го должан никому, а најмалку па тебе?
Но во твојот пост и тоа како има гнев
Можеш и со обични смртнички зборови тоа да го кажеш - Кој високо лета, тој ниско паѓа, кој гледа пред себе - нема да удри во дрво!

Библијата е вистинска ризница на мудрости - важно е да ги всадиш во срцето, а не да ги учиш напамет, госпогице со библиско име
 
Како и да е, поздравмафтањемајсторче.
 
П.С. Може ли некој да ми одговори зошто оваа категорија на луѓе од типот на мајсторче е толку гневна? И на кого?


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 02:44
                  GORDELIVOST


Lazno cuvstvo na sopstvena superiornost nad drugite ludje; naduenost, sprotivno na smirenosta i krotkosta; vo sebe sodrzi elementi na laga, pristrasnost, nepraveden odnos kon sebe i bliskite. Gordelivosta e pocetok, majka na site grevovi. Zatoa ne treba taa da ima mesto vo Zivotot na Covekot. Taa Mu protivreci na Tvorecot, Koj site ludje gi sozdal ednakvi .

Spored islamskoto ucenje poradi gordelivosta Sejtanot(Sotonata) ne sakal da mu se pokloni Ademu a.s.(Adamu),sto prouzrokuvalo Bog da go otstrani od svojata Milost,i da go napravi proklet za navek.....

   

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 03:03
Originally posted by efendija efendija напиша:



Spored islamskoto ucenje poradi gordelivosta Sejtanot(Sotonata) ne sakal da mu se pokloni Ademu a.s.(Adamu),sto prouzrokuvalo Bog da go otstrani od svojata Milost,i da go napravi proklet za navek.....

   


Interesen moment efendija. Mozhesh da ne zapoznaesh malu popodrobno so ovoj del od Koranot. Zoshto Bog baral Sotonata da mu se pokloni na Adama ? Koj bil Sotonata do toj moment i zoshto odbil da ja izvrshi Bozhjata naredba ?

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 10:37
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Originally posted by efendija efendija напиша:



Spored islamskoto ucenje poradi gordelivosta Sejtanot(Sotonata) ne sakal da mu se pokloni Ademu a.s.(Adamu),sto prouzrokuvalo Bog da go otstrani od svojata Milost,i da go napravi proklet za navek.....

   


Interesen moment efendija. Mozhesh da ne zapoznaesh malu popodrobno so ovoj del od Koranot. Zoshto Bog baral Sotonata da mu se pokloni na Adama ? Koj bil Sotonata do toj moment i zoshto odbil da ja izvrshi Bozhjata naredba ?


Mnogu dobra zabeleska messenger,eve za da ne gi citiram jas k*r,anskite citati ce ti dadam nasoka,kade mozes samiot da procitas za ova vo k*r,anot:

Sura A'raf od 11 do 27 ajet (pasus),-7:11-27

Sura (Poglavje) TA-HA od 115 do 127 ajet,-20:115-127



Sura Bekara od 34 do 39 ajet,- 2:34-39

Ako imas posle nesto da dodades,poveli...

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: butel2
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 13:06
mislam deka imate mnogu pogresni sfakanja sto znaci zborot gordost(gordelivost). Da bides gord voopsto ne mora da znaci trka po pari i slava, nitu deka patot ti e sirok i sve ti e udobno, isto kako sto i onie na koi im e trnliv patot znaat da bidat gordi.

isto taka i zborot poniznost ovde se tolkuva nekako pogresno. nieden covek koj voopsto ima malku pocit sprema samiot sebe, nema nikomu da se ponozi.

na ona sto saka da se kaze ovde , mmozebi poveke odgovaraat zborovite pokornost i nepokornost.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 13:10
Definitivno si vo pravo, no toa povrzuvanje na gordelivosta so parite i slavata bese sosema slucajno, no ne i nadvor od kontekst.
 A poniznosta ne znaci po sekoja cena pokoruvanje na drugite i nepocit kon sebe, poveke bi rekla skromnost.


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: DAIJA
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 13:14
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Definitivno si vo pravo, no toa povrzuvanje na gordelivosta so parite i slavata bese sosema slucajno, no ne i nadvor od kontekst.
 A poniznosta ne znaci po sekoja cena pokoruvanje na drugite i nepocit kon sebe, poveke bi rekla skromnost.
Krotkost!


-------------
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 13:16
Pa i krotkost moze da se narece. Skromnosta i krotkosta odat raka pod raka.

-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 13:20
Инаку, горделивоста е страшен грев и малкумина ја познаваат неговата стравотија бидејќи е скриена длабоко во срцето па често е невидлива за оној што ја поседува.
 
А за почеток на горделивоста се смета непознавањето на себеси,
Бидејќи кога човек ќе се запознае себеси ќе стане свесен за својата духовна сиромаштија, своите гревови и морална расипаност, и веќе никогаш нема да посака да се издигнува над своите браќа.


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: butel2
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 14:31
ne se slozuvam, gorda sum na mnogu raboti koi gi imam , ili sum gi postignala i toa ne znaci nikako nepoznavanje na samiot sebe.

poniznost i skromnost se zborovi so sosema razlicno znacenje i ne moze da se smetaat za sinonimi, isto i krotkost. se slozuvam deka skromnite lugje obicno se i krotki, no skromnost i krotkost ne e isto.

nekako ne gi upotrebuvate zborovite so vistinskiot smisol na nivnoto znacenje, taka da i bas ne mozam da sfatam sto vsusnost e poentata na ovaa tema.



Постирано од: Averoes
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 14:54
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Ne se soglasuvam so tezata deka ima samo dva pata i deka patot na smirenosta vodi samo nadolu. Shto ako odish po svojot pat, ispolnet so smirenie, poniznost, dobrina kon drugite, rabotish usileno i gradish, sozdavash i toj pat te vodi se pogore i pogore (i materijalno i duhovno)? Dali toa ne e istotaka "pravilen" pat?
Zidarski ,toa se vika Islam ,Hristijanstvoto centralno znacenje i dava samo na Duhovnosta ,na Asketskiot Zivot ,Evrejstvoto na Materijalnoto ,a Islamot e sinteza pomegu navedenite.

-------------
NE POSTOJAT LUDI LUGE, TUKU SAMO TAKVI, KOI NE SE VO POTPOLNOST SFATENI OD OSTANATITE !


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 21:54

Горчеливото семе на горделивоста раѓа гочливи плодови.

1. Прв плод на горделивоста се безобзирно копнеење по слава, чест и пофалби...
 
2. Втор плод на горделивоста-лутење и мрморење против секого и се...
 
3. Превземање преголеми задачи, над границите на можностите, заради докажување...
 
4. Мешање во туѓи работи (горделивиот секаде се наожа себе и се појкажува како советодавец, едно духовно слепило)...
 
5. Самопофалба и издигање себеси над другите...
 
6. Презир и омаловажување на другите...
 
7. Непокорност на родителите и властите...
 
8. Припишување заслуги за успесите само за сбеси...
 
9. Нетрпеливост кон совети и забелешки на другите...
 
10. Нетрпеливост спрема презир, маки и тешкотии во животот па стално се хули на Бога и на лугето...
 
11. Надуеност во зборувањето и делата.........
 
 


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: connected
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 00:32
признавам, лесно ми е да сум горделива... но само на кратко голема%20насмевка

-------------


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 00:41
Originally posted by connected connected напиша:

признавам, лесно ми е да сум горделива... но само на кратко голема%20насмевка



Koga priznavas,pola ti se prostuva 

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 17:33

На сите ни се случува да бидеме горди на себе за нешто убаво што сме го направиле, тоа ја подигнува малку и нашата почит кон себе.

Но кога ќе станеме горделиви поради тоа, кога ќе заборавиме за тоа дело, или за таа наша способност да заблагодариме на Бог, кога со тоа постигнување ќе се издигнеме над своите ближни па ќе ги потцениме, кога ќе не обземе суетата..работите бегаат од контрола, па можеме на пример да се здобиеме со некој комплекс 9на повисока вредност) и да служиме за потсмев само.
 


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 17:50
Sakam da znam dali postoi razlika pomedju:Gordost i Gordelivost?
Ako nekoj znae,neka pisuva .

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: maria_magdalena
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 17:55
Па не сум баш сигурна дека знам,
Но можеби немазбунетост
А што мислиш ти ефенди?


-------------
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.


Постирано од: efendija
Датум на внесување: 10.Јануари.2008 во 19:07
Pa neznam ni jas,zatoa prasav.

-------------
"Zadovolen sum Allah da mi bide Gospod,Muhammed pejgamber a Islamot vera"


Постирано од: Al_Masih_Qam
Датум на внесување: 24.Мај.2008 во 22:59
Gordelivosta e negativnata osobina, gordosta voglavno se razbira kako pozitivna (gord sum sto sum pravoslaven, gord sum na nekogo oti postignal nesto...)


Постирано од: Al_Masih_Qam
Датум на внесување: 24.Мај.2008 во 23:01
О гордости ума     

Архимандрит Рафаил Карелин



У првим стиховима прве главе Библије дата је као у шифрованој форми будућа историја човечије мисли у њеним најважнијим и темељним правцима.

Прво је стварање човека по образу Божијем. То је монотеизам. Образ (слика) не може да буде једносуштан са Праобразом (Прволиком), он као да је неки одсјај, нека потенција, задати циљ који треба остварити. Овде је хармонија и разлика између Бога и човека. Бог се јавља праоцима и беседи с њима. Беседити, односно ступати у дијалог, може Личност са личношћу. Овде се открива лично биће Бога као највише, савршено и апсолутно биће. У исто време личност човека сведочи о његовом високом достојанству и разликовању од осталих ство-рења којима су својствене наследне, врсне и индивидуалне одлике, али категорија личности за њих не постоји.

Личност подразумева слободу воље и морално држање, и зато је образ Божији у човеку његов личносни темељ и начело, као датост, а подобије Божије је могућност да се установи однос према Богу и оствари задатак са одређеним циљем - богоопштењем као приближавањем образа своме Праобразу. Бог даје човеку заповест. Заповест је откривење у форми императива. Бог открива човеку Своју вољу којој овај треба да поверује на реч, као у оно што је добро. Заповест привидно ограничава човека, али изнутра продубљује његово биће и открива нове могућности његовог моралног усавршавања - послушности Богу, а кроз послушност - хармоније са Богом.

Зато у повести о искушењу човека видимо цепање и деградацију његове свести. Ђаво убеђује Еву да је заповест Божија дата ради тога да људима одузме могућност да буду господари творевине и да стекну преимућства Божанства. Овде се Откривењу супротставља скепса у виду рационализма, или рациона-лизам у виду скепсе. Созерцање првих људи смењује аналитички раци-онализам. Овде се догађа цепање самог човечијег духа: ум престаје да види суштину и фиксира феномене (појаве) и својства. Ева противречи ђаволу, али сам приговор носи рационалистички карактер.

Он говори о последици греха, а не о његовој суштини. Овде рационализам задобија форму прагматизма. Ђаво обећава праоцима да ће бити као богови. Ово завођење - једнакост Богу - у разним формама и варијантама, понављају сви пантеистички системи. Лаж сатане о богоједнакости човека осећа се у философским и религиозним системима у којима се човеку приписује једносуштност и једна (иста) природа са Богом, или се сам човек сматра као модалитет Бога. Позив сатане нашао је одговор и одјек не само у срцу Еве, него и у лажној мистици, у паганским теургијама, у гордим философским претензијама. У том смислу праунук Еве, зачет од сатане, јесте духовни вођа философа - Хегел.

Сатана говори Еви: "Бићете као богови". Овде је први наговештај политеизма - постојање некаквих непознатих богова. Лажни богови су демони и зато постати "као богови" - то значи кроз непослушност Богу и грех постати демоноподобан и демононараван. Само незнабоштво, настало од богоборства, представља генесис демонологије. Ева је видела да је дрво добро за јело. Шта значи "видела"?

Погледала другим очима, одвратила своје унутрашње око душе од Бога и угледала свет ван Бога и творевину - ван свога Творца. Ако је раније за човека критеријум живота била заповест Божија која је одређивала његов унутрашњи и спољашњи живот, сада сам човек процењује постојање света и одређује свој однос према њему. Дрво је добро за јело. Оно престаје да буде символ послушања, губи свој метафизички смисао и претвара се у пуки предмет.

Овде срећемо тај нови однос према животу који се назива позитивизам. Ева види да је дрво милина гледати дрво. Одвојивши се од Бога и изгубивши созерцање божанске лепоте, душа тражи лепоту у предметима овога света. Овде је почетак новог приступа свету, новог погледа на свет, који се назива естетизам или космофилија. Бог проклиње ђавола и говори да ће на трбуху да се вуче по праху земаљском. Овде се у проклетству ђавола открива најбаналнији од свих погледа на свет - материјализам. Материјалиста види само материјалност - тај космички прах и пепео у којима се креће његов ум. Он "се на трбуху вуче", то јест не види небо - за њега је затворен духовни трансцедентални свет.

За материјалисту физика је потпуно прогутала метафизику. Он пузи потрбушке јер свуда тражи материјалну основу. Сама душа за њега је само функција тела - каснија надградња над трбухом, која је настала у процесу еволуције. Зато материјалисти, од Епик*ра до Маркса, носе на себи проклетство змије - пузе потрбушке по земљи и не виде небо.

Дакле, у библијској повести о кушању праотаца налазимо смештену, као у генетском коду, историју главних система погледа на свет, којима је човек покушао и покушава да у својој души попуни губитак Бога. То су рационализам, скептицизам, пантеизам, позивитизам, естетизам и материјализам.

А што се тиче још једног погледа на свет - дуализма, он представља вештачки спој, тачније речено цик-цак између спиритуализма и материјализма, а не оригиналан и независан поглед на свет. Дуализам је привремено стање супротстављених начела.

Код Заратустре и код Платона иза дуализма стоји монизам.

У Библији паганске религије се сматрају за демонопоклонство. "Богови незнабожаца су зли дуси" - говори псалмопојац, а "Господ је створио небеса" - небеса изгубљена за демона и недоступна за његове следбенике.

Што се тиче философије у њеним правцима које смо набројали, Свети Оци су је називали "јелинска заблуда", то јест лаж гордога ума.



Постирано од: DDarko
Датум на внесување: 31.Август.2009 во 23:00

Svetiot Duh ne deluva tamu kade shto ima gordelivost.



-------------



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk